valkosipuli pois eineksien ja muiden valmisruokien ja esim chilikastikkeiden valmistuksesta! vittu ku ei allergian takii pysty syomaan mitaan
Kommentit (11)
Meillä muskotti, curry ja kurkuma ovat kiellettyjen listalla ja ainakin broitsua on ihan mahdoton löytää ilman noita.
Valkosipuli on hyvää.
Maistatko itse kaikki mausteet?
Onhan se kurjaa, että olet allerginen, mutta sitten sinun kait pitää tehdä tuollaiset jutut itse. Sellaista se on. Melkein kaikelle löytyy joku, joka on sille allerginen, joten aivan kaikkea ei alkaa ruuista karsimaan sen perusteella.
Vierailija:
haista sä vittu, maistatsä muka sen sieltä? NIIN ET JA EIKÖ NIITÄ MAUSTEITA VOI LAITTA ITSE
Vierailija:
Meillä muskotti, curry ja kurkuma ovat kiellettyjen listalla ja ainakin broitsua on ihan mahdoton löytää ilman noita.
jos vain meidän marketista sattuu löytymään sopivan kokoisia paketteja vielä sellaisilla päiväyksillä, että ne viitsii kotiin kantaa. Se mun ongelma olikin, ettei niitä marinoimattomia tahdo löytyä. Eikä sitä ihan joka päivä viitsi naudan pihvejä paistaa, niitä kun löytyy aina ilman mausteita.
Valmiiksimarinoituja on tarjolla vaikka kuinka, muttei maustamattomia.
Itse en tykkää valmiista, vaan maustan mieluummin itse. Onneksi läheisessä s-marketissa on maustamattomiakin lihoja.
Osaako joku selittää, mistä tuo muuten johtuu? Kun monet kuitenkin marisevat samaa, niin luulisi, ettei se pelkästään menekistä ole kiinni. Säilyvyydestäkö sitten?
eli ei ihan pikkukauppa. Lihatiski on kyllä välillä aivan onneton, tai sitten mä olen sielä aina väärään aikaan.
4 ja 9
Tehkää itse ja jättäkää nuo valmisruoat ja puolivalmisteet kauppaan!
Tulee paljon parempaa ja terveellisempää ja juuri niistä aineista jotkakullekin kelpaavat.
Kun laitetaan puolet painosta marinadia, voi laittaa vähemmän lihaa. Ja liha voi taas olla huonompaa kun ei näy paksun kastikkeen alta, saati sitten maistu niiden möhnien läpi. Näin ainakin broilereissa...
Xandris:
Valmiiksimarinoituja on tarjolla vaikka kuinka, muttei maustamattomia.Itse en tykkää valmiista, vaan maustan mieluummin itse. Onneksi läheisessä s-marketissa on maustamattomiakin lihoja.
Osaako joku selittää, mistä tuo muuten johtuu? Kun monet kuitenkin marisevat samaa, niin luulisi, ettei se pelkästään menekistä ole kiinni. Säilyvyydestäkö sitten?
Vierailija:
Kun laitetaan puolet painosta marinadia, voi laittaa vähemmän lihaa. Ja liha voi taas olla huonompaa kun ei näy paksun kastikkeen alta, saati sitten maistu niiden möhnien läpi. Näin ainakin broilereissa...
Tuo huonolaatuisuus voi olla kyllä totta, tosin itse esim. en ole huomannut, että marinoiduissa kanafileissä olisi millään lailla huonompaa lihaa. Eiköhän se ole samaa kamaa kuin marinoimatonkin. Mutta suikaleet, niistä ei ole helppo sanoa mitiä...
Better yet: ei myydä mitään valmisruokia tai mausteseoksia tai mitään...