Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla kokemuksia tästä: suosittu kääntää kaikki sinua vastaan

Vierailija
26.07.2024 |

Minulla oli suosittu kaveri, joka lopulta käänsi kaikki minua vastaan valheellisilla jutuilla. Pilasi myös poikaystäväjuttuni koska haukkui minut sille. Jouduin tämän kaiken takia elämään huonossa maineessa vuosia ja tämä seurasi myös aikuisiään masennuksena ja alemmuudentuntona.. kuinka kasvattaa itseluottamusta kun se tuhottiin niin varhain? Onko muille käynyt näin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämästä on kokemusta

Vierailija
2/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ei. Meilläpä narsisti joka luulee itseään suosituksi koittaa kääntää kaikki minua vastaan. Hänen ikäväkseen mulla on aika mittava kokemus tuolta kaidalta tieltä ja muutkin selkeästi omaavat jonkun perustavanluontoisen elämänkokemuksen, varsinkin naiset, eivätkä lähde siihen mukaan. 

Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat yleensä suosittuja niiden henkilöiden keskuudessa, jotka kuuluvat hänen "hoviinsa". Jos kuulut "hoviin" ja erehdyt tekemään mitä tahansa, mistä narsisti ei pidä, olisit tyytyväinen, jos saisit niskaasi vain p*skaa.

Tilanteessasi paras ratkaisu on, että jätät narsistin hoveineen, ja alat rakentamaan sosiaalista verkostoasi alusta uudestaan.

Vierailija
4/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kokemus varmasti, terapia voisi auttaa!

Vierailija
5/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Eipä tuollaiselle juuri mitään voi. Olen yleensä vain vetäytynyt ja hakeutunut muualle. Työpaikka on lähtenyt vaihtoon heti, kun on alkanut olla tukalaa. Onneksi olen uskaltanut vaihtaa, koska olen vihdoin työssä jossa viihdyn.

Vierailija
6/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa kaveripiiriä

Vierailija
7/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, lapsella oli tämmöinen luokkakaveri ja olen kyllä muitakin vastaavia elämän varrella kohdannut. Vallanhaluinen ja tässä tapauksessa keskenkasvuinen narsistinen ihminen oli tämä manipuloija. Terapia voisi tosiaan sua auttaa, mutta myös lukemalla aiheesta voisit saada lisätukea itsellesi.

Minua itseä on auttanut hankalien ja hirveiden ihmisten kanssa se ajatus, että itse toimin oikein ja annan heidän ajan myötä näyttää karvansa. Sinulle tosiaankin paras voimavara olisi vahvistaa uskoa itseesi ja tietoa siitä, että sinulle tehty ei ollut sinun syysi, mutta et ole uhri lopun ikääsi vaan voit päästä siitä roolista ulos.

Vierailija
8/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa inhimillisyyttä tuokin.

Vierailija
9/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ovat yleensä suosittuja niiden henkilöiden keskuudessa, jotka kuuluvat hänen "hoviinsa". Jos kuulut "hoviin" ja erehdyt tekemään mitä tahansa, mistä narsisti ei pidä, olisit tyytyväinen, jos saisit niskaasi vain p*skaa.

Tilanteessasi paras ratkaisu on, että jätät narsistin hoveineen, ja alat rakentamaan sosiaalista verkostoasi alusta uudestaan.

Hovin kunkku tekee sitä niin kauan, kun olet ulkopuolinen. Ulkopuolinen vihollinen yhdistää hovilaisia, jotka oikeasti vihaavat ja pelkäävät tuossa sisäpiirissään ja inhoavat kunkkua. Liity piiriin tai lakkaa vastaamasta mitään mihinkään, vetäydy mutta ole kohtelias, älä sano mitään tarpeetonta koskaan. Ole omissa oloissasi. Jotkut myös perustavat toisen sisäpiirin samoille laitumille. Siitäkään ei hyvä seuraa kylläkään. Piru nokkikoon nuo kunkut ja heidän pelkuriseuraajansa. Jos olet kunkun hovissa, varo erityisesti. Kaikken parasta olisi ottaa kiireesti hatkat.

Vierailija
10/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan osa ihmisyyttä. Eihän se inhimillistä ole missään tapauksessa.

Vierailija
11/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa kaveripiiriä

Sitähän vaihdetaankin ihan tuosta vain.

Vierailija
12/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele!

Vierailija
13/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee se päivä, jolloin totuus hänestä valkenee niille muille.

Vierailija
14/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tavoitella niiden suosiota lainkaan, jotka ovat mukana tuollaisessa kaveripiirissä. Suurin osa kiusatuista tekee sen virheen, että yrittää, jolloin itsetunto vaurioituu. 

Vaihda kaveripiiriä ja koko ympäristöä, jos paikkakunta on liian pieni. Muista että tuo on vain pikkuruinen maailmankolkka ja muualla on ihan eri kuviot. Älä jää tuon kokemuksen vangiksi äläkä yritä muuttaa mielikuvaa joka sinusta on mitenkään. Se on turhaa työtä ja ajan mittaan fiksuimmat ymmärtävät kuitenkin, että panettelija on epäluotettava.

Vierailija
15/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee se päivä, jolloin totuus hänestä valkenee niille muille.

Ei koskaan tullut.

Vierailija
16/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta nuoruusajoilta juuri samanlaisesta. Jälkikäteen ajatellen parasta on vaan vetäytyä ja yrittää löytää muualta seuraa. Asioiden selvittäminen ja se, että yrittäisi "saada oikeutta" ja jonkun myöntämään, että on tehnyt väärin, ei todennäköisesti johda mihinkään. Näytät ainoastaan heikolta ja siitä tilanne voi yltyä. Jos asut pienellä paikkakunnalla, yritä muistaa, että tilanne ei jatku ikuisesti. Lähde muualle opiskelemaan ja vaikka lukioon. 

Vierailija
17/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuoruudessa tällainen tilanne. Olen muuttanut paikkakunnalta pois vuosikausia sitten ja mennyt elämässä eteenpäin. Vielä vuosien päästäkin entinen nuoruusaikojen tuttu "ystävä", laittelee yksipuolisesti viestejä siitä, kuinka edelleen joku on puhunut minusta jotakin tms ja hän on puolustellut. Mua ei kiinnosta tämä "ystävä" millään tasolla. En ole nähnyt vuosiin, mutta Fb:n ja Instan kautta pitää yhteyttä. Kerran sitten vastasin hänelle ystävällisesti, että minä en ajattele noita ihmisiä koskaan enkä tee tiedolla heidän mielipiteistään yhtään mitään. 

Vierailija
18/23 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/23 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia asioitten vääntelijöitä ja valheiden esittäjiä on eri ikäluokissa. Minulla on tullut vastaan työpaikalla. Kaksi jotka sai monet mukaan "remmiinsä". Kerran jopa pomon läsnäollessa (juteltiin ryhmässä kahvihuoneessa) toinen niistä väänteli naamaansa pomon selän takana, kun minä puhuin.

Onneksi ulkopuoliset työkaverit tajusivat, mistä on kyse. Kuitenkin vaihdoin työpaikkaa, kun en kestänyt simputusta. Jälkeenpäin ajattelin, että oikeastaan nuo kuusiaivot olisi pitänyt paljastaa.

Koit ryhmäkiusaamista ja panettelua. Kyllä siitä itseluottamus kolhiintuu. Ehkä sinulla on joku kiinnostuksen kohde, joka tuottaa iloa ja minkä kautta voisit tutustua uusiin ihmisiin? Mikä on ammatillinen tilanteesi? Voisit vaikka miettiä, että kiinnoistaisiko sinua vaikkapa kielikurssi tai jatkokoulutus?

Terapia varmaan auttaa. Itse on ole käynyt. Olisi varmaan helpottanut.

Vierailija
20/23 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittu, kääntää muut vastaan. Juuri se narsistinen, sosiapaattinen räkänokka, jonka käytöksellä ei ole mitään rajoja. Tunnen tällaisen. Todella kaunis, osaa hymyillä ja mairistella. Pomon suosikki (vaikka tyhmä kuin saapas). Aijoo, sitten vielä lisänä siihen, että kaunottaren mies on pääpomon golfkavereita. Perfect picture. Melkein veri kuohahtaa, kun ajattelenkin. Miten joku ihminen voi olla niin kiero ja manipuloiva? Täysin kaksinaamainen k-aivo, joka saa sitten koottua hovin, joka kuuntelee ja tottelee. Ihminen, jota en ikinä enää halua nähdä.

Täytyy tajuta, miten mätä ja vääristynyt tällainen ihminen on. Jos on tullut poljettua maanrakoon, siitä on vaikea toipua. Tsemppiä sinulle. Terapia on yksi vaihtoehto. Ehkä on jokua self help -ryhmä, joka voisi auttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän