Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä liikaa ruokaa yhdelle päivälle?

Vierailija
26.07.2024 |

Heti herättyä iso lasi vettä Molkosanilla ja 2,5 dl mustaa kahvia

Aamiainen: Lautasellinen kaurapuuroa, oivariinilla (pehmeät rasvat versio), marjoilla ja kookoshiutaleilla. Kaksi keitettyä kananmunaa maustettuna tuoreella korianterilla, suolalla ja kurkumalla. Pala tummaa suklaata.

Lounas: Iso lautasellinen salaattia, kurkkua ja tomaattia, annos katkarapuja, auringonkukansiemeniä, chiliä, korianteria ja oliiviöljyä. Viipale täysjyväruis-kauraleipää oivariinilla.

Välipala: Kaksi viipaletta leipää, oivariinia, paljon salaattia ja kurkkuviipaleita, broilerileikkelettä. Omena ja piparminttutee hunajalla.

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä, mausteita) ja riisiä.

Iltapala: Maustamatonta kreikkalaista jogurttia marjoilla, kourallinen pähkinöitä ja rusinoita. Alkoholiton olut.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta, tosin lounas kuulostaa jopa liian kevyeltä, kun ei ole pastaa/riisiä/perunaa, onneksi sentään leipää oli.

Kuuntele omaa kehoa, tuletko aterioista sopivan kylläiseksi. Siitä tiedät, onko ruokaa ollut sopivasti, kukaan ulkopuolinen ei voi sitä määritellä. Olemme yksilöitä ja sama määrä ruokaa ei sovi kaikille.

Vierailija
22/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta listasta on pysty mitenkään saamaan selville, miten paljon ruokaa on. Jonkun korianterin ja muiden mausteiden mainitseminen turhaa, niitä tuskin syö niin paljoa, että sillä olisi merkitystä. Paitsi suolaa voi olla liikaa. Muiden ainesten määrillä sitten on, minkä kokoisia leipäviipaleita, 1 dl vai 5 dl jukurttia, paljonko broilerikastikkeessa broileria ja paljonko vihanneksia etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla tuhdissa kunnossa noilla syömisillä, vaikka miten liikkuisi.

No eihän tuossa ollut juuri mitään syötävää. 

Vierailija
24/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi puoliakaan tuosta APn määrästä. 

Mun ruokailu tänään menee varmaan suunnilleen näin:

9.00   2 mottia kahvia pun. maidolla

11.00  3 rkl vaniljarahkaa

13.30 (juuri nyt) 1/2 ruisleipä, oivariinia, 2 juustoviipaletta, kinkkua, kesäkurpitsaviipaleita, 1 keitetty kananmuna

17.00 2 - 3 dl makaroonilaatikkoa (paistettuna pannulla voissa), kahvia pun. maidolla

21.00  kourallinen juustosnaksuja, jäätelöä

Huomautuksena totean, että en todellakaan ole dieetillä, joten en tarvitse opastusta kaloreissa. Päinvastoin, paino saisi surutta nousta 5 kg, mutta kun ei...

Just oo älä vitsi puhua pa#kaa :D

Vierailija
25/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13.30 (juuri nyt) 1/2 ruisleipä, oivariinia, 2 juustoviipaletta, kinkkua, kesäkurpitsaviipaleita, 1 keitetty kananmuna

17.00 2 - 3 dl makaroonilaatikkoa (paistettuna pannulla voissa), kahvia pun. maidolla

Huomautuksena totean, että en todellakaan ole dieetillä, joten en tarvitse opastusta kaloreissa. Päinvastoin, paino saisi surutta nousta 5 kg, mutta kun ei...

Sinulla taitaa olla lihakset todella pahasti surkastuneet. Tuossa ei nimittäin ole proteiinia nimeksikään ja et kyllä tuolla ruokavaliolla saa mitään vitamiinejakaan.

Vierailija
26/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla lihakset todella pahasti surkastuneet. Tuossa ei nimittäin ole proteiinia nimeksikään ja et kyllä tuolla ruokavaliolla saa mitään vitamiinejakaan.

Tulee kyllä huono olo jo tän lukemisesta, kun ei sisällä mitään tuoretta. Aliravitsemus tällä kommentoijalla ainakin on.

Vierailija
27/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tää 3rkl vaniljarahkaa klo. 11 on? Mikset syönyt enempää? :D

No ei mikään se mikään ihme ole :D Mää en vaan saa syötyä mitään yleensäkään aamupäivällä ja varsinkaan nyt kuumalla, joten kun viestin lähetin noin 13.30, niin olin ottanut 3 rkl vaniljarahkaa jääkaapista.... Niinpä listasin sen tuohon. Jos olisi ollut nälkä tai haluttanut jotain syödä, niin olisin syönyt. Vaikka sen koko 500 gr purkin. Eli ei mikään määräys/rajoite/tai muu vastaava ole... 

Listasta puuttuu tomaatit ja kurkut, joita tulee väliin napsittua.

Vierailija
28/44 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysellä täällä. Fineliin voi luoda tunnukset ja kokeilla ilmaista ruokapäiväkirjaa. Tarkat annosmäärät olisi hyvä mitata esimerkiksi keittiövaa'an avulla, jos haluaa laskea kokeeksi esimerkiksi vajaan viikon ajan saadun ravinnon energiamäärän. Iällä, painolla, kehon koostumuksella ja aktiivisuuden määrällä on vaikutusta siihen, paljonko energiaa kuluu.

Myös ilman nettiruokapäiväkirjan pitämistä ja kalorien laskemista pärjää. Painoindeksin laskeminen, vyötärönympäryksen mittaaminen ja itsensä punnitseminen kerran kuukaudessa riittää ainakin minulle.

Vierailija
29/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa terveellisesti syövältä ja naiselta. Minusta tuo ruokamäärä ei ole paljon. Ainakin itse syön selkeästi enemmän, mutta on totta, että syönkin vähän liikaa.

Vierailija
30/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hämmentynyt näistä kommenteista, että on liikaa ruokaa ja pitäisi jättää pois sitä ja tätä. Mun painoindeksi on n. 20 ja olen tällaisella ruokavaliolla tiivistynyt vaan lisää, en suinkaan lihonut. Muuta liikuntaa en harrasta kuin lihaskuntotreeniä kotona 3-4 kertaa viikossa enkä tee erityisen raskasta työtäkään.

Ap

Vierailija
31/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen ulkopaikallislallatuksemme:

"Onko tässä liikaa ruokaa yhdelle päivälle?"

Miksi kieltä väännellään ja turmellaan näin (Käyttäisin muuten sitä r:llä alkavaa "väkisinmakaamista" eli seksuaalirikosta tarkoittavaa sanaa mutta en voi, kun se on syötetty palstan automaattisensurointirobottiin.)?

Milloin on kehittynyt ja kasvanut sukupolvi, jonka korvaan tai silmään tuo yletön ja nolo ulkopaikallislallatus kuulostaa tai näyttää luonnolliselta, niin että sitä harrastetaan ihan kursailematta ja muitta mutkitta, lainkaan häpeämättä?

Alustuskirjoituksen kirjoittaja!

Kirjoita asiallista ja neutraalia kieltä!

Tuo kysymyksesi oikeassa muodossaan on näin:

"Onko tässä liikaa ruokaa yhdeksi päiväksi?

Pertsa Perinteiseen Kieleen Pyrkijä

Vierailija
32/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon hämmentynyt näistä kommenteista, että on liikaa ruokaa ja pitäisi jättää pois sitä ja tätä. Mun painoindeksi on n. 20 ja olen tällaisella ruokavaliolla tiivistynyt vaan lisää, en suinkaan lihonut. Muuta liikuntaa en harrasta kuin lihaskuntotreeniä kotona 3-4 kertaa viikossa enkä tee erityisen raskasta työtäkään.

Ap

No miksi sitten kysyit, jos jo tiesit ettei ole liikaa

Vierailija
33/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen ulkopaikallislallatuksemme:

"Onko tässä liikaa ruokaa yhdelle päivälle?"

Miksi kieltä väännellään ja turmellaan näin (Käyttäisin muuten sitä r:llä alkavaa "väkisinmakaamista" eli seksuaalirikosta tarkoittavaa sanaa mutta en voi, kun se on syötetty palstan automaattisensurointirobottiin.)?

Milloin on kehittynyt ja kasvanut sukupolvi, jonka korvaan tai silmään tuo yletön ja nolo ulkopaikallislallatus kuulostaa tai näyttää luonnolliselta, niin että sitä harrastetaan ihan kursailematta ja muitta mutkitta, lainkaan häpeämättä?

Alustuskirjoituksen kirjoittaja!

Kirjoita asiallista ja neutraalia kieltä!

Tuo kysymyksesi oikeassa muodossaan on näin:

"Onko tässä liikaa ruokaa yhdeksi päiväksi?

Pertsa Perinteiseen Kieleen Pyr

Oot varmaan hauskaa seuraa juhlissa.

Vierailija
34/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo lista kerro mitään määrästä, kun emme tiedä annoskokojasi. Muuten kuulostaa järkevältä ja monipuoliselta normaalipainoisen ihmisen ruokavaliolta.

Vierailija
35/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2 päivän ruuat, vähintään!

Vierailija
36/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahdotonta sanoa ilman annoskokoja sitä, että paljonko painat, liikut jne. Itselläni ylipainoa on n. 30 kiloa ja yritän keventää. Istumatyö, vain vähän liikuntaa. Ja minulle nuo määrät olisi aivan liian isoja. Lihoisin.

Vierailija
37/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hädintuskin 2000kcals täyttyy, ehkä täyttyy, mutta ei kuulosta liialta. Riippuu toki annoskoosta paljon.

Vierailija
38/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu energian tarpeestasi. Ei voida tietää. Mutta aika paljon leipää syöt, omaan ruokavaliooni verrattuna. Itse syön 3-4 ateriaa päivässä, riippuen siitä mitä syön. Välipalat ja iltapalat jää joinain päivinä väliin, koska en kuluta paljon.

Vierailija
39/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten voit tarvita välipalan tuollaisen valtavan aamupalan ja suurehkon lounaan jälkeen?

Lounaassahan ei ole muuta vatsaa täyttävää kuin leipäpala. Katkarapuja ja siemeniä tuskin on kovin paljoa. Joten välipala tarvitaan. Jos lounaassa olisi enemmän jotain muuta kuin kevyitä salaattikasviksia, niin sitten ehkä ei.

Vierailija
40/44 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa pelkästään leipää päätä pökerryttävät määrät.

Se että koulussa sanottiin, että leipää "tulisi" syödä jopa 6-9 viipaletta päivässä, ei tarkoita että näin oikeasti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä