Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla kokemuksia tästä: suosittu kääntää kaikki sinua vastaan

Vierailija
26.07.2024 |

Minulla oli suosittu kaveri, joka lopulta käänsi kaikki minua vastaan valheellisilla jutuilla. Pilasi myös poikaystäväjuttuni koska haukkui minut sille. Jouduin tämän kaiken takia elämään huonossa maineessa vuosia ja tämä seurasi myös aikuisiään masennuksena ja alemmuudentuntona.. kuinka kasvattaa itseluottamusta kun se tuhottiin niin varhain? Onko muille käynyt näin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, lapsella oli tämmöinen luokkakaveri ja olen kyllä muitakin vastaavia elämän varrella kohdannut. Vallanhaluinen ja tässä tapauksessa keskenkasvuinen narsistinen ihminen oli tämä manipuloija. Terapia voisi tosiaan sua auttaa, mutta myös lukemalla aiheesta voisit saada lisätukea itsellesi.

Minua itseä on auttanut hankalien ja hirveiden ihmisten kanssa se ajatus, että itse toimin oikein ja annan heidän ajan myötä näyttää karvansa. Sinulle tosiaankin paras voimavara olisi vahvistaa uskoa itseesi ja tietoa siitä, että sinulle tehty ei ollut sinun syysi, mutta et ole uhri lopun ikääsi vaan voit päästä siitä roolista ulos.

Tosi hyvin sanottu! Minulla on samanlaisia kokemuksia ja niitten kautta tuntee itsensä leimautuneeksi, vaikka haluaa päästää huonoista muistoista eroon.

Vierailija
22/23 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa kaveripiiriä

AP kirjoittaa  "oli kaveri". Eli tuo ns. kaveripiiri taitaa olla jo kokonaan menneisyyttä. Nyt on kyse itsensä "uudelleenrakentamisesta", itseluottamuksen kasvattamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuoruudessa tällainen tilanne. Olen muuttanut paikkakunnalta pois vuosikausia sitten ja mennyt elämässä eteenpäin. Vielä vuosien päästäkin entinen nuoruusaikojen tuttu "ystävä", laittelee yksipuolisesti viestejä siitä, kuinka edelleen joku on puhunut minusta jotakin tms ja hän on puolustellut. Mua ei kiinnosta tämä "ystävä" millään tasolla. En ole nähnyt vuosiin, mutta Fb:n ja Instan kautta pitää yhteyttä. Kerran sitten vastasin hänelle ystävällisesti, että minä en ajattele noita ihmisiä koskaan enkä tee tiedolla heidän mielipiteistään yhtään mitään. 

Blokkaa nyt ihmeessä tämä "ystävä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän