Ärsyttää olla isokokoinen nainen
Enkä tarkoita siis lihavuutta, vaikka pyöreyttä nykyään löytyykin, vaan siis oikeasti isokokoisuutta. Pituutta on vain 170cm ja omassa kropassani tuo 170cm on vain, koska kehonosat näyttävät siltä kuin kuuluisivat pidemmälle naiselle. Pitkät kädet ja kämmenet ovat kuin miehellä ja kengänkoko 43. Pää on iso, siksi ryhmäkuvissa menen aina taakse, ettei suuri pääni korostu muiden keskellä. Nuorempana olin normaalipainoinen ja itseasiassa nykyään 20kg ylipainoisena näytän paremmalta, pehmeys on tuonut muotoja vartalooni. Nuorempana kaikki pienet ja sirot kaverini huomattiin ennen minua, vasta kun höpöttelevä persoonani astui esiin minustakin kiinnostuttiin.
Nykyään mulla on mies ja lapsetkin ja huomaan, sattumoisin pariuduin suhteellisen pienen miehen kanssa ja ainakin vielä näyttää, että isäni jättigeenit olisivat pysähtyneet minuun. Mutta nyt kiinnostaa tietää moniko huomaa tämmöiset asiat? Itse ainakin huomaan todella helposti isommat naiset muiden joukosta ja huomaan usein vertailevani ihmisten päiden kokoa keskenään.
Kommentit (24)
Kysymyksesi koski sitä, miten paljon muut ihmiset kiinnittävät huomiota toisten ulkonäön rakenteellisiin, synnynnäisesti määräytyviin piirteisiin. Sanoisin, että yleisesti ottaen hyvin vähän. Suurin osa ei edes havaitse sellaisia asioita, joita kuitenkin toisaalta melko monella on.
Itse olen vanhemmiten vaan lyhentynyt ennen 165 ja nyt 161
170cm ei ole isokokoinen. Onko susta Audrey Hepburn isokokoinen nainen? Hänet tunnetaan näyttelijän lisäksi sirona balleriinana, ja hän oli 170cm ja jalankoko 41. Miellän hänet pieneksi siroksi naiseksi. Itse olen vähän alle 170cm, jalat 40kokoa, mutta kapeat ja jotenkin siron näköiset verrattuna esim. jonkun 38koon omaviin lyhyisiin ja tanakoihin jalkoihin. Olen koko ikäni saanut kuulla naisilta ja miehiltä olevani pienikokoinen. Kukaan ei ole koskaan isoksi sanonut. Lyhytkin ihminen voi olla iso ja romuluinen, pidempi voi olla kapeampi ja sirompi.
Mä oon 168 cm enkä ole rakenteeltani siro. Mulla on leveät hartiat, mutta myös todella leveä lantio. Keikun normaalipainon ja ylipainon rajalla. Mutta oon ollu tästä paljon laihempikin, niin silti mun rakenne / luusto on niinku isokokoinen. Että ei tää pelkkää läskii oo