Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelastusoperaatio käynnissä Vantaan Kuusijärvellä IS:n tiedot: Paikalla elvytetty lapsia

Vierailija
26.07.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010590713.html

VANTAAN Kuusijärvellä on käynnissä pelastusoperaatio.

Keski-Uudenmaan pelastuslaitos sai ilmoituksen Kuusijärvelle hieman ennen iltakuutta. Kyseessä on ihmisen pelastaminen vedestä.

Pelastuslaitoksen mukaan kello seitsemän aikaan illalla tehtävä on edelleen käynnissä. Paikalla on palomestari ja kolme pelastusyksikköä.

Kommentit (849)

Vierailija
661/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä on mainittu, että äiti oli myös rannalla? Ainakin Ilta-Sanomien jutussa puhutaan vain isästä."

-Jos esitutkinta alkaa, se kohdistuu nimenomaan vanhempiin, jotka molemmat olivat rannalla tapahtumahetkellä, Cederlund kertoo. IS 

Vierailija
662/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, sinä tiedät jo etukäteen miten reagoisit mihinkin kauheaan tilanteeseen ja reaktio olisi tietenkin aina juuri oikeanlainen. 

Mulla olisi tullut paniikki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta käyn tuolla rannalla säännöllisesti ja ihan kaikenväriset vanhemmat tekee välillä omiaan (pumppaavat suppilautaa, vaihtavat kuulumisia jne) ja samalla katsovat lastensa perään. Ei varmaan kukaan siellä joka sekunti tuijota lastaan, paitsi tietysti aivan pienten (1-3v) vanhemmat. Nyt sitten tämä onnettomuus osui yhden perheen kohdalle ja mitä tekee muut? Alkaa syyllistää tätä yhtä perhettä ja yhdistää asian johonkin etniseen alkuperään ja sen perusteella oletettuun huonoon vanhemmuuteen, vaikka tosiasiassa tämä olisi voinut tapahtua monelle muullekin perheelle joita tuolla näkee. Aivan uskomatonta.

Varmasti voi tapahtua, mutta 16 minuuttia on pitkä aika kadottaa lapset silmistään. Oli sitten kantis tai kuka tahansa. 

Se laituri

Tiedän kyllä hyvin minkä kokoinen se on ja millaista siellä on kun olen paikallinen. Siitä lapset sujahtelevat sekunneissa ylös laiturille ja toiselle puolelle. 

Vierailija
664/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama sorakuoppajärvi, jonne on ennenkin hukkunut (oliko viime kesänä?) lapsi? 

Ei mutta hukkui Jakomäen sorakuoppaan.

Vierailija
665/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapu päällä vaikea tarkkailla ympäristöä

Vierailija
666/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on kuusi kaupungin monikulttuurista uimarantaa. Havukosken, Matarinpuiston ja Nikinmäen uimapaikat sijaitsevat Keravanjoen varrella.

Itä-Vantaan Kuusijärvellä voi virkistäytyä saunoen, uiden ja ulkoillen ympäri vuoden. Länsi-Vantaalla Vetokannaksen uimarannan alueella on myös rantalentopallokenttä ja ulkokuntoilulaitteita.

Keravanjoen varren sekä Leppäkorven uimapaikoilla on uimakauden ajan bajamajat. Kuusijärvellä ja Vetokannaksella on päiväaikaan käytössä sisävessat.

Vierailija
667/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattanut uimavalvojienkin tarkkaavaisuus kärsiä kun joka puolella yläosattomia naisoletetettuja

Vierailija
668/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama sorakuoppajärvi, jonne on ennenkin hukkunut (oliko viime kesänä?) lapsi? 

Ei. Tämä on hieno uimaranta- ja ulkoilualue, sauna ja laiturit, ravintola ym. Kiva paikka kesällä (ja talvellakin).

Hieno uimaranta? Vantaalla? 🤣

Meilläpäin lätäkkö, kasvanut ison veden äärellä. Isompi kun lätäkkö , en oo käynyt vuosiin. 

Vierailija
669/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä ollut kolmen uimataidottoman lapsen kanssa rannalla. 4-vuotias tyttö ja 7-vuotias poika olleet upoksissa 20 min ennen löytymistä.

https://poliisi.fi/-/kuusijarven-hukkumisonnettomuutta-edeltavat-tapaht…

Mitäpä tuohon voi todeta? Isä parka ja lapsiparat, äidistä nyt puhumattakaan.

Tiedoksi vielä kaikille, että hukkuvaa ihmistä voi olla todella vaikea havaita, he vain katoavat veden alle, joku voi hukkua aivan lähelläsi, etkä todellakaan huomaa sitä. Ei se tosielämässä mene niin, että räpiköi ja huitoo, joku voi käydä pinnalla ja sitten vaan vajoaa veden alle. Jos tuolla on ollut paljon ihmisiä, niin se tekee havaitsemisesta vielä vaikeampaa.

Ai isä-parka? On täyttä idiotismia mennä kolmen ui

Voi mennä veteen koska nilkat peittävä  kaapu. 

Vierailija
670/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse viime vuonna Italiassa meren rannalla kahden uimataitoisen teinin kanssa ja silti tarkkailin heitä lähes koko ajan. Meressä oli aaltoja ja näkyvyys huono, ja meduusoita voi olla siellä täällä. Rannalla oli tosi paljon väkeä, enkä itsekään aina tahtonut nähdä lapsiani, saati sitten uimavalvoja, jolla oli satoja ihmisiä vahdittavana. Valvojia oli n. 20 metrin välein koko rannan pituudelta. Itse en kykenisi omia lapsiani moisesta paikasta pelastamaan, mutta tarkkailin heidän menoaan, että voisin nopeasti pyytää tarvittaessa apua. En osaa italiaa, mutta asia olisi kyllä vuorenvarmasti hyvin nopeasti tullut selväksi.

Niin sitten kävikin, että lasten isä vei lapset vähän kauemmas rannasta (n. 20-30 metriä) ja siellä nuorempi sukelsi suoraan kiinni meduusaan ja sai ison haavan naamaansa. Jos olisi ollut yksin, olisi ollut tosi vaikeaa hänen tulla rantaan takaisin. Mies on onneksi entinen kilpauimari ja meripelastustaitoinen. Itse en koskaan edes vie lapsia kauas rannasta, koska tiedän että minusta ei vaaran tullen ole mitään apua siellä. 

Siksi ihmettelen todella paljon, miksi isältä kesti viisitoista minuuttia pyytää apua. Ymmärrys ei tässä asiassa kävele minun päähäni millään.

Vierailija
671/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän(kin) ketjun jälkeen on kenenkään turha väittää etteikö Suomi olisi todella ra-sistinen maa. 

Kyllä hukkuu myös kantiksia ja lapsia jotka ei osaa uida. 

Vierailija
672/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloohan täällä on vain sen tähden että päästään haukkumaan ja syyttämään lasten isää :( kuvitelkaahan tilanne omalle kohdallenne.

En päästänyt ainoaa lastani yksin veteen , sitten vast kun ossi uida ja haukkana katsoin lähellä. Kävi uimakoulun alkeet, maisteria ei tullut. 

Vierailija
673/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse viime vuonna Italiassa meren rannalla kahden uimataitoisen teinin kanssa ja silti tarkkailin heitä lähes koko ajan. Meressä oli aaltoja ja näkyvyys huono, ja meduusoita voi olla siellä täällä. Rannalla oli tosi paljon väkeä, enkä itsekään aina tahtonut nähdä lapsiani, saati sitten uimavalvoja, jolla oli satoja ihmisiä vahdittavana. Valvojia oli n. 20 metrin välein koko rannan pituudelta. Itse en kykenisi omia lapsiani moisesta paikasta pelastamaan, mutta tarkkailin heidän menoaan, että voisin nopeasti pyytää tarvittaessa apua. En osaa italiaa, mutta asia olisi kyllä vuorenvarmasti hyvin nopeasti tullut selväksi.

Niin sitten kävikin, että lasten isä vei lapset vähän kauemmas rannasta (n. 20-30 metriä) ja siellä nuorempi sukelsi suoraan kiinni meduusaan ja sai ison haavan naamaansa. Jos olisi ollut yksin, olisi ollut tosi vaikeaa hänen tulla rantaan takaisin. Mies on onneksi entinen kilpauimari ja meripelastustaitoinen. Itse en koskaa

Meressä pahimpia on merivirrat, jotka vievät kokeneenkin uimarin helposti mennessään.  Niitä voi olla ihan uimarantojenkin tuntumassa.

Vierailija
674/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta pientä uimataidotonta lasta isän vahdittavana. 2 v, 4 v. ja 7v

Ei olisi pitänyt lähteä Kuusijärvelle ollenkaan. 

Vierailija
675/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on oma kesämökki.

Sinnekin voi hukkua. 

Vierailija
676/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta pientä uimataidotonta lasta isän vahdittavana. 2 v, 4 v. ja 7v

Ei olisi pitänyt lähteä Kuusijärvelle ollenkaan. 

2-vuotiasta ei pidä päästää veteen ilman aikuista ollenkaan. Vanhemmat lapset voi päästää, jos niitä valvoo koko ajan. 

Vierailija
677/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vahtikoon omat lapsensa. Kun olen pienten kanssa rannalla, vahdin pääsääntöisesti niitä omiani. Ja ne muut aikuiset eivät vahdi omiaan vaan jotenkin ihmeellisesti kuvittelevat, että se yksi aikuinen vedessä lastensa kanssa vahtii ne kymmenet muutkin.

On kyllä ihme tapaus tämä Kuusijärven tapaus. Jos isä on kolmen lapsen kanssa kahluupuolella, niin miten se keskittyminen on mahdollista vain siihen pienimpään, eikä melkein puoleen tuntiin hoksaa, että kaksi isompaa puuttuu?

Tämä ei ole tarkoitettu loukkaukseksi, mutta olen jostain lukenut, että nainen (äiti) pystyy helpommin tekemään monta asiaa kerralla, kun taas mies (isä) jotenkin luonnostaan keskittyy  yhteen asiaan kerrallaan. Olisiko evoluutio muokannut naisten aivoja siihen suuntaan, kun on ruoan valmistuksen ja muun huolehtimisen lisäksi täytynyt samalla pitää silmällä pikkulapsia

Putkiaivot kuulemma miehillä tarua vai totta

Vierailija
678/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saattanut uimavalvojienkin tarkkaavaisuus kärsiä kun joka puolella yläosattomia naisoletetettuja

Eli naisten syytä koko homma!

Vierailija
679/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakin minä aloittaisin vaistomaisesti pahimmasta paikasta jos multa katoaisi pikkulapsi eli tällaisessa tapauksessa vedestä."

Ei, sinä et voi etukäteen tietää mitä tekisit paniikissa "vaistomaisesti". Jos lapsi katoaisi pihaltasi, tuskin lähtisit ensimmäiseksi etsimään häntä moottoritieltä, vaan pihan läheltä. Tarkistaisit luultavasti myös ettei lapsi ole mennyt sisälle, sitten tarkistaisit pihan uudelleen. Sitten pihan ympäriltä ja naapurien pihat. 

Vierailija
680/849 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon peittävä ja huivi näen joskus n 30-35 v naisen uivan uimahallissa ja hän kyllä riisuu kaiken pois kun käy saunassa ja peseytyy.