Miksi joillain jalat, käsivarret ja vatsa ovat sellaisia puupölkkyjä kuin minulla vaikka miten treenaan
Ja sitten jollain huomattavan ylipainoisellakin voi olla todella muodokkaat sääret, käsivarret ja tiimalasivartalo?
Jalkani ovat ihan kirjaimellisesti polvesta alaspäin sellaisia hyytelömäisiä neliöitä vaikka olen pudottanut rasvat suht alas. Käsivarteni samoin.
Myös jalkapohjani ovat täysin litteät ja muodottomat "tunkit".
Kommentit (5)
Kasvoihin, pituuteen, luustoon ja kehon rakenteeseen ei voi vaikuttaa itse vaan ne tulevat perinnöllisesti isältäsi ja äidiltäsi sekä isoisältäsi ja isoäidiltäsi. Joskus harvoin voi hypätä jopa 3, 4, 5+ sukupolven takaa joku ominaisuus.
Ainoa mihin itse voi vaikuttaa on rasvan määrä ja lihaksen määrä kehossa, jälkimmäiseenkin on tosin geneettiset rajat joka yksilöllä ellei steroideja käytä.
Tiedän kyllä kehontyypin jota tarkoitat, samanlaista on monilla venäläisillä naisilla. Vankka vartalo, ja käsivarret sekä jalat ovat kuin sylinterimäiset puunrungot. Niitä on tarvittu etenkin entisaikojen emäntinä jotka tekivät todella fyysisesti raskaita töitä maatiloilla.
Mä kans kadehdin monelta ylipainoiselta ja jopa miehiltä kapeita sääriä ja nilkkoja... Oon sen verran timmi että vatsalihakset erottuu, mut jotain laskimovaivaa on jaloissa ja sääret ja nilkat on turhan tukevat, eikä niihin auta mikään kuntoilu.
N45
Vierailija kirjoitti:
Mä kans kadehdin monelta ylipainoiselta ja jopa miehiltä kapeita sääriä ja nilkkoja... Oon sen verran timmi että vatsalihakset erottuu, mut jotain laskimovaivaa on jaloissa ja sääret ja nilkat on turhan tukevat, eikä niihin auta mikään kuntoilu.
N45
Sama. Ja tismalleen identtiset on suvussa muillakin naisilla. Ihan muodottomat nilkat ja sääret, ja pohkeet ovat sellaiset isot paksut "neliöt" jotka roikkuvat mukana.
Ei ole luonto kyllä tehnyt mahdolliseksi kaikille esim. mallina toimimista. En ole ikinä ollut "nätti" tai "kaunis" ja se kyrsii.
itäsuomalaiset geenit. itsellä sama, ja kasvoissa ollut samanlaiset roikkuvat hamsterinpussit kuin äidillä ja isoäidillä jo n. 17 ikävuodesta lähtien. näytän aina lihavalta kasvoiltani vaikka laihduttaisin anorektikoksi johtuen geneettisestä rasvan jakautumisesta kehoon (todella valtava määrä menee naamaan, ja naamassa on valtavat rasvapatit).