Ei ole varaa muuttaa naisen kanssa yhteen kun saan työttömän tukia...Tuloni tippuisivat kun Kela käskisi naistani elättämään mua. Mitä nyt?
Olemme tapailleen 5kk ajan, ja nainen on luullut että olen töissä yrittäjänä kun olen hieman värittänyt asioita...Kyllä mä todellisuudessa tienaankin jotain 600-800e/kk ylimääräistä bisneksistäni pimeästi, mutta ne rahat menee elämiseen ja esim. autoon...Nyt sitten meillä on lapsi tulossa (ei suunniteltu, ja nainen ) on puhunut yhteenmuutosta. Nainen ei ehkä tajua miten rankasti tuloni tippuisivat jos muuttaisimme yhteen, ja olen miettinyt miten asian kertoisin hänelle diplomaattisesti.
Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Rakastan kyllä naista ja haluan olla yhdessä hänen kanssaan. Miten kerron asian, ja miten etenemme...Jonkinlainen järjestely? Kertokaa kokeneemmat. Minä olen 35, ja nainen 27
Kommentit (161)
Asutte erikseen omissa asunnoissa. On järkevintä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyhjätaskut menee Tinderiin?
Tuliko tää vastaus vahingossa väärään ketjuun?
Vain samansukupuolisten yhteisasumukseen saa tukia. Reilu meiniki
Taas tämä, mutta vähän muuteltuna.
Ihan joku ulkopuolinen keksii ja värittää asioita, että työtön olisikin yrittäjä vaikka ei olekaan.
Valheella on lyhyet jäljet. Toki provohan tämäkin aloitus oli..
Otat eron ja haet lapsen yksinhuoltajuutta. Näin saat sosiaalietuudet maksimoitua.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Viroon
Varo tota silmien puhkojaa. Tiedä vaikka olisikin siirtynyt eläimistä ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vain samansukupuolisten yhteisasumukseen saa tukia. Reilu meiniki
Ei saa. Katsotaan puolisoiksi, vaikka ovat samaa sukupuolta.
Onko sinulla joku itsestäsi riippuva syy ettei töitä löydy? Sillähän koko ongelma olisi ratkaistu että löytäisit töitä, joten kannattaa panostaa siihen.
MItä nainen sillä saisi jos sua elättäisi?
Siis mit vit?!?! Meinaatko oikeesti että lokkeilet yhteiskunnan tuilla loppuelämän?
Se että on työtön, on joskus väliaikainen tilanne, eikä loppuelämän tilanne. Jossain kohtaat meet töihin tai kouluun tms, ja taas tilanne on parempi. mitä järkee ees on tällästä pohtia?
Kyllä se taloudellinen tilanteesi tulee siinä vaiheessa esille kun tulevan lapsen elatusavusta sovitaan.
AP jatkaa:
Minulla ei ole varaa elättää lasta koska olen työtön, eikä työllistyminen kovin todennäköiseltä näytä.
Olen ollut yli 9 vuotta työttömänä, ja koulutuksena on vain lukio.
Nainen ei silti halua tehdä aborttia...Elareita minulla tule koskaan olemaan varaa maksaa, ja ne tulisi sitten Kelalta. samalla katoaisia viimeinenkin järki päästä töihin.
Nainen on kovin nuori, 23v, eikä ehkä tajua elämän realiteetteja tarpeeksi hyvin ymmärtääkseen tämän tilanteen.
Itse en haluaisi lasta tähän tilanteeseen tehdä, mutta aika heikolta tuntuu mahdollisuuteni vaikuttaa asiaan.
Yhteenmuuttoa en voisi edes harkita koska tulot sitten tippuisivat melko valtavasti minun osaltani, ja olisin naisen tulojen varassa.
Olemme tapailleet noin 5kk lähinnä seksin merkeissä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla joku itsestäsi riippuva syy ettei töitä löydy? Sillähän koko ongelma olisi ratkaistu että löytäisit töitä, joten kannattaa panostaa siihen.
Huono työllisyystilanne on koko maassa.
Ja lisäks jos otan vastaam tosi huonopalkkaisen työn, niin mun elintaso tippuu...Esim joku 11e/h on bruttona 1700e. Mun nettotulot tippuis useita satoja euroja/kk
ap
Miksi tyhjätaskut menee Tinderiin?