Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakkaiden ihmisten perhejuhlien tarjoilut vs. pienempituloisten perheiden perhejuhlien tarjoilut

Vierailija
27.07.2024 |

Eräs näiden juhlien järjestelyn parissa työskentelevä totesi minulle näin:

Varakkaiden ihmisten perhejuhlissa (esimerkiksi ristiäiset, syntymäpäivät jne) on tarjolla muutamaa laadukasta sorttia. Tarjolla saattaa olla esimerkiksi lohivoileipäkakkua/lohipiirakkaa, täytekakkua ja keksejä. Tarjoilut usein ostetaan valmiina. Pienempituloisilla perheillä puolestaan juhlapöytään halutaan laittaa mahdollisimman montaa erilaista tarjottavaa: tarjolla saattaa olla karjalanpiirakoita, muffineja, kahta suolaista piirakkaa, täytekakkua, juustokakkua, paria sorttia keksejä, karkkeja, marenkeja jne. Tarjottavat on usein tehty itse.

Onko todella näin, että tarjoiluissa on näin iso ero? Onko tämä joku sosiaaliluokkajuttu?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä on ihan tavallista varata monia vaihtoehtoja, kun  on kaikenlaista  rajoitetta, joillakin sairauksia toisilla taas  ideologisia.. 

Vierailija
22/26 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut köyhä ja tosi köyhä, mutta geeneissäni kulkee, että silloin kun juhlitaan, on pöydässä sen seitsemää sorttia. Suolaista ja makeaa, pientä ja isompaa, joka vieraalle jotain maistuvaa. Ostan kaupasta ja konditoriasta sekä teen itse. Ilmeisesti siis tällainen "runsaudensarvi-buffet" on eliitin mielestä rahvaanomainen, mutta kyllä kutsutuille on tarjottava aina hyvin maistunut. Myös simppelimpi ja arvatenkin myös tyylikkäämpi kattaus on täysin hyvä vaihtoehto, mutta paljon ja kaikkee on mun juttu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olin unohtanut ton macarons jutun haha 🤣 

Pitäskö ihan vtuiles ens kerralla ostaa, että rikkaatkin viihtyvät..😅

Vierailija
24/26 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa akateemisesti koulutettuja ja kuulumme korkeimpaan tulodesiiliin kuin myös suurin osa tuttavapiiristämme. Juhlissa ja illanvietoissa pyrimme aina tarjoamaan parasta mahdollista. Viimeksi juhlimme esikoistyttäremme ripille pääsyä ja tarjottavana oli seuraavia.

Villiyrttisalaatti, merianturaa sole meuniere, juusto- ja mätitarjotin, metsäkauriin sisäfileetä torvisienikastikkeella sekä jälkiruoaksi konjakkinen lakkasorbetti. 

Vierailija
25/26 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan hyvätuloisia ja juhlapöydässä on aina sen seitsemää sorttia. Ovat kylläkin laadukkaita eli tilaan konditoriasta.

Vierailija
26/26 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitoin firman rikkaille xtra suklaa keksejä ilman pakettia ja tulivat jälkeen kysymään mitä hyviä keksejä ne olivat haha 🤣 🤯 😵💫 oli hauskaa..