Ei ole varaa muuttaa naisen kanssa yhteen kun saan työttömän tukia...Tuloni tippuisivat kun Kela käskisi naistani elättämään mua. Mitä nyt?
Olemme tapailleen 5kk ajan, ja nainen on luullut että olen töissä yrittäjänä kun olen hieman värittänyt asioita...Kyllä mä todellisuudessa tienaankin jotain 600-800e/kk ylimääräistä bisneksistäni pimeästi, mutta ne rahat menee elämiseen ja esim. autoon...Nyt sitten meillä on lapsi tulossa (ei suunniteltu, ja nainen ) on puhunut yhteenmuutosta. Nainen ei ehkä tajua miten rankasti tuloni tippuisivat jos muuttaisimme yhteen, ja olen miettinyt miten asian kertoisin hänelle diplomaattisesti.
Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Rakastan kyllä naista ja haluan olla yhdessä hänen kanssaan. Miten kerron asian, ja miten etenemme...Jonkinlainen järjestely? Kertokaa kokeneemmat. Minä olen 35, ja nainen 27
Kommentit (161)
Yllättävät hyvin tää vanha trollaus otti tulta alleen.
Työttömänä aplla olisi ollut aikaa opetella suo en kielioppia, koska ei hallitse edes yhdyssanoja.
Vierailija kirjoitti:
Asutte erikseen omissa asunnoissa. On järkevintä.
Monet tekee niin, 2 asuntoa ja toista käytetään varastona, Kela maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen luuseri olet ap. Kyllä töitä löytyy. Olet ilmeisesti liian valikoiva. Miksi et ole opiskellut itsellesi ammattia? Tuntuu, että järkesi ei riitä toimimaan yhteiskunnan ehdoin. Tuollaista tyyppiä en halua verorahoillani elättää, koska olet vain laiska. Eikö sinulla ap ole omanarvontuntoa?
Ensin toteat että järkeni ei riitä, ja heti perään että olen vain laiska? Kumpi se nyt siis on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Rakkaus ei mihinkään häviä, vaikka osoite on eri. Sen sijaan rahattomuus aiheuttaa vaikeuksia ja eron. Ja ei tuo mitään Kelan tukien hyväksikäyttöäkään ole, kun työttömälle kuuluu tietyt tuet.
Sen sijaan yh:na esiintyminen ja lapsikorotusten jne. vastaanottaminen on aika epäeettistä, kun ollaan yhdessä kuitenkin huoltamassa lasta ja maksetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen luuseri olet ap. Kyllä töitä löytyy. Olet ilmeisesti liian valikoiva. Miksi et ole opiskellut itsellesi ammattia? Tuntuu, että järkesi ei riitä toimimaan yhteiskunnan ehdoin. Tuollaista tyyppiä en halua verorahoillani elättää, koska olet vain laiska. Eikö sinulla ap ole omanarvontuntoa?
11 000 työhakemusta laitettu kaikille mahdollisille aloille ja yli 20 kertaa hakenut kouluihin mutta en ole kumpaankaan tullut valituksi joten ei ole minusta kiinni
ap
Pulla uunissa. Muuttakaa yhteen, mutta nainen ei tule kirjoille sinun asuntoon. Näinhän monet tekee muutenkin. Nainen kirjoille esim vanhempiensa luokse (elleivät hekin ole tukiloisia).
Kerrot suoraan sille miten asia on. Jos nainen rakastaa sinua niin se myös elättää sinua.
Työtön kaverini sai lapsen ja hyvin on mennyt sillä ja sen naisella. Sen nainen ollut vakitöissä yli 10 vuotta.
Kerro, että erillään asuessanne Kela maksaa hänelle lapsesta elatustukea ja korotetun lapsilisän, joten yhteen muutto ei ole taloudellisesti kannattava.
Kerro se nopeasti, jotta hän voi tehdä abortin, mikäli kokee, ettei pysty lapsesta yksin huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa keino on että menet töihin.
Kyllä teillä kyyhkysillä yhteenmuutto hyvin onnistuu. Jauhelihakeittoa viitenä päivänä viikossa juureksilla terästettynä on terveellistä. Vkl suosittelisin jauhelihasta tehtyä mureketta perunoiden ja vihannesten kera. Ei tule kalliiksi edes. Kyllä se rouva pian huomaa minkä kultajyvän on miesten joukosta löytänyt. Veikkaan että ap osaa loihtia jauhelihasta vaikka mitä gourmeeruokaa ihanaiselleen. Turhaan arkailet. Se 11001:s työhakemus voi viedä sinut maailman metropoleille tuohta repimään. Veikkaan että seuraavan kerran kun ap:sta kuullaan, hän elää yltäkylläistä elämää Hollywoodissa kuuuluisana käsikirjoittajana, ja me täällä palstalla purraan katkerana menneen vuoden näkkileipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11 000 työhakemusta laitettu kaikille mahdollisille aloille ja yli 20 kertaa hakenut kouluihin mutta en ole kumpaankaan tullut valituksi joten ei ole minusta kiinni
ap
Sinäkö se taas olet. Nyt tarina on muuttunut sen verran että sulla on auto ja mitä nuo pimeät tulot on? Aiemmin olet itkenyt ettei 1400e tuet riitä. Olet siis oikeasti saanut yli 2000e rahaa. Ja kyllä se susta on kiinni, sähän et suostu muuttamaan.
Olet nuortunut 3v. Aiemmin olit 38v.
TÖIHIN SIITÄ SAATANA
et näköjään ole nälkään kuolemassa, ainakaan sen perusteella, että näitä aloituksia on tullut ties kuinka kauan...
Torakka
Kyllä ap vika on sinussa, jos todella olet lähettänyt 11.000 työhakemusta ja hakenut monesti koulutukseen, vai valehteletko taas? Katso peiliin, siellä näkyy syyllinen
Ehkäisyä pitäisi varmaan kaikkien täysjärkisten osata käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Valheella on lyhyet jäljet. Toki provohan tämäkin aloitus oli..
Kelan kohdalla totuudesta tulee vilu ja nälkä.
Ap: n tilanteessa kertoisin välittömästi tilanteen rehellisti niin kuin se on, ja kysyisin naiselta mitä toivoo.