Ei ole varaa muuttaa naisen kanssa yhteen kun saan työttömän tukia...Tuloni tippuisivat kun Kela käskisi naistani elättämään mua. Mitä nyt?
Olemme tapailleen 5kk ajan, ja nainen on luullut että olen töissä yrittäjänä kun olen hieman värittänyt asioita...Kyllä mä todellisuudessa tienaankin jotain 600-800e/kk ylimääräistä bisneksistäni pimeästi, mutta ne rahat menee elämiseen ja esim. autoon...Nyt sitten meillä on lapsi tulossa (ei suunniteltu, ja nainen ) on puhunut yhteenmuutosta. Nainen ei ehkä tajua miten rankasti tuloni tippuisivat jos muuttaisimme yhteen, ja olen miettinyt miten asian kertoisin hänelle diplomaattisesti.
Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Rakastan kyllä naista ja haluan olla yhdessä hänen kanssaan. Miten kerron asian, ja miten etenemme...Jonkinlainen järjestely? Kertokaa kokeneemmat. Minä olen 35, ja nainen 27
Kommentit (161)
Tässä taas hyvä esimerkki siitä, että lapsia tehdään vailla ajatusta huomisesta. Tämä on juurikin Suomen ongelma ja kaikkien veronmaksajien. Miksi tehdä tiettyä asiaa, jos ei ole varaa elättää lasta. Varsinkin kun ehkäisy on keksitty. Mietihän nyt vähän ajatusmaailmaasi.. "värittänyt tarinaa=valehdellut", puolisosi ajattelee, että pärjäätte taloudellisesti, kun olet yrittäjä. Mitähän luulet tapahtuvan, kun hän kuulee sinun olevat yhteiskunnan elätti ja tekeväsi pimeitä töitä, kun ei kiinnosta tehdä oikeasti töitä, koska tuet on niin kivempia nostaa.
Toivottavasti eroaa heti ja kasvattaa lapsen yksi. Ehkä hän voisi löytää paremman miehen, joka myös näyttäisi oikeaa perhemallia ja isänä toimimista lapselle.
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa:
Minulla ei ole varaa elättää lasta koska olen työtön, eikä työllistyminen kovin todennäköiseltä näytä.
Olen ollut yli 9 vuotta työttömänä, ja koulutuksena on vain lukio.
Nainen ei silti halua tehdä aborttia...Elareita minulla tule koskaan olemaan varaa maksaa, ja ne tulisi sitten Kelalta. samalla katoaisia viimeinenkin järki päästä töihin.
Nainen on kovin nuori, 23v, eikä ehkä tajua elämän realiteetteja tarpeeksi hyvin ymmärtääkseen tämän tilanteen.
Itse en haluaisi lasta tähän tilanteeseen tehdä, mutta aika heikolta tuntuu mahdollisuuteni vaikuttaa asiaan.
Yhteenmuuttoa en voisi edes harkita koska tulot sitten tippuisivat melko valtavasti minun osaltani, ja olisin naisen tulojen varassa.
Olemme tapailleet noin 5kk lähinnä seksin merkeissä.
AP
Aloituksessa se oli 23 v. Anna Konala olla jo nämä typerät trollaukset.
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa:
Minulla ei ole varaa elättää lasta koska olen työtön, eikä työllistyminen kovin todennäköiseltä näytä.
Nainen ei silti halua tehdä aborttia...Elareita minulla tule koskaan olemaan varaa maksaa, ja ne tulisi sitten Kelalta. samalla katoaisia viimeinenkin järki päästä töihin.
Nainen on kovin nuori, 23v, eikä ehkä tajua elämän realiteetteja tarpeeksi hyvin ymmärtääkseen tämän tilanteen.
Itse en haluaisi lasta tähän tilanteeseen tehdä, mutta aika heikolta tuntuu mahdollisuuteni vaikuttaa asiaan.
Yhteenmuuttoa en voisi edes harkita koska tulot sitten tippuisivat melko valtavasti minun osaltani, ja olisin naisen tulojen varassa.
AP
Et jaksanut edes sen vertaa provoosi panostaa, että naisen ikä pysyisi samana viestistä toiseen
Panit sitten paljaalla. Eikö ollut kondomiin rahaa? Nyt se vasta halvaksi tuleekin muutaman vuoden ajan.
Ap, tilanteessasi ei kannata muuttaa yhteen mutta pidä tiiviisti yhteyttä tulevaan lapseesi. Kehitä itsessäsi niitä voimia, joita haluaisit lapsellesi. Eli rehellisyyttä, sitkeyttä, yritteliäisyyttä. Lähde opiskelemaan itsellesi joku ammatti, jossa on työllistymisen mahdollisuudet. Sinun iässäsi se kannattaa. Tuttavani, jolla oli jo hyvä akateeminen ammatti mutta jossa korkea työttömyys, lähti lähihoitajakouluun 58-vuotiaana. Sai opintorahaa ja pieniä työsijaisuuksia opiskelujen aikana. Teki vielä monia vuosia töitä ennen eläkkeelle lähtöä. Viime syksynä aloitti toinen tuttavani yliopisto-opiskelut 41-vuotiaana. Sai uuden ryhdin elämäänsä ja viihtyy hyvin nykyisessä tilanteessa. Sinäkin voit kääntää uuden suunnan elämässäsi, jos haluat.
lopeta valehteleminen luuseri. Hanki työ. Vaikeaa, mutta mahdotonta. Muista maksaa verot.
Vaikea tilanne. Tekisi mieli kysyä oliko kumi käytössä, mut nyt se on jo liian myöhäistä. Ei kannata muuttaa yhteen. Jos olette yhdessä vain lapsen takia joudutte taloudellisesti kuseen ja ero tulee varmasti pian. Lapsi on valtava rasite niillekin pareille jotka todella ovat sitoutuneita ja rakastavat toisiaan. Lapsiperhe-elämä puolison kanssa josat et ilmesesti välitä ja jonka kanssa et halua asua ei tule toimimaan varmastikaan. Ei auta kuin puhua rehellisesti että et halua muuttaa yhteen ja yrittää puhua muistakin asioista mahdollisimman rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
MItä nainen sillä saisi jos sua elättäisi?
Hyvää seuraa, seksiä, ruoanlaitto ja siivous apua yms.
ap
Vierailija kirjoitti:
lopeta valehteleminen luuseri. Hanki työ. Vaikeaa, mutta mahdotonta. Muista maksaa verot.
11 000 työhakemusta laitettu eikä ole töitä irronnut mistään
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa:
AP
Eri henkilö kyseessä...
AP
no eikö tässä klassikko tapauksessa kannata hommaa ittelles kämppä jossa oot kirjoilla ja revit kaikkit tuet mitä saat. asut sitten muijas luona ja käyt vain postit kattoo tai sitten ymppäät kämppään höpöheinä viljelmät ja saat pimeitä tuloja
Täällä esiintyy henkilöitä minuna...
Ap
Kerrot että olet kusettanut häntä tuloistasi, eikä sinulla ole mitään realistista elatusmahdollisuutta häntä tai lasta kohtaan. Ehdota, että muutat hänen lähelleen tai nainen ottaa asunnon jostain sinun läheltäsi, mutta ette muuta samaan talouteen
1. Rehellisyys
2. Taloudellisesti kestävä asumisjärjestely
3. Tuki lapsen suhteen
Miksi edes muuttaisi yhteen, jos tulee paremmin toimeen asuessaan erillään? Voi sitä silti seurustella.
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa:
AP
Onko se nainen nyt 27 vai 23? Sulla menee tarinat sekaisin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa:
AP
Pieni kirjoitus virhe ei tarvitse siihen takertua
ap
Todellinen luuseri olet ap. Kyllä töitä löytyy. Olet ilmeisesti liian valikoiva. Miksi et ole opiskellut itsellesi ammattia? Tuntuu, että järkesi ei riitä toimimaan yhteiskunnan ehdoin. Tuollaista tyyppiä en halua verorahoillani elättää, koska olet vain laiska. Eikö sinulla ap ole omanarvontuntoa?
Ei taida pahemmin olla työpaikkailmoituksia Mollin sivuilla? Katsoin tämän päivän uudet toimistotyöpaikat Uudellamaalla ja peräti 1 kpl työpaikkoja haettavana ja siihenkin tarvitaan voimassa oleva ajokortti, toimistotyöhön.