Onko järkeä ottaa työtä vastaan jos palkka on vähemmän kuin tuet?
Tuet on minulla 1400€/kk ja kun palkasta vähentää työmatka kulut ja ruokan niin menee miinukselle.
Kommentit (123)
En menisi. Kyllä mä haluan ainakin kunnon korvauksen siitä, että käytän puolet hereilläolostani siihen, että teen työtä jollekin toiselle. En todellakaan uhraisi kallista aikaani vain elääkseni kädestä suuhun. Vain täydellinen orjalammas sanoo, että "joo tietenkin kannattaa!".
Taasko kyselet tyhmiä? Montako kertaa haluat kuulla, että kyllä, työnteko on aina kannattavampaa, kuin makoilu toisten elätettävänä.
Kysymyksesi johdosta tukia pyritään pienentämään niin paljon, että kysymykseesi ei olisi tulevaisuudessa tarvetta. Eli pienikin palkka tukia suurempi.
"Elätä itse itsesi, vetelys."
Ei ole tarvetta.
Olen aikoinani ottanutkin. Se palkka nousi vuosien mittaan. Siinä työpaikassa sain olla yli 25vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä t:Otter Perv
"saukko perv"
mitä v i t t u a
"Kysymyksesi johdosta tukia pyritään pienentämään niin paljon, että kysymykseesi ei olisi tulevaisuudessa tarvetta. Eli pienikin palkka tukia suurempi."
Ihme että yhdellä anonyymin kysymällä kysymyksellä voi olla noin suuri vaikutus.
Ei ole järkeä, koska suostumalla alipalkattuihin töihin, tuetaan käsitystä, että työstä ei tarvitse maksaa asianmukaista korvausta. Se on karhunpalvelus ihan kaikille suomalaisille.
t. työsskäyvä
"Taasko kyselet tyhmiä? Montako kertaa haluat kuulla, että kyllä, työnteko on aina kannattavampaa, kuin makoilu toisten elätettävänä."
Tuohan ei pidä alkuunkaan paikkaansa.
On siin oikein että tukia syksyllä leikataan, josko saisi liikettä louseläjien niveliin.
Minä olen sellaisessa työssä ja kokemukseni perusteella sanoisin, että ei kannata. Mihinkään parempipalkkaiseen työhön tai palkankorotuksiin tämä ei ole johtanut. Palkka niin pieni ettei eläkettäkään oikein kerry. Terveyteni olen kyllä menettänyt. Ei siis järjen hiventä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksesi johdosta tukia pyritään pienentämään niin paljon, että kysymykseesi ei olisi tulevaisuudessa tarvetta. Eli pienikin palkka tukia suurempi.
Minimituki palkkana, on teillä kyllä aika paskat suunnitelmat. Puukotan sinua kaulaan s a a t a n a
Vierailija kirjoitti:
"Kai sinun pitää työttömäkin jotain syödä. Työmatkakulut saa vähentää verotuksessa, jos on pitkä matka. Ja jos on lyhyt matka, niin voi kulkea vaikka pyörällä."
Joo siinä saakin tosi paljon takaisin, kun minimipalkalla laittaa työmatkat vähennyksiin. Vai oletko niitä ihmisiä jotka luulee että työmatkoista tulee ilmaisia, kun ne "vähentää" verotuksessa.
Käytännössä tulee koska saan kilometrikorvauksia enemmän kuin vähän kuluttavan dutoni bensoihin menee.
Vierailija kirjoitti:
Taasko kyselet tyhmiä? Montako kertaa haluat kuulla, että kyllä, työnteko on aina kannattavampaa, kuin makoilu toisten elätettävänä.
Tuohan ei ole totta. Työnteko ei ole koskaan kannattavaa, jos siitä ei makseta kunnollista korvausta. Ei työnteko ole mitään hyväntekeväisyyttä, vaan ihminen myy aikaansa työnantajan käyttöön. Jos siitä hyvästä ei makseta kunnolla, työnteko ei ole kannattavaa. Tämän ymmärtää jokainen joskus työelämässä ollut. Ja varsinkin jokainen, joka saa hyvää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
On järkeä. Saatatpa saada vielä joskus korkeampipalkkaisemmankin työn, kun on sitä työkokemusta alla.
Höpö höpö. Duunari hommista ei mihinkään nousta tai palkka nouse ikinä
Ap
"On siin oikein että tukia syksyllä leikataan, josko saisi liikettä louseläjien niveliin."
Riippuu paljonko leikataan. Jos tuilla tienaa vain vähän vähemmän kuin työssä käymällä (kun matkakulut vähennetään), ei se edelleenkään kannata koska todellinen tuntipalkka (eli tuntipalkka - tuet per tunti) jää liian pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
On siin oikein että tukia syksyllä leikataan, josko saisi liikettä louseläjien niveliin.
Paitsi ettei mitään tukia leikata syksyllä. Sori siitä.
t. tuilla elävä
"Käytännössä tulee koska saan kilometrikorvauksia enemmän kuin vähän kuluttavan dutoni bensoihin menee.' Kilometrikorvaus ei ole sama kuin työmatkakulujen vähentäminen verotuksessa. Kai nyt kuka tahansa ajelisi vaikka huvikseen, jos siitä maksettaisiin aina luokkaa 50 senttiä per kilsa.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, saan hieman enemmän tukea, kun asumistuen leikkausta kompensoidaan toimeentulokea nostamalla.
Mitä ihmettä tuollainen palkka on? Kai nyt kaikki normaalit palkat ovat yli 3500 e netto?