Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkinen työ ja oma parisuhde-elämä

Vierailija
26.07.2024 |

Haluaisin vähän avautua ja ehkä saada ulkopuolisilta ihmisiltä kommentteja tilanteeseen. Minulla on jokseenkin julkinen työ, olen asiantuntija-tehtävissä ja minulta pyydetään töihini lausuntoja esim paikallisuutisiin jne. En siis ole mikään julkkis tai TV tähti, mutta töissä edistämäni asiat ovat silloin tällöin ihan tavallisten ihmisten puheenaiheissa ja yhteiskunnassa esillä. Työnantajan puolelta on melko tarkat viestintäohjeet ja ihan vaatimuskin, että vapaa-ajalla julkisissa paikoissa täytyy säilyttää tietty ammatillinen arvokkuus, koska milloin tahansa kuka tahansa voi tunnistaa minut tai yrityksen ja huonoa mainosta ei tietenkään saa antaa.

Olen vastikään aloittanut uuden parisuhteen ja kumppanini on hyvin kohtelias töihini liittyviin asioihiin ja ei utele liikoja. Hänen perheensä eli vanhemmat ja muut sukulaiset sen sijaan ovat todella, todella uteliaita. En ole aiemmin ollut tällaisessa tilanteessa, jossa pohdin, että "esiinnynkö" kumppanin suvun edessä työ-minän roolissa vai omana itsenäni. Tietysti töihini liittyviin asioihin en kommentoi muuta kuin mitä julkisista tietolähteistä löytyy. Vedän tiettyä aktiivista, seurallista työroolia aina työelämässä ja vapaa-ajalla sekä kotona olen jokseenkin jopa ehkä varautunut, hiljainen ja todellakin päinvastainen henkilö kuin töissä. Olen todella pahasti mukavuusalueeni ulkopuolella aina kun on kohtaamisia kumppanin perheenjäsenten kanssa, koska en haluaisi vetää työroolia enää vapaa-ajalla, mutta kamppailen jatkuvasti sen kanssa, että minkälaista mainosta nyt yritykselle tulee jos käyttäydyn heidän seurassa kuin kotona. Tuntuu, että perhe on todella kiinnostunut ja pitäisi ottaa kantaa vaikka mihin asioihin. Jos käyttäydyn hieman tökerösti ujouden vuoksi, niin tulkitseeko perhe heti minut aivan läpimädäksi jne

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti jäi hieman kesken.

Lyhykäisyydessään: pelkään, että minun oma luonteeni ei ole tarpeeksi "hyvä" kumppanien perheenjäsenten seurassa, mistä seuraa hallaa töissä. Työtehtäviin liittyy jonkin verran "ryöpytyksen" sietoa eri sidosryhmiltä, joten yhtään ylimääräistä negatiivista mainosta en tietenkään halua antaa. Kuvittelen ehkä liikoja, mutta pahin painajainen olisi, että epätyytyväinen anoppi alkaisi juoruta pikkukylillä jotain, mikä olisi epäsuotuista yrityksen toiminnan kannalta.

Muiden kumppanin ystävien seurassa tätä ongelmaa ei ole, vaan he ymmärtävät, ettei töistäni oikein voi udella yhtään ylimääräistä, vaan he kysyvät ihan tavallisia kuten miten töissä on mennyt ja muita yleisiä asioita. He eivät tarkerru minun ammattiini millään tapaa. Omien ystävien ja sukulaisten kanssa myös menee oikein hyvin ja tiedän, ettei minun tarvitse stressata omaa ulosantiani, koska he tuntevat minut luonnollisesti jo vuosien takaa, ajalta ennen nykyistä työtä.

Vierailija
2/4 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wall of text

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kilon makaronilaatikkoa ja nyt on huono olo

Vierailija
4/4 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maalaisjuntit "tulkitsevat sinut läpimädäksi" niin antaa tulkita. Sinuna olisin ennemminkin huolissani siitä, että jos miehen suku on junttia porukkaa, niin mitä mies on?

Itse kuullut esim, tapauksesta, missä mies kertoi non-chalanttina sukunsa kuolinpesän kavalluksista ihan non-chalanttina ja syytti rehellisiä osapuolia, isällään lehtolapsia ja välit poikki, jne. Mies oli hian samaa maata: pahoinpiteli ja petti raskaana olevaa puolisoaan, rikoksia, sivusuhteita jne.

Omena ei kauas puusta putoa, ja mädässä maaperässä kasvaa vain mätä kasvi