Mikä soitin aloittelijalle? Haluaisin käyttää aikani työttömänä hyödyksi ja opetella soittamaan jotain
Kommentit (52)
Entä jos opettelisit jotain oikeasti hyödyllistä? Ei joku ukulelen tai sähköpianon alkeiden osaaminen sinua työllistä.
Opettele DJ:n taitoja. Miksauksessa voit käyttää kuulokkeita.
Vierailija kirjoitti:
Ukulele
tämä, pienet alkukustannukset, youtube on pullollaan helppoja tutorial videoita
Kitara, ukulele tai sähköpiano on helppoja opetella ja sopii kerrostaloon. Niihin on helppo löytää netistä tutoriaaleja, mutta suosittelen silti menemään jonnekin kurssille, niin pääset helpommin alkuun.
Kansalaisopistoissa on kursseja aloittelijoille.
Itse soitan kitaraa ja laulan - siitä tulee hyvä fiilis.
Oletko raksaukko tai timpuri? Opettele soittamaan sahaa! Voit ilostuttaa muita töissä, jos pääset vielä joskus takaisin työmaalle.
Vierailija kirjoitti:
Joo! Todella hyvä idea! Ala myös laulaa - netistä vaikka mitä matskua. Sähköpianon saa hiljaiselle ja voi soittaa myös kuullokkeilla. Laulamisen oppii niin että siitä saa iloa itselleen paljon aikaisemmin kuin soittotaito. Opettele nuotit!
Jos et ole ennen laulanut niin laula noin 1,5 tuntia putkeen niin huomaat että ääni muuttuu ja paranee huomattavasti kun se avautuu kunnolla.
Jatkan tätä viestiäni: Sukulaiseni on tasokas kitaristi ja hän sanoi että BANJO olis hyvä mulle. Siinä on kuulema helpommat nämä sormiasetelmat kuin kitarassa. Kävin katsomassa liikkeessä Liisankadulla Hesassa ja näyttivät... muistaakseni halvimpien hinta oli noin 50-100 e. Testaa tätä ihan oikeesti! Sähköpianon saat halvalla käytettynä. Katso netistä. Itselläni on Techics ollut jo vuosikymmeniä ja mulle kelpaa koska en aio konserttisoittajaksi enkä ole nuori. Sit ostat niitä itseoppimiskirjoja. Ihanaa ajanvietettä ja tulee hyvä olo tämmöisistä harrastuksista jos joutuu olemaan kotona tyhjän panttina. / Minkähän takia ihmiset laittaneet tätä ketjua ihan läskiksi vaikka olisi hyvä aihe keskustella - monelle kotonaolevalle harkitsemisen arvoinen harrastus alkaa soittaa jotain...
Elämä muusikkoperheessä ei ole helppoa kun äiti on vanha harppu, isä soittaa epävireistä toista viulua ja lapsetkin ovat täysiä torvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo! Todella hyvä idea! Ala myös laulaa - netistä vaikka mitä matskua. Sähköpianon saa hiljaiselle ja voi soittaa myös kuullokkeilla. Laulamisen oppii niin että siitä saa iloa itselleen paljon aikaisemmin kuin soittotaito. Opettele nuotit!
Jos et ole ennen laulanut niin laula noin 1,5 tuntia putkeen niin huomaat että ääni muuttuu ja paranee huomattavasti kun se avautuu kunnolla.
Jatkan tätä viestiäni: Sukulaiseni on tasokas kitaristi ja hän sanoi että BANJO olis hyvä mulle. Siinä on kuulema helpommat nämä sormiasetelmat kuin kitarassa. Kävin katsomassa liikkeessä Liisankadulla Hesassa ja näyttivät... muistaakseni halvimpien hinta oli noin 50-100 e. Testaa tätä ihan oikeesti! Sähköpianon saat halvalla käytettynä. Katso netistä. Itselläni on Techics ollut jo vuosikymmeniä ja mulle kelpaa koska en aio konserttisoittajaksi enkä ole nuori. Sit ostat niitä itseoppimiskirjoja.
Palaan vielä... KUULEHAN... se taisikin olla UKULELE jota mulle suositteli eikä BANJO... nyt mulla unohtunut... Tämä oli joskus korona-aikaan... Katsos Helmet-kirjastosta niiden oppikirjoja näille instrumenteille. Silloin sain kirjastosta jonkun mielenkiintoisen ja tosi paksun oppaan jonka nimi oli joku 500 easy songs oliko se nyt sitten ukulelelle vai banjolle... Muutenkin saat kirjastosta tosi paljon oppimateriaalia...
Nahkafagotti, sen kun opetteelee niin ei ole töistä pulaa.