Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla miehiä joilla on "lapsen ruokavalio"?

Vierailija
25.07.2024 |

Itseasiassa meillä lapsillakin on laajempi makupaletti. Mies söisi mieluiten hyvin yksinkertaista perusruokaa kuten makaronilaatikko, pinaattikeitto, lenkkimakkara, puuro. Kasviksia syö kyllä, kunhan ei liian eksoottista. Jos teen vaikkapa intialaista ruokaa syö sitä hyvin vähän (eikä ole tulista, jonkin verran mausteista mutta niin että lapsetkin voivat syödä), ottaa sitten leipää lisäksi. Ja leipää onkin lähes joka ruoalla. Mitään vaihtelua ei kaipaa eikä käydä juurikaan ravintoloissa, kun itse en viitsi maksaa kotiruoasta siellä vaan tahtoisin erilaista. 

Onhan tähän jo totuttu mutta välillä mietin onko kaikilla samanlaista 😄 Mies ei ole vielä edes 35.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön itsekin mieluiten perusruokaa samoin kumppanini enkä pidä sitä mitenkään lapsellisena. Lapselliseksi olisin tulkinnut kalapuikot, nugetit ja lihapullat ranskalaisilla. Etenkään aasialaiset ruuat eivät ole ihan omaan makuuni, mutta voin joskus intialaista tai nepalilaista syödä.

Ei tuo mitään lapsellista ole. Kohta aikuinen poikamme vetää 3 kertaa päivässä pelkkää suklaamysliä maidolla, jos ei muu ruoka maistu.

Vierailija
42/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mammoilla pitää olla työpaikan lounaallakin mikrossa lämpäytettäväksi jokin feta-cheddar-antipasto granouille bouillabaissessa.

Ei ehkä kannata leikkiä nokkelaa käyttäen sanoja, joiden merkityksiä ei tunne. 

Feta ja cheddar lienee just niitä lapsillekin maistuvia perusjuustoja, joten en ymmärrä niiden käyttöä tässä yhteydessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi tuollaista puolisoa suoraan sanottuna. Tykkään tehdä miehelleni ruokaa ja hän arvostaa sitä kun teen paljon erilaisia ja niitä näköjään monelle pelottavia eksoottisia ruokia kuten myös ihan tavallista maistuvaa ruokaa. 

Teidän pitää löytää joku muu teidän juttu, ruoka ei sellainen ole. Nauti lastesi kanssa ja mies voi syödä eineksiä, eiköhän jossain vaiheessa ala maistumaan muukin. 

Meillä ei tehdä mitään ongelmaa erilaisista ruoka mieltymyksistämme. Mieheni osaa itsekkin tehdä ruokansa jos haluan tehdä itselleni voimakkaammin maustettua ruokaa niin teen vain itselleni. Sitten kun teen kummallekkin sopivaa ruokaa niin maustan vähemmän. Kummatkin lämmitellään välillä äitien tekemiä eines laatikoita. 😁 Helteillä ei kiinnosta ollenkaan kokkailu jotenka ostin kaupan tiskiltä aamulla heti syötävää mustaamakkaraa ja se on kummankin herkkua. Kumpikaan emme kuitenkaan tykkää liian erikoisista ruuista. On muodostunut sellaiset omat suosikit mistä eniten tykätään eikä poiketa niistä. Emme ole kulinaristeja.

Vierailija
44/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset kykenevät keksimään ratkaisuja siihen jos kaikki ruoka ei kelpaa kaikille niin sitten ostetaan kaupasta  äitien tekemää valmisruokaa sille yhdelle jos ei itse halua tehdä sellaista ruokaa mitä haluaa syödä. 😂

Laitetaan sitten sille yhdelle saarioisten maksalaatikkoo, makaroonilaatikkoo tai lasagnea uuniin. Kun olin sairaana pitkään niin mieheni lämmitteli kuukauden minulle noita laatikoita kunnes aloin pystymään itse laittamaan ruokaa. Ihanaa että sai edes noita. 🥳 Ketsupilla ja sinapilla kun maustoi niin oli ihan hyvää.

Vierailija
45/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mammoilla pitää olla työpaikan lounaallakin mikrossa lämpäytettäväksi jokin feta-cheddar-antipasto granouille bouillabaissessa.

Feta ja cheddar lienee just niitä lapsillekin maistuvia perusjuustoja, joten en ymmärrä niiden käyttöä tässä yhteydessä. 

Ei ehkä kannata vastata, jos ei ymmärrä viestin ajatusta, vaan alkaa #ussimaan pilkkua.

Vierailija
46/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kande vastata provoon jos ei tajuu sarkasmia.

Vierailija
47/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen nainen, eikä mua kiinnosta eksoottiset ruuat(maistanut olen)

Vierailija
48/48 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen tän viikon lämpimät ruuat:

Hampurilaisia (tehtiin itse pihvit)

Tortilloja

Nuudeleita

Makaronilaatikkoa

Nakkeja ja perunamuusia

Namnam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä