Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sille isälle tuli edes mieleen lähteä YKSIN 2-,4-ja 7-vuotiaiden lasten kanssa yleiselle uimarannalle?

Vierailija
29.07.2024 |

Jos vähän etukäteen olisi miettinyt, niin kyllä käsillä oli kaikki katastrofin ainekset: yksi aikuinen, kolme joka suuntaan vipeltävää lasta, iso väentungos, syvää vettä...

Itse olisin pysynyt tuolla konkkaronkalla vaikka leikkipuistossa jos ideana oli vaikka antaa perheen äidille vähän omaa aikaa. 

Kommentit (652)

Vierailija
441/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on todella hyviä uimapukuja missä on ne kellukkeet valmiina, lapsi ei saa niitä itse pois. Tänäkin kesänä vain muutamalla pikkulapsella näitä nähnyt. Itse suosittelisin jokaiselle.

Meillä oli sellaiset mutta lapset inhosi niitä, tosi vaikea oli uida sillä ja palelivat myös herkemmin se päällä. Plus käyvät nopeasti pieneksi. 

Vierailija
442/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan, että Suomessa yläasteikäisistä 65 % ei ole uimataitoisia.

Ei ole mitenkään yksiselitteistä, että yläasteikäinenkään osaa uida, saati sitten 7-vuotias tai pienempi.

Tuo 35 % on maahanmuuttajalapsien osuus.

Väitätkö ihan tosissasi, että a) maahanmuuttajalapsia on 35% ja b) he kaikki ovat uimataitoisia? Tuossahan nimenomaan sanottiin, että 65% yläasteikäisistä ei osaa uida eli 35% osaa uida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri joo voi olla yksi tekijä, mutta ehkä suurin nimittäjä on puhtaasti lasten lukumäärä. Mitä enemmän lapsia sitä vähämmän vanhemmat stressaavat turvallisuusasioista. Muistan kun nuorempana kyläilin suomalaisperheen luona, jossa oli seitsemän lasta. Kuvaavaa oli, kuinka perheen vanhemmat eivät tienneet missä toiseksi nuorin kaksivuotias on, mutta olettivat hänen leikkivän vanhempien sisarusten kanssa ulkona. Eivät käyneet asiaa tarkistamassa, vaan luottivat että kaikki on ok. Tuntui jo silloin vähän käsittämättömältä, vaikka olin tuolloin lapseton.

Monet vanhemmat tuntuvan luottavan siihen, ettei mitään pahaa tapahtu heidän lapsille, vaan onnettomuudet tapahtuvat aina muille. Yleisellä uimarannalla näkee paljon sitä, että ihan pienetkin lapset leikkivät yksin vedessä ja aikuiset ovat kaukana vilttiensä päällä. Luotetaan ehkä siihen, että lapsella on kellukkeet, mutta ei ymmärretä, että lapsi voi nakata kellukkeet pois k

Ei se lasten määräkään vanhempien välinpitämättömyyttä (asenteena) selitä, vaikka osansa voi olla sillä, että todella monilapsisen perheen vanhemmat eivät ehkä yksinkertaisesti jaksa tai pysty valvomaan asioita samalla tavalla kuin 1-2 -lapsisen perheen vanhemmat. Itselläni on 4 lasta, eikä heitä todellakaan päästetty pieninä uimataidottomina rannalle ilman tiukkaa valvontaa (= toinen vanhemmista korkeintaan parin askeleen päässä). Muutenkin lapsille on opetettu turvallisia toimintatapoja ja turhien riskien välttämistä.

Vierailija
444/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kaapu päällä nainen uida? Ei voi

Musliministen uima-asua kutsutaan burkiniksi. En oikeastaan tiedä, miksei sitä käytetä yleisemminkin tuota uskontoa seuraavien keskuudessa, vaan mieluummin hikoillaan rannalla kaavussa. 

Kaapu ei ole kuuma vaan vilpoisa. Siksi kuumissa maissa myös miehet pukeutuvat kaapuun.

Vierailija
445/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko kaapu päällä nainen uida? Ei voi

Musliministen uima-asua kutsutaan burkiniksi. En oikeastaan tiedä, miksei sitä käytetä yleisemminkin tuota uskontoa seuraavien keskuudessa, vaan mieluummin hikoillaan rannalla kaavussa. 

Kaapu ei ole kuuma vaan vilpoisa. Siksi kuumissa maissa myös miehet pukeutuvat kaapuun.

Niitä lakanahemmoja on tosiaan paljon noissa maissa.

Vierailija
446/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen olisi vastattava A-studiossa miksi näin pääsi käymään. Myös välikysymys ja vastuuministerin luottamuksesta äänestäminen.

Miksi? siellä olisi "asiantuntijoina" taas jotain Ylen omaa sakkia, sellaista kuin täällä se sairas rasisteja kaikkialla näkevä.

Sehän siinä juuri onkin ideana. Syyllinen on jo selvillä. Jäljellä on rangaistuksen mittaaminen.

Vierailija
447/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista että joku solvaa rasisteiksi niitä jotka ovat huolissaan muualta tulleiden uimataidoista tai tiedoista siitä kuinka helposti voi hukkua, samalla itse vähät välittää vaikka näitten lapset hukkuisivat kuinka. Mitäs muita auttamaan ja opastamaan kun ovat erivärisiä - eikö TUO juuri ole rasismia?

Vai muka huolissaan? Älä viitsi valehdella ja esittää jotain tiedotusta. Täällä on niin törkeää paskaa jauhettu, että rikosilmoitus ja kunnianloukkaussyyte tulisi monelle.

Hauku sitten niitä jotka törkeää paskaa jauhavat, älä kaikkia.Kyllä täällä moni on aidosti huolissaan. Lukutaidossa olisi monella petrattavaa kun ei eroteta viestejä ja sisältöjä toisistaan. Alkaa tulla epäily että nämä kaikkia muita rasistiksi nimittelevät ovatkin itse sisimmässään rasisteja ja siksi meuhkaavat no

Luuletko tosiaan, että vauvapalstalaisten huolissa pelastaa yhtään lasta? 

Vierailija
448/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutuksia? Sekö on teidän mielestä ihan ok, että näin kävi? 

Vierailija
449/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ne oli mamuperhe. No sitten...

No kuka pystyi puhaltaan niitä?

Vierailija
450/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isää vain syyllistetään jos äitikin ollut rannalla? 

Koska isä oli menny lasten kanssa sinne veteen. 

Mitä äiti teki silloin? Lapset parikymmentä minuuttia kateissa 

No känny oli mukana tietenkin.

Vierailija
451/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muuten valokuvan Britanniasta jossa vilkkaalle lapselle noin 3 v oli laitettu valjaat. Olisi auttanut varmaan tuolla rannalla

Vierailija
452/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kädestä pitäisi tapahtuu aina näin jonkun kohdalla. Yhteiskunta voi valistaa, mutta silti aina näin tapahtuu. Yhteiskunnan harteille tätäkään asiaa ei voi laittaa. 

En usko että kukaan hukkuu jos häntä kädestä kiinni pidetään. Silloin tietää missä on, vähintään. Ei tarvi  etsiä.

Vierailija
453/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähtenyt koskaan yksin kahden uimataidottoman kanssa. En olisi pystynyt vahtimaan molempia.

Vierailija
454/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan maksamaa IPhonea varmaan selasi.

Älä valehtele rassenasse! Isä oli kahluualtaassa kaikkien kolmen kanssa. Huomio oli nuorimmassa. Lue jutut, niin ei tarvitse öyhöttää.

Vierailija
455/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valistus todellakin auttaa. Vielä 20 vuotta sitten useimmat luulivat että hukkuminen näyttää siltä kuin Baywatchissa: hukkuva pomppii, räpiköi ja pitää kättä ylhäällä. Nykyään jo tiedetään että se käy  hyvin huomaamattomasti ja pinnalle päin rauhallisen näköisesti.  

Nyt sinä levität väärää ja yksipuolista tietoa. Hukkuva voi myös räpiköidä ja muutakin.

Vierailija
456/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista että joku solvaa rasisteiksi niitä jotka ovat huolissaan muualta tulleiden uimataidoista tai tiedoista siitä kuinka helposti voi hukkua, samalla itse vähät välittää vaikka näitten lapset hukkuisivat kuinka. Mitäs muita auttamaan ja opastamaan kun ovat erivärisiä - eikö TUO juuri ole rasismia?

Vai muka huolissaan? Älä viitsi valehdella ja esittää jotain tiedotusta. Täällä on niin törkeää paskaa jauhettu, että rikosilmoitus ja kunnianloukkaussyyte tulisi monelle.

Hauku sitten niitä jotka törkeää paskaa jauhavat, älä kaikkia.Kyllä täällä moni on aidosti huolissaan. Lukutaidossa olisi monella petrattavaa kun ei eroteta viestejä ja sisältöjä toisistaan. Alkaa tulla epäily että nämä kaikkia muita rasistiksi nimittelevät ovatkin itse sisimmässään rasisteja ja siksi meuhkaavat no

Älä viitsi valehdella ja uhriutua! Jos et kommentoi rasistisesti, silloin sinusta ei tehdä ilmoitusta tai huomauteta siitä. Täällä on ollut ja on vieläkin todella paljon äärimmäisen törkeää vihapuhetta, valheita ja rasismia. 

Vierailija
457/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ainakin kolmesti nostanut liian syvälle ajautuneen lapsen vanhemman luo. Ihan suomalaisia lapsia, ja vanhempi ollut vedessä myös, mutta juurikin kiinnittänyt huomionsa toiseen lapseen tai johonkin muuhun. Se käy hetkessä, kun pienistä kyse.

Vierailija
458/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa sumutusta - vai muka huolissaan?!? Täällä on niin törkeää valehtelua ja r*sistista vihapuhetta ollut monta päivää peräkkäin, että sitä on turha puolustella millään "huolella". 

Tästäkin ketjusta saisi nostettua monta kunnianloukkaussyytettä. Joku lienee jo tehnyt rikosilmoituksen tästä.

Vierailija
459/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain kommentissa oli huvittavasti, että lasten isää "syyllistettäisiin" ja tässä ei pidä etsiä syyllistä. Ei, häntä syytetään. Tämä on hänen syytään. Hän on syyllinen. Ääliövanhemmat ovat syyllisiä lastensa kuolemaan. Muutaman minuutin pennut olleet hukuksissa, kun tulee mieleen kävellä uimavalvojien luo.

Rauhoitu jo pervopersu! Kukaan ei ole vielä kuollut, ja sinä et ole kenenkään syyttäjä tai tuomari.

Vierailija
460/652 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitteillejättö rikos. Siis jos kyseessä olisi kantis. Nyt syytä vieritetään uimaalvojille wokemedian toimesta. Sama se skuuttionnettomuus. Tietty auton vika, vaikka olivat kol e päällä kyydissä keskellä tietä. 

Onko sulla pikkasen paha woke pakkomielle? Joka ikisessä artikkelissa mitä itse olen nähnyt, on korostettu sitä että valvojat tekivät sen minkä pystyivät. Ihan selkeä vanhempien vika (ja miten se äidin olemassaolo edes mainittiin vasta hiljattain, eikö ne edes sen verta osaa kommunikoida ihmisten kielellä että olisi saanut selkoa kuka ollut missäkin). Jos on kaksi vanhempaa, kolme lasta josta kaksi hukkui niin vikaa on ja pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän