Miten eroon kaasoudesta ettei mene välit? (ov)
Kaverini pyysi minua kaasoksi, tuli suurena yllätyksenä. Emme mielestäni ole mitenkään läheisiä, ilmeisesti hän kokee asian aivan toisin kuin minä. Olin ajatellut muutenkin vähentää näkemistä kun meillä ei ole paljoakaan puhuttavaa tai yhteistä.
Häät ovat keväällä 2009 ja suuret, eli työtä riittää. Kaverini puhui jo minkälaiset polttarit haluaa. En tunne hänen muita kavereitaan (kaveriporukka) muuten kun mitä olen joskus kaverini bileissä nähnyt. Ollaan täysin eri planeetoilta. Ahdistaa järjestää polttareita ihmisille, joiden kanssa ei mitään yhteistä ja ketkä katsovat minua nenän vartta pitkin. Tiedän myös, että heille normaali polttarimaksu on siinä 80-100 e per nenä ja ohjelman pitää olla lennokasta ja pintamenoa.
Miten sanoisin kaverilleni etten halua kaasoksi ILMAN että loukkaan häntä? Hän on hieno ihminen, mutta meillä vaan ei ole minusta tarpeeksi yhteistä. Tämä on kunniatehtävä, mutta en koe olevani oikea. En halua välejä täysin katkaista, mutta tämä ei ole oikein.
Kommentit (20)
Ulkomaanmatka juuri häiden alla, tai väitä että yritätte vauvaa ja saatat olla silloin viimeisilläsi tai pikkuvauvan äiti. :) Ihan mitä tahansa, valkoinen valhe on mielestäni tässä tilanteessa parempi kuin totuus.
keksisin jonkun syyn, minkä vuoksi olisin muka liian kiireinen kaason hommin. Tai jonkun henkilökohtaisen syyn, jonka vuoksi en jaksa.
Pahoittelisin ja olisin todella surullinen, etten millään pysty olemaan kaason hommissa.
Toisaalta vieläkin ihmettelen kuinka hän minua pyysi. Olimme työkaverit ja minun mielestäni lähinnä hyvänpäivän-tutut.
Mutta tuo "ei ole aikaa" ei mene läpi ilman, että morsian suuttuisi. Tietää kuitenkin sen verran mitä yleensä puuhaan ja alkaisi inttää mikä voi olla tärkeämpää :(
Muita keinoja?
ap
rahan tuhlausta ja pinnallista..ja ero tulee sitten kumminkin.
Sanoisit miten asia on. Jos hän on oikea ystävä, hän ei suutu. Jos hän suuttuu, no, olithan muutenkin ajatellut vähentää näkemistä...
En osaa muotoilla sanoja ilman, että häntä loukkaisin. Jos sanon, että "olemme erilaisia" tai "en koe sinua niin läheiseksi" hän varmasti loukkaantuu... Miten siis muotoilen sanani?
ap
sillä sinua pelottaa se että hän suuttuu kun et pysty laittamaan niin paljon resursseja kaasona olemiseen kuin hän haluaisi mutta voisit muuten vain olla hänen tukenaan ja apuna. Sanot että sinä ajattelit sen olevan vain kukkakimpun pitämistä.
jotka olisi hänen mieleensä. Ja viittaa jo tuohon kaveriporukkaan, sano että olet niin erilainen niiden muiden kanssa, että et tunne kuuluvasi siihen joukkoon ja koet itsesi siinä porukassa ulkopuolisena. Ja sano vaikka, että olet ihan kamala jännittämään (vaikka et olisikaan), sano että tuollainen tilaisuus yksinkertaisesti olisi sinulle liian paha paikka.
jos tosiaan olit aikonut vähentää näkemistä ja mielestäsi teillä ei muutenkaan ole mitään yhteistä, niin eiköhän parempi ole kertoa totuus ja ottaa se riski, että ko. ihminen loukkaantuu?
Vai haluatko olla kaksinaamainen ja stressata vuoden elämästäsi ja sitten sen jälkeen ottaa etäisyyttä?
Sanoisin, että kiitos kunniasta mutta en koe olevani sen arvoinen. Ja selittäisin syyn.
Jos haluat valehdella, voithan yrittää sitä keinoa, että selität, että olet niin ujo ihminen etkä halua olla esillä, koet vaikeaksi organisoida ja ottaa yhteyttä ihmisiin, joita et edes kunnolla tunne jne.
sehän on selvä että pitää olla yhteinen ymmärräys ettei tule riitoja häiden jälkeen ja morsian haukkuu sinut täällä. Minä ainakin sepustaisin jotain tuollaista. Mieti mitä hän odottaa sinulta ja mikä on hänelle tärkeää ja sitten esität omat päinvastaiset toiveet =) eikös se ole hyvä syy kysyä että eikö joku toinen voisi olla kaasona
tätäkin voisit korostaa hänelle
jotka olisi hänen mieleensä. Ja viittaa jo tuohon kaveriporukkaan, sano että olet niin erilainen niiden muiden kanssa, että et tunne kuuluvasi siihen joukkoon ja koet itsesi siinä porukassa ulkopuolisena. Ja sano vaikka, että olet ihan kamala jännittämään (vaikka et olisikaan), sano että tuollainen tilaisuus yksinkertaisesti olisi sinulle liian paha paikka.
Kuulostaako ihan puusta revityltä jos vetoan meidän eri uskontoihin? He pitävät kirkkohäät ja minä en kuulu kirkkoon. Pitääkö kaason osallistua virsiin tms?
Tuo kaveriporukan erilaisuuteen vetoaminen myös hyvä pointti, kiitos! Kiitos myös muista vinkeistä!!
ap
Välithän siinä meni.. Mikään ei ollut hyvin eikä niin kuin hän halusi, oli niin erilaiset mielipiteet.
Eli sano mitä sanot, kunhan sanot!
mutta muista käyttää muitakin syitä hyväksesi
Kiitos oikein paljon kunniaakkaasta tehtävästä, mutta olen nyt miettinyt etten pysty ko. hommaan. Sano, ettei sinun taidot ja osaaminen yksinkertaisesti riitä. Kerro myös, että sinulla on rahatilanne huono ja tästä syystä, et kuitenkaan pystyisi järjestämään kunnon kekkereitä.
Kerrot, että sinulla ei ole kekseliäisyyttä mitä kaasona olemiseen tarvitaan, pahoittele asiaa ja sano, että hän löytää varmasti arvoisemman kaasonsa jostain toisesta ihmisesta esimerkiksi hänen omista läheisimmistä kavereistaan.
Kaasona oleminen vaatii organisointikykyä ja vuorovaikutustaitoja, sano, ettet omaa kyllin hyviä taitoja...
Jos luulisi ymmärtävän ilman suuttumista.
vedä se klassinen eli ts kaada homma miehesi niskoille
sano että miehesi kielsi ehdottomasti koska hänestä se aika olisi pois perheeltäsi. Sitten nolona toteat että, toivottavasti löydät toisen kaason.
välit meni poikki kun et osannut olla kaasona ja et tehnyt niin paljon hommia kun morsian odotti. Ja et halua teidän välejä rikki kaason homman takia =)
Yritin olla ja olinkin mielestäni hienovarainen, kun kieltäydyin kaasona olemisesta. Ei tainnut onnistua, sillä tämä hyvänä ystävänä pitämäni ihminen, ei sen jälkeen edes kadulla vastaantullessaan enää moikkaa, joten se siitä ystävyydestä sitten. Toivottavasti sinun ystäväsi ymmärtää paremmin.