Olen täysi ateisti, mutta silti minusta tuo Pariisin viimeinen ehtoollinen-parodia oli täysin mauton.
Kommentit (1531)
Vierailija kirjoitti:
Se ei ollut parodiaa. Ja ei kristinuskoon liity mitenkään vaan kreikkalaiseen jumaltarustoon ja siitä tehtyyn kuvaan. Kun ei tunneta kulttuurihistoriaa: olympialaiset Kreikasta lähtöisin. Hävettää teidän junttien tulkinnat ja öyhötys.
Huomaa etteivät uskovaiset ole lukeneet omaa satukirjaansa, eivätkä perehtyneet satuolentonsa oppeihin. Tekopyhiä ja lapsellisia ihmisiä, kertakaikkisen pikkusieluisia, noloja ja pelkkää tuomitsemista pieni ja ahdasmielinen sydän täynnä. Häpäisevät jumalansa loukkaantumalla tämän puolesta, asiasta jossa ei ole mitään loukkaantumista. Tuolla puolesta loukkaantumisella vain osoittavat millaista typerää ja lapsellista olentoa palvovat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on nykyään mautonta.
Totta,kaikki jopa ruokakin. Suolaa ei juuri saa olla missään.
Taidetta on aina kopioitu, imitoitu ja parodioitu. Niin teki myös Leonardo da Vinci itse.
Raamatun tarinat olivat hänelle hyviä aiheita, kuten monille muillekin.
Mitä tulee tähänkin parodiaan, da Vinci tuskin olisi pöyristynyt. Kristilliset hyveet seksuaalisessa mielessä tuskin olivat hänen ohjenuoriaan henkilökohtaisessa elämässä.
On aina hauskaa kun konservatiivisia änkyröitä ärsytetään
Vierailija kirjoitti:
Minä olen buddhalainen ja minusta tuo oli myös mautonta. Miksi juuri valkoisia, eurooppalaisia kristittyjä piti avajaisissa pilkata? Miksi ei muslimeita? M28
Mukavaa nähdä, että buddhalaisetkin ovat tässä kristittyjen puolella. Kiitos tuesta.
Tässä häiritsevää oli lähinnä konteksti, Olympialaisten avajaiset. Kristittyjä voidaan pilkata muissa yhteyksissä ihan riittävästi. En siis ole kristitty, mutta minusta oli mautonta, samoin kuin päätön Marie Antoinette, joka oli kuitenkin oikea henkilö.
Mitä jos islamista olis tehnyt vastaavan?
Vierailija kirjoitti:
On aina hauskaa kun konservatiivisia änkyröitä ärsytetään
Itse olen ärsyttänyt suvaitsevaistoa pelaamalla Afrikan tähteä.
Vierailija kirjoitti:
Taidetta on aina kopioitu, imitoitu ja parodioitu. Niin teki myös Leonardo da Vinci itse.
Mitä tulee tähänkin parodiaan, da Vinci tuskin olisi pöyristynyt. Kristilliset hyveet seksuaalisessa mielessä tuskin olivat hänen ohjenuoriaan henkilökohtaisessa elämässä.
Parodiaa saa tehdä, mutta miksi sitä harrastettiin urheilutapahtumassa, tällaisena aikana? Mikä noita kulttuuri ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko koskaan todistanut, että joku persu ois myöntänyt olleensa väärässä? Saatikka pahoittelevan sitä. Suolletaan ja tuutataan vaan omia projektioita ja periksi ei anneta. Semmottii jässiköitä.
Lopettakaa persuttelu, kiitos. Uskon, että suurin osa, jotka tässäkin ketjussa esitystä kritisoivat, ovat muiden kuin perussuomalaisten kannattajia. Sivistynyt ihminen ymmärtää kyllä, milloin jonkin uskonnon pilkkaaminen on ylittänyt hyvän maun rajan.
T. Purjehtimista ja pianonsoittoa harrastava akateeminen ei-persuäänestäjä.
Täällä vauvapalstalla on ainakin yksi vassari, joka näkee kaikki ne, jotka ei hänen kanssaan samaa mieltä ole, persuina. Persu on eräänlainen haukkumasana, joka voi kohdistua keneen tahansa siis.
käännät asian ihan päinvastoin kuten teillä tapana on, itse haukutte 'vassareiksi' kaikki muut jotka ei ole kanssasi samaa mieltä, näkyy tässäkin ketjussa kuten lukemattomissa muissakin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät uskaltaisi pilkata muhammedia tai allahia samalla lailla.
Voisi kaula katketa niin eivät uskalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voi väännellä vaikka miksi ja mihin suuntaan, mutta islam saa olla aina näiltä punavihreiltä aktivisteilta rauhassa. Se ainakin on varmaa.
öyh öyh öyh
Itse lasken vasemmistolaisen antivalkoisen identiteettipolitiikan, joka suojelee islamia pahoilta kolonialistisilta etuoikeutetuilta valkonaamoilta, öyhötykseksi. Vieläpä oikeasti vaaralliseksi sellaiseksi - sellaiseksi, joka vaarantaa kaikkien länsimaalaisten turvallisuuden hamaan tulevaisuuteen.
Olen Jeesukseen uskova, viimeinen ehtoollinen kuvaa Jumalan halua sitoutua meihin syntisiin ja ottaa meidän syntimme yllensä. Siis jos saminen esitys olisi esitetty tässä hengessä, siitä olisi noussut poru prideyhteisön taholta. Koska se esitettiin pilkallisesti ja ylpeillen synnillä, se oli irvokas ja pimeydestä noussut aate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parodiaa saa tehdä, mutta miksi sitä harrastettiin urheilutapahtumassa, tällaisena aikana? Mikä noita kulttuuri ihmisiä vaivaa?
En kyllä arvostanut aikoinaan satuhenkilön piirtämistäkään. Silloinkin kritisoin että miksi on pakko ärsyttää toisia tarkoituksella. Näin vuosien jälkeen voin tehdä yhteenvedon että noiden pilakuvien piirtäminen ei aikoinaan edistänyt mitään ainakaan hyvään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen buddhalainen ja minusta tuo oli myös mautonta. Miksi juuri valkoisia, eurooppalaisia kristittyjä piti avajaisissa pilkata? Miksi ei muslimeita? M28
Koska kosto kuuluu olenaisesti muslimien uskontoon, siksi. Kristinusko ei perustu kostolle vaan armolle
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos islamista olis tehnyt vastaavan?
voihan ne ITSE tehdä vaikka seuraavissa olympialaisissa jotka sellaiseen maahan joskun tulevaisuudessa ehkä saavat ...NIINHÄN NÄMÄKIN TEHTIIN IHAN ITSE, EI KENENKÄÄN MUUN USKONNON TOIMESTA
Nyt ei ainakaan ole enää epäselvää tehtiinkö tuo parodia tarkoituksella.
Samoin. Tuo sotii kaikkia Olympialaisten arvoja vastaan. Excellence, Respect and Friendship.
Olympialaiset on tarkoitettu kaikille maailman kansoille, laitetaan hetkeksi erimielisyydet sivuun ja kilvoitellaan keskinäisen kunnioituksen ja ystävyyden hengessä.
Ja sitten joku narsku päättää olla päätähti ja tarjota jotain länsimaista kulttuurisota-öyhötystä, joka sulkee ulkopuolelle suurimman osan maailmasta.
Eikä tuo uskontojen//kulttuurien pilkkaaminen kyllä mitenkään osoita kunnioitusta tai ystävyyttä.
Mistä voisi johtua, että pääosin kristinuskoisissa maissa parodiaa tehdään siitä kristinuskosta?