Pietarin ilmestys
Akhmimic text (josta M.R.James on sitä mieltä, että tämä voi olla osa Pietarin Evankeliumia)
..monet heistä tulevat olemaan vääriä profeettoja, ja tulevat opettamaan kadotuksen teitä ja erilaisia kadotuksen oppeja. Ja he tulevat kadotuksen pojiksi. Ja sitten Jumala tulee niiden minun uskollisteni luokse, jotka ovat nälkäisiä ja janoisia, ja ovat murheellisia, ja koettelevat sielunsa tässä elämässä, ja he tulevat tuomitsemaan pahuuden pojat." Ja Herra jatkoi ja sanoi: "Menkäämme vuorelle ja rukoilkaamme." Ja mennen hänen kanssaan, me kaksitoista opetuslasta pyysimme häntä, että hän näyttäisi meille yhden vanhurskaista veljistämme, joka oli lähtenyt tästä maailmasta, että me näkisimme, minkälaisia miehiä he ovat muodoltaan, ja rohkaistuisimme, ja rohkaisisimme myös niitä miehiä, jotka kuulevat meitä.
Ja kun me rukoilimme, ilmestyi äkkiä Herran eteen seisomaan kaksi miestä, joihin me emme kyenneet katsomaan. Sillä heidän kasvoistaan lähti säde, kuin auringosta, ja heidän vaatetuksensa loisti niin, että ihmissilmä ei ollut milloinkaan nähnyt vastaavaa, sillä ei mikään suu kykene julistamaan eikä sydän käsittämään sitä kunniaa, jolla heidät oli puettu, ja heidän kasvojensa kauneutta. Kun me näimme heidät, me olimme hämmästyneitä, sillä heidän ruumiinsa olivat mitä tahansa lunta valkeammat ja mitä tahansa ruusua punaisemmat. Ja heidän punaisuutensa oli sekoittunut valkeuden kanssa, ja sanalla sanoen, minä en kykene julistamaan heidän kauneuttaan. Sillä heidän hiuksensa olivat kiharat ja kukoistavat, ja heidän kasvoistaan lähti komeus ja heidän olkapäänsä olivat kuin kukkaköynnös, kudottu narduksesta ja monista eri kukkasista, tai kuin sateenkaari ilmassa sellainen oli heidän komeutensa.
Me siis nähdessämme heidän kauneutensa, hämmästyimme heitä, sillä he ilmestyivät yhtäkkiä. Ja minä lähestyin Herraa ja sanoin: "Keitä nämä ovat?" Hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne vanhurskaat veljet, joiden ulkonäön te halusitte nähdä." Ja minä sanoin Hänelle: "Ja missä ovat kaikki vanhurskaat? Tai minkälainen on se maailma, jossa he ovat, ja jossa he omistavat tämän loiston?" Ja Herra näytti minulle hyvin suuren maakunnan tämän maailman ulkopuolella, äärimmäisen kirkasvaloisen, ja tuon paikan ilma valaisi auringon säteiden kanssa, ja se maa itse kukoisti kukkia, jotka eivät kuihdu, ja täynnä yrttejä ja kasveja, suuresti kukoistavia ja turmeltumattomia, ja kantaen siunattua hedelmää. Ja niin suuri oli se kukoistus, että sen tuoksu kantautui sieltä meidän luoksemme. Ja tuon paikan asukkaat oli puettu loistavien enkelten vaatetuksella, ja heidän vaatetuksensa oli kuin heidän maansa. Ja enkelit juoksivat siellä heidän ympärillään. Ja niiden loisto, jotka olivat siellä, oli kaikilla yhtäläinen, ja yhdellä äänellä he ylistivät Herraa Jumalaa, iloiten tuossa paikassa. Herra sanoi meille: "Tämä paikka on teidän johtajillenne, vanhurskaille ihmisille."
Kaunis näky. Vallanpitäjät eivät halua toivoa ihmisille siksi tämä on poissa Raamatusta.