Pesukone haisee
Miten päästä eroon pesukoneen hajusta?
Tein virheen ja annoin maatilalla työskentelevän siskoni pestä vaatteittaan pesukoneessani ja nyt se haisee navetalta 😬 help!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Sitruunahappo pesu. Googleta miten toimii
Tai etikka, katso kumpi sopii koneeseen paremmin
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kokeilen tätä! Etikka ei auttanut hajuun.
Noiden lisäksi lakanapyykki 95:ssä asteessa on toiminut meillä.
Pese tyhjänä maksimilämpötilalla pesuaineen kanssa. Et tarvitse linkousta
Pesukoneenpesuaine vie hajut tehokkaasti. Olen myös joskus pessyt tyhjän koneen kloriitilla 90 asteessa, sekin tepsii.
Mun emännän vaatteet haisee lehmän paskalle, kun heillä oli navetta ja haiswvat usean pesun jälkeen, vaikka lehmiä ei enään ole.
Älä anna enään pestä se on ihan järkyttävä ripuli löyhkä mikä siitä jää eikä sitä välttämättä saa pois ja se lemu saattaa siirtyä sinun vaatteisiin seuraavan kerran kun peset.
Se haju on meillä lakanoissa ja joka vaatteessa olen tottunut.
Mutta kyllä sen huomaa kaupassakin käydessä kenellä on lehmiä jo hajusta kerran yksi tuli navetta haalareissa kahville huoltoasemalle, vaikka se on kiellettyä.
Niin ja ei auta vaikka pesisi eri koneella kun on lehmiä niin haisee koko talo
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneenpesuaine vie hajut tehokkaasti. Olen myös joskus pessyt tyhjän koneen kloriitilla 90 asteessa, sekin tepsii.
Kloriitista tulee myrkyllisiä kaasuja jos käytetään lämmintä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Kloriittia ei saa käyttää 90 asteessa. Kloori höyrystyy ilmaan.
Kokeile etikkaa mutta pese ensin sellaisia vaatteita joita et pidä siltä varalta, jos ne haisevat, ellet sitten hakua haista lehmän paskalle.
Täällä hyvä uudella muiden ku ei ole koskaan eläessään edes lehmää nähnyt
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lehmiä? Tiedätkö asiasta mitään ai et no ole sitten hiljaa
Sellasia pesukoneen puhdistusaineita myydään isommissa kaupoissa. Ei ole kokemusta.
Oletko putsannut sen luukun kumitiivisteen ja tyhjentänyt nukkasuodattimen? Tuo pesu 90c kannattaa tosiaan aika ajoin tehdä, mm.lakanat ja pyyhkeet voi pestä välillä 90c.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin epäystävällinen vastaus kun joku yrittää auttaa? Eri
Ei ole mainos, mutta kun rupesin käyttämään allegroa, ei enää haise.
Se on se zeoliitti eli savi pesukoneessa joka rupeaa haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin epäystävällinen vastaus kun joku yrittää auttaa? Eri
No ethän sä voi neuvoa jossakin asiassa jos sulla ei ole kokemusta
Olen vammainen. Haisen paskalta. :F
Nukkasihdin puhdistaminen ja sitten etikkapesu / sitruunahappo 90 asteessa pitäisi tehota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kloriittia ei saa käyttää 90 asteessa. Kloori höyrystyy ilmaan.
Kyllä, tulee klooria, joka on myrkyllistä