Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako kesämökkiä ostaa?

Vierailija
26.07.2024 |

Tuleeko siellä oltua tarpeeksi?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mökistä ja työstäsi. Jos sinne on helppo mennä ja voit tehdä esim. etätöitä. Olen itsekin harkinnut kovasti, mutta pitäisi olla max 100 km päässä.

Vierailija
2/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi tietää, tuleeko sinun oltua siellä tarpeeksi ja mikä sinun mielestäsi on tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi tietää, tuleeko sinun oltua siellä tarpeeksi ja mikä sinun mielestäsi on tarpeeksi.

Tämä. Ja mikä on tarpeeksi. Jos mökin hankinta nostaa subjektiivista elämänlaatuasi, silloinhan se kannattaa.

Kukaan toinen ei voi puolestasi sitä arvioida 

Vierailija
4/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeessä kannata. Yleensä tulee istuttua vain asunnolla kylmäkellarissa ämpäri päässä. Täysin turha ostos siksi.

Vierailija
5/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin henkilökohtaista sekä riippuu miten lähellä mökki on. Mitä lähempänä mökki on, niin sitä helpompi sinne on mennä arkena tai viikonlopuksia. Kauempana olevalle mökille ei viitsi viikonlopuksi mennä, jos pe ja su menee liikaa aikaa matkustamiseen. 

Itse miellän mökkeilyn harrastukseksi. Joitain muita harrastuksia voi sitten harrastaa toki myös mökillä. 

Vierailija
6/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka mökki maksaa 200000 euroa niin jos sulla ei oo rahaa niin pelkät korkokulut on noin 9000 euroa vuodessa ja jos sulla on 200000 niin saat 7000 korkoa vuodessa ..eli ei kannata kummassakaan tapauksessa .. vuokraa  vuokraa muita etuja siinä on myös että voit vaihtaa aina paikkaa.ja olet vapaampi

Vierailija
7/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tiedät olisiko aikaa olla mökillä, ei muut. Onhan siellä kaikenlaista tehtävä eikä vain laiskotella. 

Vierailija
8/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin n 2-vuotta sitten, olen tyytyväinen, on tekemistä ja ei tule istuttua kärjistetysti, sohvalla.

Vierailija
9/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perin mökin muutamia vuosia sitten. Vähän vastenhakoisesti, olen ihan kerrostaloon syntynyt ja kerrostalossa asuva, en osaa pihahommia, inhoan hyttysiä. Mutta sijainti oli kiva, 100 km meiltä. Mietin, että sitä voisi vuokrata.

Sitten lähdimme rakentamaan sitä oman näköiseksi: asensimme ilmalämpöpumput, vaihdoimme tynnyrivessan komprostoivaan vessaan, ostimme mosquito magnetin, kaadoimme puita, jne. 

Nyt rakastamme tätä paikkaa. Olemme täällä läpi vuoden pitkiä viikonloppuja etätöitä tehden, ja kaikki vapaa-ajat.

Joskus elämä yllättää itsensäkin. Mutta onhan se kallis kokeilu, jos ei yllätäkään.

Vierailija
10/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin n 2-vuotta sitten, olen tyytyväinen, on tekemistä ja ei tule istuttua kärjistetysti, sohvalla.

..ja ei p.o. eikä..

Vierailija
11/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ostos ikinä. Olen siellä kesäloman, viikonloput niin kauan kuin pystyn kiitos säiden ja usein myös ajelen arkisinkin sinne tunnin verran vain saunomaan+uimaan, ja sitten tunnin verran takaisin kotiin.

Stressi katoa, mielihyvä saapuu ja on ihana olla varsin vaatimattomissa olosuhteissa. On todella ihana irtiotto kaupunkiin ja arkeen.

Vierailija
12/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ei tule.

Vierailija
13/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt, jos vuokraisin joinain vuosina viikoksi mökin käyttööni. En kaipaa säännöllistä olemistä mökillä, mutta aina välillä voisi olla hauska lomailla mökkikuviossakin.

Vierailija
14/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska sen voi myös kasakka viedä jos se on huonosti kiinni.

Vierailija
15/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä paljon käy, ja tykkää pihalla puuhastella jne, työleiriksihän se helposti muodostuu. 

Eli itse en ikinä hankkisi mökkiä, varsinkin kun asuu oktssa niin ei todellakaan kaipaa mitään lisäpihapuuhaa. Ja aina katsotaan sitä "Unelma-asunto"-ohjelmaa, mikä järki ostaa kämppä jostain jos ei siellä voi olla kuin max 5vko vuodessa, ja usein ostetaan vielä yli-iso kämppä kun pitää koko sukua siellä hyysätä. 

Vierailija
16/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät mökkeilystä niin kannattaa ostaa ja jos et tykkää mökkeilystä niin ei kannata ostaa.

Muita tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
17/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työleiri, rahaa kuluu, mutta mikäs siinä. Ei kannata kertoa kenellekkään, on muute nokkijoita tulossa, jotka ei mitään siellä mökillä tee, vaan tulevat  valmiisiin pöytiin kun ovat muka "ohikulkumatkalla"

Vierailija
18/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona oli vasta harjoittelua (uusia pandemioita ja sotia on tuloillaan), tila ja yksityisyys tulee olemaan tulevaisuuden trendi kuin myös ilmastonmuutoksen takia kuumuus keski-ja etelä euroopassa sekä tietenkin puhdas makea vesi ja kalakannat mitä Suomesta vielä löytyy toisin kuin suurimmasta osasta naapalloa,siinä muutama syy.

Vierailija
19/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..ja ei p.o. eikä..

Molemmat ovat kieliopillisesti oikein.

Vierailija
20/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kannattaa vuokrata mökki. Tulee halvemmaksi. Eikä tarvitse huolehtia omaisuudestaan.