Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kun joskus klo 15 jälkeen simahdan? Eikä jaksaisi tehdä enää muuta kuin maata paikoillaan.

Vierailija
26.07.2024 |

Olen keski-ikäinen, mutta onko normaalia, että työpäivän jälkeen 15-16 jälkeen ei ole enää energiaa tehdä mitään? Työ ei ole edes erityisen kuormittava.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä normaalia?????!!!

Vierailija
2/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?

Verensokerit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kunto? Harrastatko liikuntaa? 

Vierailija
4/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavuus 

Vierailija
5/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarri. Harrasta työpäivän jälkeen tunti kunnon hikiliikuntaa, niin olet pirteä loppuillan. Kaupan päälle hyvä olo, hyvä kunto ja upea kroppa.

Vierailija
6/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Jos elintavat ovat kunnossa, niin kannattaa mennä lekuriin. Verikokeet ainakin paikallaan.

Vierailija
7/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Harrastan joka päivä liikuntaa, ei sillä ole mitään vaikutusta jaksamiseen. Lisäksi syämiset ym. kunnossa.

Vierailija
8/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen niin osoite,tulen jo mela pystössä avutonta naista rakastelemaan,tosin hellästi.

Vierailija
9/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea tulee ekana mieleen. Voi tosin johtua myös esim. allergian aiheuttamasta huonosta unenlaadusta (sama vaikutus, eri aiheuttaja).

Monet lääkkeet (vetenpaine, allergia, yms.) myös väsyttää.

Auttaako välipala, esim. hedelmäjugurtti?

Oletko kokeillut pikanokosia? 15-30 min jossain sohvalla vaikka, mutta ei pitempään koska jos ehdit syvän unen jaksoon niin siitä herätessäsi olet kuin zombi.

Vierailija
10/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, onneksi minulla ei ole pieniä lapsia enää kun työpäivän jälkeen on pakko mennä tunniksi nukkumaan.

Vierailija
11/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan sama! Nukun 10 tunnin yöunet, aamulla treenaan, jaksan päivän hyvin mutta klo 15 aikoihin ei meinaa pysyä hereillä edes kahvia juoden. Mietin voisiko johtua siitä että tiistaisin ja lauantaisin illalla juon useamman oluen ja kännit? Olen kuullut että siitä monta päivää voi jatkua iltapäiväväsymys. Yritän jättää alkoholin ja kokeilla auttaisiko se jaksamiseen

Vierailija
12/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aivan sama! Nukun 10 tunnin yöunet, aamulla treenaan, jaksan päivän hyvin mutta klo 15 aikoihin ei meinaa pysyä hereillä edes kahvia juoden. Mietin voisiko johtua siitä että tiistaisin ja lauantaisin illalla juon useamman oluen ja kännit? Olen kuullut että siitä monta päivää voi jatkua iltapäiväväsymys. Yritän jättää alkoholin ja kokeilla auttaisiko se jaksamiseen

Voi olla että sinulla myös uniapnea (esim. alkoholin aiheuttama) tms., koska 10 tunnin unet kuulostaa jo aika pitkiltä. Minulla unentarve oli 9,5 tuntia ja silti väsytti, kunnes paljastui lievä allergia ja nykyisin kun syön toimivaa lääkettä niin unentarve putosi 8,5 tuntiin ja vain pahimpaan heinäaikaan (nyt) joudun ottamaan lääkettä sen verran että se itse väsyttää iltapäivällä. Mutta siihen väsytykseen auttaa pikanokoset.

Vierailija
13/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet ihan taatusti. Todella yleinen oire. 

Vierailija
14/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä ap kunnon verikokeet. Itselläni paljastui D-vitamiinin puute jatkuva uupumuksen syyksi verikokeessa.

Vierailija
15/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollainen väsymys johtui diabeteksesta. Sittenkin vaikka sokerit oli lääkkeellä näennäisesti ok, väsymys jatkui, kunnes löytyi oikea lääke, joka tasasi verensokerin heittelyn

Vierailija
16/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti liian lyhyet tai huonot yöunet. Aiheuttajia monia, esim. stressi tai liiallinen stimulanttien (kofeiini) saanti. Myös jotkut sairaudet voiva tätä aiheuttaa.

Vierailija
17/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet mm heikentää unen laatua. 

Vierailija
18/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole uniapneaa. Ehkä päivä on jo pitkä. Heräät aikaisin ja teet, matkustat. Matkustus voi väsyttää jo itsessään, kotityö ja kauppa. Ellei ole sitten välipaloja ja muuta. Jotain virkistystä.

Vierailija
19/19 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet laiska ja huonossa kunnossa. Lopeta ryyppääminen ja ala liikkumaan.