Puolison toistuvat rajojen rikkomiset.
Mitä hemmettiä tehdä kun puoliso tasapainottelee jatkuvasti harmaalla alueella parisuhteen rajojen kanssa?
Suhde on muuten erittäin hyvä ja toimiva.
Luottamus on ottanut jo paljon kipeää ja ollaan vaiheessa jossa mä yritän saada luottamusta takaisin.
Esimerkkinä tasapainottelusta.Rajoissa. Ei aleta seurata tuntemattomia ihmisiä sosiaalisessa mediassa. Mikäli heissä ei ole jotain todella kiinnostavaa, muuta kuin persoona tai ulkonäkö.
No hän alkaa seurata jtn viehättävää ihmistä jolla 440 julkaisua kaikki hänestä itsestään paitsi 3 julkaisua koirasta. Ja tässä se koira on ollut syy seurata.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
" ...pettämiseen liittyvää käytösmuutosta."
Kyttäämällä löytää noita pettämiseen liitettyjä juttuja. Jos ei voi luottaa, kannattaa erota. Elämä kyttääjän kanssa on helvettiä ja todella pahenee vain. Toisaalta pettäjä on monesti se merkkien löytäjä ja vainoharhainen.
Eiköhän se kyttääminen olisi tuhonnut parisuhteen jo alussa. Pitkässä parisuhteessa sitä vaan alkaa havaita asioita toisessa, kun rutiinit muuttuvat. Se ei ole kyttäystä. En tiedä mikä tarve ihmisillä on vääntää asiat äärilaitaan.
Toimivassa parisuhteissa ei erota ensimmäisen väärän käytöksen vuoksi vaan niistä pyritään keskustelemaan ja korjaamaan toista loukkaavaa käytöstä. Et varmaan koskaan ole ollut pitkässä parisuhteessa, kun eroat heti ensimmäisen ongelman ilmaannuttua. Mikään parisuhde ei toimi pakenemalla ongelmia tai eroamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tässä vaan sitä, että mistä ihmeestä voi tietää kuka seuraa ketä. En koskaan kyttäisi toisen netinkäyttöä. Eli näyttävätkö teidän puolisonne kaiken mitä tekevät netin syövereissä.
T. Vanha mummeli
Samaa mietin, toinen vanha mummeli. Meillä ei ole mitään "sääntöjä", yhdessä oltu 50 vuotta.
Mitään sääntöjä on myös sääntö. Ehkä kertoo siitä että on eletty olettamalla että toinen tietää säännöt ja tai siitä, että ei pystytä keskustelemaan vaikeista asioista.
Ilmeisesti puolisonne tai te olette saaneet tehdä mitä vaan ja heidän käytös ei ole loukannut teitä, jos te olette joutuneet keskustelemaan teitä loukkaavasta käytöksestä puolisonne kanssa, teillä onkin ollut jokin sääntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tässä vaan sitä, että mistä ihmeestä voi tietää kuka seuraa ketä. En koskaan kyttäisi toisen netinkäyttöä. Eli näyttävätkö teidän puolisonne kaiken mitä tekevät netin syövereissä.
T. Vanha mummeli
Samaa mietin, toinen vanha mummeli. Meillä ei ole mitään "sääntöjä", yhdessä oltu 50 vuotta.
Mitään sääntöjä on myös sääntö. Ehkä kertoo siitä että on eletty olettamalla että toinen tietää säännöt ja tai siitä, että ei pystytä keskustelemaan vaikeista asioista.
Ilmeisesti puolisonne tai te olette saaneet tehdä mitä vaan ja heidän käytös ei ole loukannut teitä, jos te olette joutuneet keskustelemaan teitä loukkaavasta käytöksestä puolisonne kanssa, teillä onkin ollut jokin sääntö.
AP. Pariterapeutti muuten sanoi just tästä ei sääntöjä asiasta. Kun meilläkään ei niitä ollut. Että tämä on tosi hyvä mutta se vaatii että molemmilla on samanlainen moraali ja ajatukset. Jos näin ei ole on aivan varmasti ongelmia luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis menetät luottamuksen että hän seuraa instassa ym vieraita naisia? Et oo tosissasi?
Kasvata ITSETUNTO.
AP. Opettele lukemaan ja sisäistämään lukemasi. En menetä luottamusta siitä että hän seuraa vieraita ihmisiä. Menetän luottamuksen siitä että hän venyttää rajoja.
Toimii tavalla joka on aiheutunut meidän parisuhteeseen ongelmi, eikä pystyisi itse hyväksymään tätä.
Vierailija kirjoitti:
Aika järkyttävää miten harva kykenee lukemaan keskustelun kokonaan.
AP on selittänyt että ovat olleet pariterapiassa. Koska miehellä on ollut useita salasuhteita aiemmin.
Salasuhteet ovat lähteneet kyseisen kaltaisesta toiminnasta. Pariterapeutti ok ehdottanut rajoja. Mies on suostunut ja jopa itse halunnut näitä. Nyt mies rikkoo rajoja.
Jos kyseessä seksiaddikti, niin ei tuollainen kyttääminen ole ratkaisu vaan terapia. Toisekseen, kannattaako tuommoisen kanssa enää mitään yrittää rakentaakaan, koska noin vaikeeta. Molemmat yksilöterapiaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on selittänyt että ovat olleet pariterapiassa. Koska miehellä on ollut useita salasuhteita aiemmin.
Salasuhteet ovat lähteneet kyseisen kaltaisesta toiminnasta. Pariterapeutti ok ehdottanut rajoja. Mies on suostunut ja jopa itse halunnut näitä. Nyt mies rikkoo rajoja.
Jos kyseessä seksiaddikti, niin ei tuollainen kyttääminen ole ratkaisu vaan terapia. Toisekseen, kannattaako tuommoisen kanssa enää mitään yrittää rakentaakaan, koska noin vaikeeta. Molemmat yksilöterapiaan!
Ei ole kyseessä seksi addikti. Koska nää jutut ei mene mikro pettämistä pidemmälle.
Enkä mä kyllä näe tämän olevan kyttäämistäkään. Nuo kaveri ehdotukset olen tarkastanut aina kun niitä tulee, jopa ennen tätä suhdetta.
No kokeileppa ap lisätä itsellesi vastaavasti muutama komea mies some kavereiksi. Reagoiko mies. Jos kyselee mustiksena niin vastaat samaan tapaan kuin mies.
vaikka tuskinpa tuo miehesi muuttaa tapojaan sama mitä teet. Tykkää toimia noin ja miksi luopuisi nautinnostaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyseessä seksi addikti. Koska nää jutut ei mene mikro pettämistä pidemmälle.
Enkä mä kyllä näe tämän olevan kyttäämistäkään. Nuo kaveri ehdotukset olen tarkastanut aina kun niitä tulee, jopa ennen
Siis mitä ne salasuhteet olleet? Netissä/somessa seuraamista? Keskustelua? Sekö on mikropettämistä ja siksi pitää mikrostalkata toisen somekäyttäytymistä. Itsehän seuraan mm. poliitikoita, taiteilijoita ym. kavereita ja jutellaankin.
Vierailija kirjoitti:
Usko intuitiotasi. Luottamus ansaitaan.
Ei näin.
Luottamuksen pitää olla oletusarvo terveessä parisuhteessa, eli sitä ei tarvitse ansaita.
Jos on mustasukkaisuuteen taipuvainen ihminen, hän ei voi sokeasti uskoa omaan "intuitioonsa", koska se voi olla täysin väärässä ja varoittaa vaikka mitään varottavaa ei oikeasti edes ole.
Toki nämä säännöt pätevät vain terveissä ihmissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä mä kyllä näe tämän olevan kyttäämistäkään. Nuo kaveri ehdotukset
AP. Suhteen alkupuolen jutut olivat jatkuvaa päivittäistä viestittelyä. Joka eteni syvällisyyksiin. Joka eteni siihen että puolisolle ehdotetaan suoraan seksiä...
Miten tämä näkyi minulle. Oli se että puoliso alkoi suojella puhelinta " koska" pelkäsi että nään. Ns kiinni hän jäi vahingossa kun tuli viesti samaan aikaan kun katsoimme videota..
Summa summarum. Puhelin oli täynnä viestittelyä eri ihmisten kanssa jota ei voisi puolisolle näyttää.
Mitä hit toa?
Olen nainen, onnellisesti naimisissa ja seuraan satoja miehiä, myös ulkonäön vuoksi.
En silti ole menossa pettämään eikä moinen tulisi mieleenkään.
Ei ole mies vetänyt hernettä nenään.
Ihmettelen tätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hit toa?
Olen nainen, onnellisesti naimisissa ja seuraan satoja miehiä, myös ulkonäön vuoksi.
Onko sulla taipumus ajautua heidän kanssaan syvällisiin keskusteluihin jonka seurauksena he ihastuvat sinuun ja ehdottavat seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hit toa?
Onko sulla taipumus ajautua heidän kanssaan syvällisiin keskusteluihin jonka seurauksena he ihastuvat sinuun ja ehdottavat seksiä?
Kovin monella tuntuu olevan hirveän vaikeaa lukea koko keskustelu ketju läpi. On aivan päivänselvää että rajoja rikotaan ja tosi kovaa mikäli keskustelut ajautuvat tollaseen pisteeseen. Ei kukaan ehdota seksiä jos ei ajattele että olisi mahdollista sitä saada. PISTE. Mistä tälläinen ajatus sitten tulee on AP miehen käytöksestä.
Miksi ihmeessä annat kävellä ylitsesi? Missä itsekunnioituksesi? Vai onko se jo viety?
Sanot:
"Suhde on muuten erittäin hyvä ja toimiva.
Luottamus on ottanut jo paljon kipeää ja ollaan vaiheessa jossa mä yritän saada luottamusta takaisin."
Hyvä ja toimiva suhde jossa luottamusta ei ole ja toinen rikkoo rajoja minkä ehtii? Tämäkö on käsityksesi hyvästä ja toimivasta suhteesta? Onko sinut jo noin aivopesty?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä annat kävellä ylitsesi? Missä itsekunnioituksesi? Vai onko se jo viety?
Sanot:
"Suhde on muuten erittäin hyvä ja toimiva.
Luottamus on ottanut jo paljon kipeää ja ollaan vaiheessa jossa mä yritän saada luottamusta takaisin."
Hyvä ja toimiva suhde jossa luottamusta ei ole ja toinen rikkoo rajoja minkä ehtii? Tämäkö on käsityksesi hyvästä ja toimivasta suhteesta? Onko sinut jo noin aivopesty?
Arki toimii paremmin kuin koskaan. Seksi samoin. Läheisyyttä ja keskustelua enemmän kuin ikinä ennen.
Harrastukset osuu yhteen. Haaveet, lomanvietot kaikki. Missään muussa ei ole tarvinnut tehdä kompromisseja.
Tietääkö miehesi noista säännöistä? Ja jos tietää, ymmärtääkö hän ne samalla tavalla kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö miehesi noista säännöistä? Ja jos tietää, ymmärtääkö hän ne samalla tavalla kuin sinä?
Kuten mainittu useasti ketjussa. Pariterapeutti ehdotti sääntöjä ja puoliso oli sitä mieltä että hyvä idea. Oli myös luomassa näitä. Enimmäkseen tuntuu että tekeytyy tyhmäksi kun pyörii harmaalla alueella, eikä oikein halua ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mainittu useasti ketjussa. Pariterapeutti ehdotti sääntöjä ja puoliso oli sitä mieltä että hyvä idea. Oli myös luomassa näitä. Enimmäkseen tuntuu että tekeytyy tyhmäksi kun pyörii harmaalla alueella, eikä oikein halua ymmärtää.
En jaksanut lukea koko ketjua. Kun tietää säännöt ja ymmärtää ne niin tee ymmärrettäväksi ettei tuo voi jatkua. Kerro suoraan ettei tämä ole sitä mitä sovitte. Jos säännöt eivät kelpaa on tullut aika harkita eron mahdollisuutta. Älä kuitenkaan sano, että nyt loppuu tai se on ero. Pakolla ei tule hyvää. Ja onhan se sinulle plussaa jos säilytät malttisi ja voit keskustella asiasta.
Jos puoliso rikkoo rajoja toistuvasti, miten helvetissä voit ap sanoa että suhde on muuten erittäin hyvä ja toimiva?