Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison toistuvat rajojen rikkomiset.

Vierailija
29.07.2024 |

Mitä hemmettiä tehdä kun puoliso tasapainottelee jatkuvasti harmaalla alueella parisuhteen rajojen kanssa?

Suhde on muuten erittäin hyvä ja toimiva.

Luottamus on ottanut jo paljon kipeää ja ollaan vaiheessa jossa mä yritän saada luottamusta takaisin. 

Esimerkkinä tasapainottelusta.Rajoissa. Ei aleta seurata tuntemattomia ihmisiä sosiaalisessa mediassa.  Mikäli heissä ei ole jotain todella kiinnostavaa, muuta kuin persoona tai ulkonäkö. 

No hän alkaa seurata jtn viehättävää ihmistä jolla 440 julkaisua kaikki hänestä itsestään paitsi 3 julkaisua koirasta. Ja tässä se koira on ollut syy seurata.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös koen tuon jotenkin sellaisena et kerätään reserviä jos me nyt satuttaisiin eroamaan niin olisi sitten valmiina lauma ihmisiä kenestä valita seuraavaa.

Voi se olla sitäkin tai sitten vaan ihan puhtaasti sitä, että tuota ihmistä ei ole tarkoitettu monogaamiseen suhteeseen. Haluaa pitää ns. verkot vesillä ja tykkää siitä, kun saa antaa/vastaanottaa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta.

Tämä just on se mun pelko ettei hän pysty edes muuttumaan. 

Ei sitä tarvi pelätä. Riittää että hyväksyy sen että ei se toinen muutu.

Tää olisikin helppoa jos niitä rajoja rikottaisiin ihan selkeästi. Mut kuten sanottua toi on tollasta veteen piirretyllä viivalla seikkailua. 

Olen miettinyt et onks tässä muuta vaihtoehtoa kun ero vai pitääkö tosiaan aikuiselle ihmiselle vääntää niin tiukat rajat ettei niitä pysty vahingossa rikkomaan. Tämäkin tuntuisi itsestä todella oudolta.

Vierailija
62/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai mitä uhrikäyttäytymistä. Otsikonkin pitäisi olla, Puolison toistuvat sääntöjen rikkoamiset. Ei ole tervettä tuollaiset säännöt

Et ilmeisesti lukenut keskustelua kokonaan?

Pariterapeutti suositteli meille tekemään selkeät rajat. Terapiassa olimme koska meidän parisuhteessa oli jatkuvasti muita osapuolia.  

Rajat on myös laadittu yhteisesti. Puolisoni ei hyväksyisi minulta vastaavaa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe tuossa tilanteessa mitään muuta vaihtoehtoa kuin sen eron.

Vierailija
64/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä parisuhdetta, missä somessa ei saa seurata ketä haluaa. Sekä miehelläni että minulla on somessa monenlaisia kavereita ja saa olla vastakkaista sukupuolta. Ei tulisi mieleenkään sopia jotain sääntöjä siihen. Ja joo, seuraan instassa monia koiria. Olen varmaan minäkin aika vanha, mutta minusta tässä se kontrollointi ja säännöt on se ongelma. Toisen pettämistä ei voi estää säännöillä. Uskollisuus perustuu siihen, että ihminen itse itsensä takia haluaa olla rehellinen ja uskollinen. 

No, minä taas en ymmärrä suhteita, joissa on ok seurailla vastakkaista sukupuolta, jonka kanssa viestittelee ja haluaa harrastaa seksiä/suunnittelee sitä. Sitähän se monesti on. Jotkut julkkikset nyt ovat ihan eri asia.

No ei se normaaleilla ihmisillä o

Kun oikein testaa omaa viehätysvoomaansa, on jossain vaiheessa tilanteessa mitä ei saa enää vedettyä takaisin. Tuo toiminta syö koko ajan myös huomiota hakevan omaa tuntemustaan parisuhteesta, siellä ei tule se arki vastaan.. Jos rajoja pitää venyttää, ne venyy myös tämänkin käytöksen osalta. Jossakin se raja pitää oikeasti olla. 

Vierailija
65/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis menetät luottamuksen että hän seuraa instassa ym vieraita naisia? Et oo tosissasi?

Kasvata ITSETUNTO.

Vierailija
66/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai mitä uhrikäyttäytymistä. Otsikonkin pitäisi olla, Puolison toistuvat sääntöjen rikkoamiset. Ei ole tervettä tuollaiset säännöt

Et ilmeisesti lukenut keskustelua kokonaan?

Pariterapeutti suositteli meille tekemään selkeät rajat. Terapiassa olimme koska meidän parisuhteessa oli jatkuvasti muita osapuolia.  

Rajat on myös laadittu yhteisesti. Puolisoni ei hyväksyisi minulta vastaavaa käytöstä.

Mulla oli narsistinen vaimo, tuo ettei hyväksy sinulta samaa käytöstä, on itsekästä käytöstä, eikä osaa reflektoida omaa käytöstään vaan näkee asian vasta sitten kun toinen kääntää tilanteen toisinpäin. Mun vaimolla oli juuri tuota. 

Muita ominaisuuksia. Ei kuuntele sinua, on etäinen, seksiä vain hänen ehdoillaan, puhuu päälle, ei anna sinun puhua loppuun, mä olin tasokkaana miehenä hänellä hyvä kulissi ja hyvän maineen luoja, mutta en vaan riittänyt. Narsistisella ihmisellä on eri säännöt puolisolle kuin itselle. Narsistille ei mikään riitä ja siksi niitä rajoja venytetään kokoajan ja katsotaan mitä sallit ja mitä et. Jos kyseessä on nainen, kuten oletan, hän on erittäin taitava selittämään ja manipuloimaan mieltäsi. Osaa varmaan myös syyllistää sinua sopivasti ja jos hän ei saa haluamaansa, hän käyttäytyy uhriutuvasti. Onko hän saanut tähän asti kaikki haluamansa? Jos olet eri mieltä ja et voi jossakin antaa periksi, tuleeko iso riita, joka ei tunnut loppuvan vasta kun sinä annat periksi?

Kiinnitä huomiota  näihin seuraavissa keskusteluissa. 

Vierailija
67/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epäkypsää touhua. Jätä tuo mieslapsi sometiirailuineen kiertoon ja odota, että kohdallesi osuu aikuinen, kypsä, luotettava ja empaattinen mies.

Mä olen elämästäni 40 vuotta tuhlannut pelimieheen, ja vasta nyt vanhetessaan alkaa hiljentää tahtia. Syy: huono itsetuntoni ja läheisriippuvuuteni, hirvittävä lapsuus isäpuolineen (alkoholismia, väkivaltaa).

Löytyy hyviäkin puolia tosin...

Ihan näin kokeneen neuvona; arvosta itseäsi.

Vierailija
68/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis menetät luottamuksen että hän seuraa instassa ym vieraita naisia? Et oo tosissasi?

Kasvata ITSETUNTO.

AP ei varmasti pystynyt kaikkea kertomaan. Tuskin tämä ainut ongelma, mutta AP on herännyt tilanteeseen, jossa tapahtuu outoja asioita. Yksi selkeä piirre on juuri tuo, että rajoja siirretään hienovaraisesti ja saadaan näyttämään viattomalta toiminnalta. Näin toimii narsistit. 

Luulen, että APlla on ollut alunperin hyvin vahva itsetunto ja siksi hän on nyt tässä tilanteessa. 

Luota itseesi AP ja omiin havaintoihin.

Vierailija
69/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi naisella peiliin katsomisen paikka. Sairaus on sinulla vasta alussa. Vajoat vuosi vuodelta syvemmälle kyttäykseen ja kontrollointiin. En enää ihmettele miksi joidenkin miehet ovat sellaisia tossukoita. Mustasukkaisuus voi mennä yli ja jossain vaiheessa se ylittää mielisairauden rajan. Kun kontrolloidaan toisen kaikkea elämää, niin toinen kuolee siihen. Tuollaista hiljaista henkistä kuolemaako haluat puolisollesi? Voi myös olla, että joku päivä miehesi törmää rekkaan. Parisuhteen ei kuulu olla vankila ja vapaassa maassa ei ole tarvetta kontrolloida kenenkään elämää noin kuin ap toimii. Ap:lla on itsellään ongelma, suosittelen varaamaan ajan psykologille. 

Vierailija
70/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suhde on muuten erittäin hyvä ja toimiva."

Tuskin pariterapiassa tajuttiin teidän menevän tuollaiseen meininkiin, jos kerta suhde muuten erittäin hyvä ja toimiva.

Se kuulostaa siltä, että muuten on totaalisessa ohjauksessa onnistuttu, mutta vielä kun saisi sen somen käytön mieleisekseen. Oikeesti, keskity siihen erittäin hyvään, muuten pso tulee tukehtumaan ja varmasti häipyy. Minun ex luki jopa päiväkirjani luvatta, aivan kuten äitini, kun olin teini. Ja kyllä läksin!

Vierailija
71/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata ITSETUNTO.

Minulla on itsetunto niin hyvällä mallilla, etten katsoisi hetkeäkään miestä, joka seurailee instassa vieraita naisia. Siis paino sanalla naisia eli seuraaminen johtuu sukupuolesta ja viehättävyydestä. Eipä tulisi itsellekään mieleen seurailla jotain namupoikia instassa. Joku taso aikuisilla ihmisillä sentään.

Vierailija
72/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi naisella peiliin katsomisen paikka. Sairaus on sinulla vasta alussa. Vajoat vuosi vuodelta syvemmälle kyttäykseen ja kontrollointiin. En enää ihmettele miksi joidenkin miehet ovat sellaisia tossukoita. Mustasukkaisuus voi mennä yli ja jossain vaiheessa se ylittää mielisairauden rajan. Kun kontrolloidaan toisen kaikkea elämää, niin toinen kuolee siihen. Tuollaista hiljaista henkistä kuolemaako haluat puolisollesi? Voi myös olla, että joku päivä miehesi törmää rekkaan. Parisuhteen ei kuulu olla vankila ja vapaassa maassa ei ole tarvetta kontrolloida kenenkään elämää noin kuin ap toimii. Ap:lla on itsellään ongelma, suosittelen varaamaan ajan psykologille. 

Meidän pariterapia meni näin. Miehenä minulle tyrkytettiin mustasukkaisuussairautta parisuhdeongelmiin ratkaisuksi, vaikka vaimossa oli miljoona pettämiseen liittyvää käytösmuutosta.

Juuri tuollainen saarnan kuulin. 

Vaimo ja pariterapeutti kilpaa selittivät, kuinka toista voi omistaa. 

Hmm, näitä ongelmia vaan ei ollut aikaisemmin. 

- ei AP

Vierailija
73/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhde voi olla erittäin hyvä ja toimiva, jos luottamusta ei ole ja rajoja rikotaan. Aika olennaiset asiat on vinksallaan.

Vierailija
74/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ...pettämiseen liittyvää käytösmuutosta."

Kyttäämällä löytää noita pettämiseen liitettyjä juttuja. Jos ei voi luottaa, kannattaa erota. Elämä kyttääjän kanssa on helvettiä ja todella pahenee vain. Toisaalta pettäjä on monesti se merkkien löytäjä ja vainoharhainen.

Vierailija
75/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata ITSETUNTO.

Minulla on itsetunto niin hyvällä mallilla, etten katsoisi hetkeäkään miestä, joka seurailee instassa vieraita naisia. Siis paino sanalla naisia eli seuraaminen johtuu sukupuolesta ja viehättävyydestä. Eipä tulisi itsellekään mieleen seurailla jotain namupoikia instassa. Joku taso aikuisilla ihmisillä sentään.

Tämä. Kun on hyvä itsetunto, osaa arvostaa itseään. Silloin ei tarvitse sietää kumppania, jolta puuttuu kunnioitus omaa kumppaniaan kohtaan. Jos kumppania kohtaan on oikeasti tunteita, mikä tarve on kytätä vieraita naisia? Jos haluaa pysyä hiekkalaatikkotasolla, kannattaa seurustella kätensä kanssa.

Vierailija
76/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen luettuani oli järkyttynyt lähinnä vastauksista. Oletin kaikkien ymmärtävän, että ap on sekaisin. Niin ei kun Pettäjää ja muuta paskaa vaikkei äijä ole tehnyt mitään väärää. Kristus. "Seuraa netissä". Mitä sitten? 

Vierailija
77/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä nyt on luottamus niin huonoissa kantimisissa, että parisuhteen jatkumista kannattaa harkita uudelleen. Mies ei varmaan muuta käytöstään, jos erinäisiä rajojen rikkomisia on ollut koko aika ja ap ei kykene luottamaan. Parisuhteesta tulee lopulta ihan hirveää kun ei ole luottamusta. 

Vierailija
78/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen luettuani oli järkyttynyt lähinnä vastauksista. Oletin kaikkien ymmärtävän, että ap on sekaisin. Niin ei kun Pettäjää ja muuta paskaa vaikkei äijä ole tehnyt mitään väärää. Kristus. "Seuraa netissä". Mitä sitten? 

Sitä sitten, että kertoo miehen heikosta tasosta.

Vierailija
79/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan somessa satoja tuntemattomia ihmisiä. En tiedä tekeekö mieheni niin, ei kiinnosta. 

Vierailija
80/118 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää miten harva kykenee lukemaan keskustelun kokonaan.

AP on selittänyt että ovat olleet pariterapiassa. Koska miehellä on ollut useita salasuhteita aiemmin.

Salasuhteet ovat lähteneet kyseisen kaltaisesta toiminnasta. Pariterapeutti ok ehdottanut rajoja. Mies on suostunut ja jopa itse halunnut näitä. Nyt mies rikkoo rajoja.