Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa Miki Liukkosen ja Tapio Suomisen kohtalot

Vierailija
26.07.2024 |

Viime kesänä jo pysäytti Miki Liukkosen kuolema ja nyt Tapio Suomisen. Tuntuu niin pahalle, että eikö heille todellakaan olisi ollut apua, joka olisi estänyt nämä kuolemat? Niin surullista, että heidän elämät loppuivat ennen aikojaan ja tuolla tavoin. Tuntuu, että tässä ajassa on paljon pielessä, että ihmiset voivat näin huonosti. 

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on musta ja makaa rautatiekiskoilla??

Höyryveturi

Vierailija
102/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen suomisen tapaturmaisen kuoleman olis estänyt, vahinkoja sattuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Eikös Tapio Suomisen kuolinsyy ollut tapaturma?

No,ei ollut hyppäsi junan alle 

Vierailija
104/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmat aidat ois estäny.

Vierailija
105/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhia on ollut aina. Esim. taiteilijoita, näyttelijöitä mm. Rauli Tuomi, "Masa" Niemi, Unto Mononen, vain muutaman mainitakseni. Miksi silloin ei syytetty lääkäreitä, omaisia, työkavereita, hoidon puutetta? Se on ihan oma ratkaisu. Ei kenenkään kuolemasta (sairaudesta) pidä syyttää tai tuomita ketään. Itselläni on ollut läheinen joka on yrittänyt tappaa itsensä monta kertaa Joskus jopa toivoin onnistumista, kun omaiset olivat uupuneita ja väsyneitä.

Ei kenenkään sairaudesta ja/ tai elämänhaluttomuudesta pidäkään muita syyttää. Halu kuolla on nimenomaan oma ratkaisu ja eutanasiassa sen voisi toteuttaa hallitusti aiheuttamatta riskiä muille. 

Vierailija
106/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain vailitrttava fakta, että on ihmisiä jotka uhriutuu ja niitä jotka taistelee. Oli traumoja tai ei. Itse olen mielestäni taistelija traumaattisen lapsuuteni kanssa, mutta sisarukseni on päättäneet valita uhriutumisen. Se on harmi, etten tiedä mistä tämä ero ajatuksiin lähtee ja miksi toiset ovat jämähtäneet enemmän traumoihin.  

Kumpaakin miestä on yritetty auttaa, se on varma. Halusivatko he apua? En tiedä? Mutta se on varma, jos itse etsit apua, etkä suostu luovuttamaan, niin asenteesi on ainakin parempi. Tähän kuuluu myös se, että hyväksyt myös käypähoidon... 

Vierailija
107/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhia on ollut aina. Esim. taiteilijoita, näyttelijöitä mm. Rauli Tuomi, "Masa" Niemi, Unto Mononen, vain muutaman mainitakseni. Miksi silloin ei syytetty lääkäreitä, omaisia, työkavereita, hoidon puutetta? Se on ihan oma ratkaisu. Ei kenenkään kuolemasta (sairaudesta) pidä syyttää tai tuomita ketään. Itselläni on ollut läheinen joka on yrittänyt tappaa itsensä monta kertaa Joskus jopa toivoin onnistumista, kun omaiset olivat uupuneita ja väsyneitä.

Kaikella on aina tarkoitus.

Höpön höpön.

Vierailija
108/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

Vierailija
109/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tai kuka heitä olisi voinut auttaa? Minä en ymmärrä.

Parempi mielenterveyshoito olisi voinut auttaa. Esim Liukkosesta on kerrottu seikkaperäisesti, kuinka hän viimeisinä kuukausinaan yritti päästä osastohoitoon, muttei päässyt kuin hetkeksi.

Mitä tässä yhtälössä et ymmärrä? Pahasti sairas tarvitsee sairaalapaikan ja hoitoa. Ihan sama, onko sairaus fyysinen vai psyykkinen.

Vierailija
110/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen yksi kuningasajatus on säästää terveydenhoitokuluissa. Siitä seuraa muun muassa, että mielenterveyspotilaat heitetään kaduille, vaikka haluaisivat osastolle ja olisivat osastohoidon tarpeessa.

Vierailija
111/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo tieto junan alle jäämisestä on peräisin?

Yhdistetty siitä, kun poliisi tiedotti saman päivän aamuna tunnistamattoman mieshenkilön jääneen Parolassa junan alle. Tapion kerrottiin menehtyneen tapaturmaisesti Parolassa. Kertonut elämäkerta kirjassaan miettineensä monesti junan alle hyppäämistä. Asui ja kulki Parolan asemalta monesti.

Eli varmuutta asiasta ei siis ole.

Vierailija
112/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi mielenterveyshoito olisi voinut auttaa. Esim Liukkosesta on kerrottu seikkaperäisesti, kuinka hän viimeisinä kuukausinaan yritti päästä osastohoitoon, muttei päässyt kuin hetkeksi.

Mitä tässä yhtälössä et ymmärrä? Pahasti sairas tarvitsee sairaalapaikan ja hoitoa. Ihan sama, onko sairaus fyysinen vai psyykkinen.

Miten se osastohoito olisi auttanut? Itsestähän parantuminen tuollaisessa tapauksessa lähtee.

Vierailija
113/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on päättänyt tappaa itsensä niin hän tekee sen,oli terveydenhoioa saatavilla tai ei. Ei ketään voi täällä pakottaa olemaan.

Vierailija
114/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo tieto junan alle jäämisestä on peräisin?

Yhdistetty siitä, kun poliisi tiedotti saman päivän aamuna tunnistamattoman mieshenkilön jääneen Parolassa junan alle. Tapion kerrottiin menehtyneen tapaturmaisesti Parolassa. Kertonut elämäkerta kirjassaan miettineensä monesti junan alle hyppäämistä. Asui ja kulki Parolan asemalta monesti.

Eli varmuutta asiasta ei siis ole.

On 100-prosenttinen varmuus...

Vierailija
115/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maki Kolehmainen kuoli syöpään ei oman käden kautta. Ota asioista selvää ennen kuin tulet tänne huutelemaan.

Vierailija
116/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään sairaudesta ja/ tai elämänhaluttomuudesta pidäkään muita syyttää. Halu kuolla on nimenomaan oma ratkaisu ja eutanasiassa sen voisi toteuttaa hallitusti aiheuttamatta riskiä muille. 

Onnistuu se nytkin ihan vain toteuttamalla. Tiedän monia joilla vilisee ajatuksia päässä koska se on osa prosesseja eikä edes kerro itsetuhoisuudesta. Tiedän omaltakin kohdaltani saman asian joten siksi se on minulle tullut ymmärrykseen täysin mitoin tämäkin asia. Monesti suosittelen miettimään että entäpä jos jääkin henkiin. Millainen voi olla loppuelämä? Julma ajatus tämäkin mutta saattaa pistää joitakin ihmisiä miettimään sillä jotkut todellakin hakevat sitä huomiota tai vain marisevat. Täytyy aina toimia tilanteiden mukaisesti. Itsetuhoisuus on väärin ymmärretty asia sekin. 

Vierailija
117/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maki Kolehmainen oli kuolemansairas ja kuoli syöpään saattohoidossa ollessaan. Ei siis tappanut itseään niin kuin täällä väität.

Vierailija
118/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella on tarkoitus. Kuolemia tapahtuu niin monin tavoin, ei meidän tehtävämme ole jokaisen ihmisen kuoleman tarkoitusta jäädä analysoimaan liiaksi tai sitä mikä mihinkin on johtanut. 

Vierailija
119/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain vailitrttava fakta, että on ihmisiä jotka uhriutuu ja niitä jotka taistelee. Oli traumoja tai ei. Itse olen mielestäni taistelija traumaattisen lapsuuteni kanssa, mutta sisarukseni on päättäneet valita uhriutumisen. Se on harmi, etten tiedä mistä tämä ero ajatuksiin lähtee ja miksi toiset ovat jämähtäneet enemmän traumoihin.  

Kumpaakin miestä on yritetty auttaa, se on varma. Halusivatko he apua? En tiedä? Mutta se on varma, jos itse etsit apua, etkä suostu luovuttamaan, niin asenteesi on ainakin parempi. Tähän kuuluu myös se, että hyväksyt myös käypähoidon... 

Ei saanut ainakaan M.L. apua, lue hänestä tehdyt jutut.

Vierailija
120/221 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se osastohoito olisi auttanut? Itsestähän parantuminen tuollaisessa tapauksessa lähtee.

Miksi se ei olisi auttanut? Olin Liukkosen ikäisenä kovin samassa tilanteessa sairauteni kanssa. Pääsin kahdesti pitkähkölle osastojaksolle (muistaakseni kaksi ja kolme kuukautta pitkät) ja kuntouduin ensin opiskelukuntoon ja sitten täysin terveeksi. Olen ollut terve yli kaksikymmentä vuotta. Elämääni voi kuvata monin tavoin menestyksekkääksi.

Voitko perustella, miksi mielen sairauksista pitäisi toipua vain jotenkin itse? Niihin on lääketieteen määrittelemät hoitotavat kuten somaattisiinkin sairauksiin. Millä perusteilla voisit kumota ne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi