Oikeastiko jotkut luulee, että töihin vaan mennään? Työpaikkoja 40k, työttömiä 400k.
Kun totuus on, että töihin valitaan. Monesti satojen hakijoiden joukosta, joskus tuhansien. Ja kun avoimia työpaikkoja on noin 40k ja työttömiä 400k, niin eipä taida olla edes matemaattiset edellytykset sille, että töihin vain mentäisiin tuosta noin.
Kommentit (165)
Olen yrittänyt avoimilla hakemuksilla löytää niitä "piilotyöpaikkojakin", ilman tulosta. Minä uskon että ne ns. piilotyöpaikat ovat pelkkää legendaa jolla vain vedätetään työttömiä, niitä ei oikeasti ole olemassakaan. Kyllä yrittäjien luulisi hyvin tarkkaan tietävän mitä työtehtäviä heidän yrityksessään tarvitaan, kukaan ulkopuolinen ei sitä ainakaan voi tietää!
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt avoimilla hakemuksilla löytää niitä "piilotyöpaikkojakin", ilman tulosta. Minä uskon että ne ns. piilotyöpaikat ovat pelkkää legendaa jolla vain vedätetään työttömiä, niitä ei oikeasti ole olemassakaan. Kyllä yrittäjien luulisi hyvin tarkkaan tietävän mitä työtehtäviä heidän yrityksessään tarvitaan, kukaan ulkopuolinen ei sitä ainakaan voi tietää!
Sama juttu. Jättänyt läjäpäin avoimia hakemuksia, mutta ne menee suoraan silppuriin. Ilmoitetuista avoimista työpaikoista sentään tulee edes se automaattinen kiitos viestistä -vastaus
Vierailija kirjoitti:
Monien ongelma on se, että he luulevat saatavilla olevien työpaikkojen olevan yhtä kuin ne työpaikat jotka on listattu työkkärin sivuilla. Sitten kaikki hakevat noita samoja työpaikkoja ja ihmettelevät, kun yhtä varastomiehen paikkaa hakee 500 ihmistä eivätkä he koskaan tule valituiksi.
Todellisuudessa vain pieni osa työpaikoista täytetään siten, että työpaikka ilmoitetaan siellä työkkärin sivuilla. Pääosa työpaikoista täytetään ilman virallista hakuprosessia. Lisäksi on mahdollisuus luoda itse oma työpaikkansa joko yrittäjyyden kautta tai siten, että tarjoaa työnantajalle jotain jota työnantaja ei ennakkoon edes tiennyt haluavansa.
Oikea työpaikkojen määrä on siis moninkertaisesti suurempi kuin tuo 40 tuhatta.
Jos on todellista tarvetta työvoimalle, niin ei niitä työpaikkoja silloin tiskin alle piiloteta, vaan niistä ilmoitetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi työllistää itse itsensä. Pätevä kaveri voi työllistää sitten itsensä lisäksi vielä muutaman muunkin.
Suurimmasta osasta ihmisistä ei ole yrittäjiksi. Eivätkä kaikki ole päteviä.
Nykyinen YEL-systeemi, ennakkoverot, alv-nousu, erilaiset säädökset, velvoitteet ym ym ym. Eikö olisi jo aika miettiä vaihtoehtoja itsensä työllistymiseen - muuta kuin yrittäjyysväylä?
Sekä: lukekaa
https://www.mikrojayksinyrittajat.fi/ajankohtaista/
pitkä lista kirjoituksia yrittäjyyden kimuranttisuuksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien ongelma on se, että he luulevat saatavilla olevien työpaikkojen olevan yhtä kuin ne työpaikat jotka on listattu työkkärin sivuilla. Sitten kaikki hakevat noita samoja työpaikkoja ja ihmettelevät, kun yhtä varastomiehen paikkaa hakee 500 ihmistä eivätkä he koskaan tule valituiksi.
Todellisuudessa vain pieni osa työpaikoista täytetään siten, että työpaikka ilmoitetaan siellä työkkärin sivuilla. Pääosa työpaikoista täytetään ilman virallista hakuprosessia. Lisäksi on mahdollisuus luoda itse oma työpaikkansa joko yrittäjyyden kautta tai siten, että tarjoaa työnantajalle jotain jota työnantaja ei ennakkoon edes tiennyt haluavansa.
Kerrohan toki miten työtön voi löytää tuollaisia työtehtäviä, joista ei julkisesti ole ilmoitettu. Kristallipallostako pitäisi katsoa
Voi lähettää sähköpostilla avoimen hakemuksen joka menee suoraan roskiin! Ei sitä kukaan ala lukemaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan toki miten työtön voi löytää tuollaisia työtehtäviä, joista ei julkisesti ole ilmoitettu. Kristallipallostako pitäisi katsoa
Itse pääsin päiväkotiin avustajaksi, kun olin ensin tehnyt sinne sairaslomasijaisuuksia. Ilmoittauduin siis aluksi sijaislistalle josta ensin ei kuulunut mitään (ymmärrettävää, koska eivät tienneet kuka olin), mutta sitten tuli tarjous yhdestä puolen päivän mittaisesta sijaisuudesta johon tietysti menin, ja kun huomasivat että olen ok työntekijä niin tarjouksia sijaisuuksista alkoi tulla enemmän ja lopulta tuli tarjous pidemmästä työsuhteesta.
Todella monet ihmiset myös työllistyvät kouluaikaisiin harjoittelupaikkoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi työllistää itse itsensä. Pätevä kaveri voi työllistää sitten itsensä lisäksi vielä muutaman muunkin.
Sitten voi kehittää itseään kunnes on pätevä.
Rahaakin aloittamiseen tarvitaan. Maksatko sinä?
Ennen sai starttirahaa, mutta maksetaanko sitä enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on todellista tarvetta työvoimalle, niin ei niitä työpaikkoja silloin tiskin alle piiloteta, vaan niistä ilmoitetaan!
Se ilmoittaminen tehdään vasta äärimmäisessä hädässä tai sen takia, että julkisella puolella säännöt pakottavat siihen monissa tapauksissa. Julkinen työpaikkailmoitus aiheuttaa työnantajalle todella paljon vaivaa (=kustannuksia), kun pitää käsitellä valtava määrä hakemuksia ja siltikään ei oikein tiedä että millainen se ihminen on joka tulee valituksi. Mieluummin siis aina palkataan joku serkun tuttu tai vastaava kuin lähdetään siihen julkiseen hakuprosessiin.
Huvittaa nuo höpinät tiskin alla olevista työpaikoista jos sellaisia on niin miksi ei ilmoiteta että tälläinen työ ja palkka mutta epäilen että se ei kestä päivänvaloa.987
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan toki miten työtön voi löytää tuollaisia työtehtäviä, joista ei julkisesti
Vielä kun tämä hakuvelvoite, niin firmoissa ajatellaan heti, että taas yksi tehtailtu hakemus, eivätkä edes lue mitään työnhakijan sähköposteja.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nuo höpinät tiskin alla olevista työpaikoista jos sellaisia on niin miksi ei ilmoiteta että tälläinen työ ja palkka mutta epäilen että se ei kestä päivänvaloa.987
Siksi ei ilmoiteta koska ne työpaikat saadaan täytettyä paljon helpomminkin. Ei ilmoittaminen ole mikään itseisarvo työnantajalle.
Me eletään ainakin melkein 100% avoimen tiedon maailmassa. Ilmaisista oppimateriaaleista löytyy työkaluja kaikenlaiseen itsekehitykseen.. Matematiikan, biologian ja jopa empatian taitoja voi kehittää, tai opetella tyhjän päälle.
Kyllä nämä yhteiskuntatieteiden suuret kysymykset siitä mikä toimii ja mikä ei, ovat olleet tiedossa jo vuosikymmeniä. Käytännössä siis sosiaaliliberalismi on tieteellistetysti paras yhteiskuntamuoto ja tällähän suomesta tuli maailman kehittyneimpiä ja onnellisimpia valtioita sosiaaliliberalismi avulla. Muunmuass Santeri Alkio oli sosiaaliliberalismi. Osuuskunnat, nykyiset pankit (Pop ja OP) syntyivät samasta aatteesta. Kekkonen, vaikka olikin sodan traumatisoima änkyrä, niin hyvin tarkoitushakuisesti pyrki rakentamaan sovintoa sisällissodan ja maailmansodan, siis värisotien jälkeen. Kekkonen itse osallistui sotaan "lahtareiden" puolella kokoomuksen perustajajäsenien komennossa, mutta myöhemmin elämässään harjoitti Roosevelttien tapaan sosiaaliliberalismia. Myös USA aikoinaan nousi maailman mahtavimmaksi juuri sillä Roosevelttien sosiaaliliberalismia. Kyseisen aatteen lähtökohdat ovat Keski ja etelä-euroopassa josta lähti myös laajemmin kehittymään aate yleisesti oppioikeudesta, siis peruskoulusta jota kokoomus vaikuttaa vastustavan vielä tänäkin päivänä.
Kekkonen - "Älkää ikinä päästäkö kokoomusta valtaan Suomessa. Muuten he tuhoavat Suomen" -
Aika hankalaa on Suomen maalla ollut siitä lähtien, kun Kokoomus otti vallan ysärin digitalisaation numeropyöritysten ja talousjargonian avulla. Missä hei kokkarit on ne lupaamamme työpaikat ja talouskasvu? Sama virsi heillä vuodesta toiseen, mutta muuta ei heidän osaltaan tapahdu kuin infrastruktuurin leikkauksia ja tuottavan omaisuuden myyntiä yksityisille...
En todellakaan pidä kaikesta mitä Kekkonen teki, mutta oli erittäin oikeassa tästä kokoomuksen luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mitään höpinää vaan täyttä todellisuutta. Jokainen joka on ollut työelämässä tietää tuon. Se, että osa työttömistä ei sitä tiedä on suurin syy näiden ihmisten työttömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi kehittää itseään kunnes on pätevä.
Jos tietää, ettei ole yrittäjähenkinen, silloin ei kannata miettiäkään kyseistä suuntaa elämälleen. Minä kävin opiskeluiden ohella kurssin yrittäjyydestä, missä perustettiin NY-yritys ja sen aikana paloin loppuun, joten minusta ei ole yrittäjäksi.
Nostan hattua heille jotka siihen kykenee ja vielä menestyvät.
Vierailija kirjoitti:
Me eletään ainakin melkein 100% avoimen tiedon maailmassa. Ilmaisista oppimateriaaleista löytyy työkaluja kaikenlaiseen itsekehitykseen.. Matematiikan, biologian ja jopa empatian taitoja voi kehittää, tai opetella tyhjän päälle.
Kyllä nämä yhteiskuntatieteiden suuret kysymykset siitä mikä toimii ja mikä ei, ovat olleet tiedossa jo vuosikymmeniä. Käytännössä siis sosiaaliliberalismi on tieteellistetysti paras yhteiskuntamuoto ja tällähän suomesta tuli maailman kehittyneimpiä ja onnellisimpia valtioita sosiaaliliberalismi avulla. Muunmuass Santeri Alkio oli sosiaaliliberalismi. Osuuskunnat, nykyiset pankit (Pop ja OP) syntyivät samasta aatteesta. Kekkonen, vaikka olikin sodan traumatisoima änkyrä, niin hyvin tarkoitushakuisesti pyrki rakentamaan sovintoa sisällissodan ja maailmansodan, siis värisotien jälkeen. Kekkonen itse osallistui sotaan "lahtareiden" puolella kokoomuksen perustajajäsenien komennossa, mutta myöhemmin elämässään harjoit
Hyi kun tuli liikaa kirjoitusvirheitä. Lähti päivä käyntiin pannullisella kahvia. 😂
Kokkarit on saastaa. Älä ikinä luota kokkariin. Älkää riidelko, vaan säälikää ja sympatisoikaa persuja. Heitä vedetään kuin pässiä narussa lihakunnan rekkaan. Ei mikään ihme, että he ovat vihaisia ja räjähdysalttiita. Se riittämättömyyden tunne ja kokemus elämästä ilman mahdollisuutta vaikuttaa elää persuista vahvana. Jos riitelette heidän kanssaan, niin se vain sokaisee heitä enemmän siitä mitä todella heidän ympärillään tapahtuu. Pahimmillaan se sokaisee myös teidät ja vangitsette itsenne turhanpäiväiseen riitelyyn. Silloin kokoomus on voittanut pelit.
Divide et Impera.
Moni paikka menee ns hiljaisesti työpaikan vaihtajalle, lähtijän paikalle ei välttämättä palkata heti eikä lähiaikoina ketään
liikunko eri piireissä monilta työssä olevilta on kyselty tulisitko meille töihin. on auton asentajia, putkimiehiä, huoltomiehiä maatalous lomittajia. ovat näyttäneet kykynsä ja motivaationsa työn tekoon toisin kuin kaduilla istuskelevat luuserit.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ja kun yritykset etsivät aina sitä tietyn osaamisalan täsmäosaajaa ja sellainen täytyy tietenkin löytää valmiina niin sitten se paikka täytetään verkostojen kautta. Eli käytännössä työttömien määrä pysyy vakiona ja samat työntekijät kiertävät firmasta toiseen.
Työttömyys oikeasti laskisi jos viitsittäisi kouluttaa myös se työtön työnhakija just sen firman tarpeeseen mutta kun ei. Edelleenkin ajatellaan että työtön on itse syyllinen tilanteeseensa ja työttömässä on jotain vikaa koska on työtön.
Oikeita töitä, josta saa elannonkin, on vain muutama tuhat auki ja niihin on hakijoita monikymmenkertaisesti. Puhelinmyyjän, ajanvaraajan, myyntiedustajan ym. mummonhuijaustöitä sitten kyllä on tarjolla, kuten viiden viikkotunnin siivoustöitä, joiden tekemisestä saa pelkät rakot käsiin.
Rahaakin aloittamiseen tarvitaan. Maksatko sinä?