Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä ottaa työtä vastaan jos palkka on vähemmän kuin tuet?

Vierailija
27.07.2024 |

Tuet on minulla 1400€/kk ja kun palkasta vähentää työmatka kulut ja ruokan niin menee miinukselle.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi saada noin paljon tukia. Itse olen saanut ainoastaan anssia vähän vaille tonnin joten kyllä ne pätkätyötkin on auttaneet kummasti. Oli vaan ikävä kun sen suojaosuuden poistivat. Työttömän euro on kuitenkin edelleen 50 senttiä, ihme kun eivät siihen kadonneet. 

Vierailija
122/123 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liian isot tuet.  Noloa edes miettiä, elänkö tuilla vai menenkö töihin. Jos vastausta kaipaat : mene töihin. Vaikka omanarvontuntosi vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko kyselet tyhmiä? Montako kertaa haluat kuulla, että kyllä, työnteko on aina kannattavampaa, kuin makoilu toisten elätettävänä.

Tuohan ei ole totta. Työnteko ei ole koskaan kannattavaa, jos siitä ei makseta kunnollista korvausta. Ei työnteko ole mitään hyväntekeväisyyttä, vaan ihminen myy aikaansa työnantajan käyttöön. Jos siitä hyvästä ei makseta kunnolla, työnteko ei ole kannattavaa. Tämän ymmärtää jokainen joskus työelämässä ollut. Ja varsinkin jokainen, joka saa hyvää palkkaa. 

Eli siis hyvää palkkaa saaneet katsovat olevansa niin arvokkaita muuhun rupusakkiin verrattuna, että työttömyyden yllättäessä mieluummin maataan kotona toisten elätettävänä, kuin yritetään itse parantaa omaa asemaa? Kun omassa perheessä aikoinaan lama vei kummaltakin puolisolta työt, niin olisi siis ollut kannattavampaa jäädä peukku takapuolessa pyörimään paikkakunnalle, jossa ei tänä päivänäkään juuri työpaikkoja ole. Sen sijaan laitettiin asunto myyntiin ja lähdettiin sinne, missä niitä töitä on. Kysymys pitäisi asetella uudestaan. Kuinka monen moraalinen kantti kestää kotona loisena makaamisen, jos vaihtoehtona on etsiä uusi työ jostain toiselta alalta, tai paikkakunnalta? Ja nyt ei tarvitse alkaa viisastella oman ajan suunnattomasta kalleudesta, jonka varjolla annetaan itselle lupa työntää käsi yhteiskunnan lompakolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä