Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesukone haisee

Vierailija
29.07.2024 |

Miten päästä eroon pesukoneen hajusta?

Tein virheen ja annoin maatilalla työskentelevän siskoni pestä vaatteittaan pesukoneessani ja nyt se haisee navetalta 😬 help!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä kone tiskikonetabletilla kuumimmalla lämpötilalla, lähtee hajut ja koneeseen kertyvä muu lika.

Vierailija
22/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on edestä täytettävä kone, putsaa hyvin luukun kaulus. Ainakin minulla tuo putsaus on poistanut pahan hajun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneenpesuaine vie hajut tehokkaasti. Olen myös joskus pessyt tyhjän koneen kloriitilla 90 asteessa, sekin tepsii.

Onko sulla lehmiä? Tiedätkö asiasta mitään ai et no ole sitten hiljaa

Sinulla näköjään on yksi ja se tuijottaa takaisin, kun katsot peiliin. Sen verran töykeä olet.

Vierailija
24/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kerran vuoteen astianpesukone tabletin ja pyöräytän 60c ohjelman. Vaahtoa tulee paljon, mutta ei se sieltä koneen tiivisteitä ulos karkaa.

Vierailija
25/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sitruunahappoa pesuainelokeroon 100 g. Pese tyhjällä koneella ilman esipesua 90 asteen pesuohjelma. Pyöritä ohjelman jälkeen vielä toinen pesu jauhemaisen pyykinpesuaineen (1/3 normaalista annoksesta) kanssa 40-60 asteessa.

Jauhemaista pesuainetta suositellaan, sillä se sisältää valkaisevia yhdisteitä ja puhdistaa tehokkaammin. Nestemäinen pyykinpesuaine sisältää vain optisia kirkasteita.

Vierailija
26/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä koneen luukkua auki aina kun se ei ole käynnissä. 

Vierailija
27/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tapahtui sama juttu itselläni.

Tämä toimi:

- Ensiksi pese normaalilla pesuaineella 90 asteessa

- Tämän jälkeen laita pallollinen etikkaa 60 asteeseen

- Lopuksi vielä yhden kerran 20 asteessa klooria

Kyllä tulee puhdasta. 

Vierailija
28/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset antaa täällä jopa mahdolisesti tappavia vinkkejä! Kloriittia 90 asteen pesussa? Oletteko hulluja

Vierailija
29/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset antaa täällä jopa mahdolisesti tappavia vinkkejä! Kloriittia 90 asteen pesussa? Oletteko hulluja

Tuosta voi tehdä nettivinkin niin poliisi voi tutkia onko kyseessä rikos.

Vierailija
30/30 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tapahtui sama juttu itselläni.

Tämä toimi:

- Ensiksi pese normaalilla pesuaineella 90 asteessa

- Tämän jälkeen laita pallollinen etikkaa 60 asteeseen

- Lopuksi vielä yhden kerran 20 asteessa klooria

Kyllä tulee puhdasta. 

Ja en suosittele vaihtamaan tuota järjestystä, koska tuon 20 asteen kloorin pitäisi tappaa kaikki ne viimeisetkin bakteerit sieltä koneesta, mutta ei sitä välttämättä tee jos ei ensiksi ole noita kahta ylläolevaa tehty. Varsinkin etikka poistaa kaikki homeet.

Ja ei missään nimessä korkeammaksi kuin 20 asteessa sitä klooria. Itse laitan pallollisen sitä klooria sisälle. 

Myös kannattaa tämän jälkeen käyttää etikkapohjaisia huuhteluaineita jonkin aikaa, niin varmasti pysytävsti katoaa kaikki hajut. 

Mulla hais kone ihan oikeasti navetalle ja mikään ei auttanut. Meinasin jo heittää pyykkikoneen pois ennen kuin kokeilin tuota ja vaihdoin etikkapohjaiseen huuhteluaineeseen. Sen jälkeen ei ole kertaakaan kone haissut.