Onko muilla miehiä joilla on "lapsen ruokavalio"?
Itseasiassa meillä lapsillakin on laajempi makupaletti. Mies söisi mieluiten hyvin yksinkertaista perusruokaa kuten makaronilaatikko, pinaattikeitto, lenkkimakkara, puuro. Kasviksia syö kyllä, kunhan ei liian eksoottista. Jos teen vaikkapa intialaista ruokaa syö sitä hyvin vähän (eikä ole tulista, jonkin verran mausteista mutta niin että lapsetkin voivat syödä), ottaa sitten leipää lisäksi. Ja leipää onkin lähes joka ruoalla. Mitään vaihtelua ei kaipaa eikä käydä juurikaan ravintoloissa, kun itse en viitsi maksaa kotiruoasta siellä vaan tahtoisin erilaista.
Onhan tähän jo totuttu mutta välillä mietin onko kaikilla samanlaista 😄 Mies ei ole vielä edes 35.
Kommentit (48)
Säälittävää miten te kanssasisaret lähetätte palstalle näitä "näin meillä", "melllä mies" hätähuutojanne. Sen miehen olette itse valinneet. Vakka on kantensa valinnut.
Palstalle oksentamalla vain alleviivaatte, että väärän miehen olette valinneet.
Rakastaisitte mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi tuollaista puolisoa suoraan sanottuna. Tykkään tehdä miehelleni ruokaa ja hän arvostaa sitä kun teen paljon erilaisia ja niitä näköjään monelle pelottavia eksoottisia ruokia kuten myös ihan tavallista maistuvaa ruokaa.
Teidän pitää löytää joku muu teidän juttu, ruoka ei sellainen ole. Nauti lastesi kanssa ja mies voi syödä eineksiä, eiköhän jossain vaiheessa ala maistumaan muukin.
En pelkää eksoottisia ruokia. Olen kyllä sellaisia maistellut ja todennut, että esim. Thaimaalainen ruoka ei ole makuuni. Se ei ole pahaa, mutta joku siinä "tökkii".
Tykkäätkö ap kontrolloida syömisen lisäksi muitakin miehesi asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi varta vasten syödä jotenkin eksoottisesti, jos ei halua? Jos syö tavallista suomalaista kotiruokaa ja kasviksiakin vielä ja on siihen tyytyväinen, niin miksi se on ongelma? Ei tuo nyt minusta miltään lapsen ruokavaliolta kuulostanut.
Mutkun hän ei syö niinkuin vaimo haluaa ja sitä nyt saa sitten hävetäkkin.
Ja vaimo ei jostain syystä voi syödä muuta ruokaa kuin ihan samaa miehensä kanssa 🙄
Miten tämä valtava ongelma ei tullut esille jo seurusteluaikoina?
No noin rajoittuneesta mieslapsesta en ole kuullut. Lapsena tuujen perheessä isä ei syönyt sipulia, joten hänelle tejtiin oma annos etikseen muista. Ajattelin jo lapsena miehen olevan outo.
Omien lasten takia olen tietty tehnyt esim makaronilaatikkoa enemmän kuin olisin itse halunnut, mutta se väheni kun lapset aikuistui. Sulla toi ei kai lop
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää miten te kanssasisaret lähetätte palstalle näitä "näin meillä", "melllä mies" hätähuutojanne. Sen miehen olette itse valinneet. Vakka on kantensa valinnut.
Ei me olla kenenkään miehen kanssasisaria, typerä pikkumies.
Vierailija kirjoitti:
No noin rajoittuneesta mieslapsesta en ole kuullut. Lapsena tuujen perheessä isä ei syönyt sipulia, joten hänelle tejtiin oma annos etikseen muista. Ajattelin jo lapsena miehen olevan outo.
Omien lasten takia olen tietty tehnyt esim makaronilaatikkoa enemmän kuin olisin itse halunnut, mutta se väheni kun lapset aikuistui. Sulla toi ei kai lop
Tuttujen*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mammoilla pitää olla työpaikan lounaallakin mikrossa lämpäytettäväksi jokin feta-cheddar-antipasto granouille bouillabaissessa.
No ei ihan näinkään, mutta olisi kiva vaikka hääpäivän kunniaksi maistella jotain erilaista ruokaa ravintolassa. Sen sijaan syödään kotona jotain tai käydään jossain Pizza Buffassa, ettei tarvitse miettiä mikä siellä on hyvää. Tykkään kyllä pizzasta mutta kaipaan joskus vaihtelua.
sisäfile ei kelpaa?
Rasittavia ovat tuommoiset kaavoihin kangistuneet.
onko kyseessä mitään koskaan ihminen :D kun vähän kyselee niin syöhän se. pitäskö päästä fine dininkia
5-kymppinen aviomies juo kaakaota, maitoa ja kokista. Syö lenkkiä, nakkeja ja perunoita. Muroja ja pullaa.
Siis ettekö voi ravintolassa tilata eri ruokia? Anna miehen tilata oman makunsa mukaista ruokaa ja ota itse jotain erikoisempaa.
No ei nuo perusruoat vielä tee aikuisesta mielestäni lapsellista. Tylsän ehkä joo, mutta varsinaiseen lapsellisuuteen on tuosta vielä matkaa. Sitten jos hän alkaa syödä aamiaiseksi lapsille tarkoitettuja suklaamuroja, suostuu juomaan aterioilla ainoastaan mehua, vakiovälipala on roiskeläppäpizza ja iltaisin tarvitsee aina karkkia ja cokista telkkarinkatselun kylkeen, niin sitten voidaan jo puhua lapsellisesta. Tällaisen tapauksen kanssa asuin joskus muutaman vuoden, kunnes kyllästyin kolmekymppiseen pikkupoikaan. Ruokavalio ei tosin ollut ainoa asia, jossa hän oli jäänyt teini-ikäisen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me olla kenenkään miehen kanssasisaria, typerä pikkumies.
Eli kaikki väärät mielipiteet ovat miehen kirjoittamia. Defenssimekanismi tämäkin.
Veikkaisin että sun mies on neurotyypiltään sellainen, että tykkää muutenkin rutiineista eikä ole liian isojen / vahvojen elämysten perään tai kovin seillailullinen.
Välimeren ruokavalio on meillä, nami.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttujen*
Moni saa vatsaoireita sipulista. Ovatko he kaikki mielestäsi outoja?
Ovatko myös maitoallergiset outoja? Entä astmaatikot, ovatko hekin outoja?
Tässä on perusasetelma. Miehelle riittää, että kodissa sopii elämään ja ruoalla saa mahan täyteen. Naine haluaa täydellisen naistenlehti / Strömsö -kodin ja kokata monimutkaisia aterioita. Nainen käyttää valtavasti aikaa ja rahaa turssaukseen, miestä ei voisi vähempää kiinnostaa. Nainen alkaa valittaa, että mies ei panosta kotiin yhtä paljon aikaa...
Aika epäterveellista moskaa ihmisillä perusruokana. Pinaattikeitto ja puuro poislukien.
Oma mieheni ei todellakaan syö mitään makkaroita tai makaronilaatikoita, jos on parempaa ruokaa tarjolla.
En jaksaisi tuollaista puolisoa suoraan sanottuna. Tykkään tehdä miehelleni ruokaa ja hän arvostaa sitä kun teen paljon erilaisia ja niitä näköjään monelle pelottavia eksoottisia ruokia kuten myös ihan tavallista maistuvaa ruokaa.
Teidän pitää löytää joku muu teidän juttu, ruoka ei sellainen ole. Nauti lastesi kanssa ja mies voi syödä eineksiä, eiköhän jossain vaiheessa ala maistumaan muukin.