Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertin naisen tinder-turhautuminen

Vierailija
25.07.2024 |

Onkohan introvertilla naisella mitään mahdollisuuksia saada hyvää kumppania? 

Miksi kaikki varteenotettavat (fiksut, siistit, hyvin pukeutuvat, kuviinsa panostaneet jne) miehet, sen lisäksi että ovat itse ekstrovertteja, toivovat ekstroversiota myös naiselta? Elämään kuuluu näillä miehillä paljon matkustelua, paljon urheilua, paljon sosiaalisia suhteita, extreme-lajeja, juhlia, hektistä elämää. Ja naisen halutaan jakavan tämä kaikki miehen kanssa. 

Tältä ainakin tinderissä vaikuttaa. Ja mistä muualta introvertti osaisi etsiä seuraa...

"Toivon, että olet pirteä ja sosiaalinen, aurinkoinen ja urheilullinen"

Kukaan ei halua sellaista "runotyttö"-tyyppiä, introverttia naista, vaikka tämä olisi nätti, lahjakas, sydämellinen ja syvällinen. Naista, joka kyllä ylläpitää muutamia merkityksellisiä ihmissuhteita, vaikka latautuukin parhaiten kodin rauhassa yksin tai korkeintaan läheisimpien perheenjäsenten seurassa. Joka pitää kyllä kunnostaan huolta, vaikka urheilu ei olekaan kiinnostuksen kohteista korkeimmalla sijalla, vaan kiinnostus kohdistuu eniten esim. taiteisiin ja filosofiaan. 

Tuntuu, että joskus aikoinaan sellainen herkkä ja kiltti, vähän hiljainenkin ja ujokin nainen oli miesten ihanne. Nykyään taas miehet ihannoivat naisia, jotka ainakin ulkoisesti vaikuttavat itsevarmoilta. En sano, että tämä olisi huono asia, ihan huomiona vain. 

Itselleni ei sinänsä ole väliä, onko mies introvertti vai ekstrovertti. Uskon, että suhteen voi saada toimimaan edusti mies sitten kumpaa tyyppiä tahansa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mahdollisuus niille introverteille miehille niin löydät parin. Ei introvertin ja ekstrovertin suhde ole hyvä kuitenkaan, aina jompaa kumpaa harmittaa toisen sosiaaliset tarpeet tai tarpeettomuudet. Minun suhteeni olivat aiemmin ekstroverttien kanssa, koska aluksi aina ihastuin siihen puheliaisuuteen, sosiaalisuuteen ja sanavalmiuteen, kun itse olen päinvastainen. Eron jälkeen menin ekaa krt elämässäni Tinderiin. Siellä vastaan tuli kivan näköinen, mukavan kohtelias ja lempeän oloinen mies. Tapasimme, tykästyin, tapailimme lisää.. välillä tuntui vähän tylsältä, kun sain pitää keskustelua yllä vaikka itsekin olen vähäpuheisempaa tyyppiä. Sai hän sentään sanottua että tykkää ja olen ihana hänen mielestään. Hänessä oli niin paljon hyviä ominaisuuksia, että päätin antaa hiljaiselle miehelle mahdollisuuden. Tässä ollaan 7v myöhemmin ja 2 lasta yhdessä. Loppuelämän kumppani minulle <3 Ei hän täydellinen ole vaikka nykyään minua pu

Kyllä annan aivan heti mahdollisuuden introlle miehelle, kunhan löydän sellaisen intron miehen joka pitää itsensä kohtalaisella tasolla siistinä ja ulkoisesti fiksun oloisena. 

Onnittelut että olet löytänyt sopivan kumppanin itsellesi. 🙏

Ap

Vierailija
22/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi katsot niitä jokapaikanhöyliä etkä kaltaistasi introverttiä?

Kuten sanoin jo aiemmin. Ensivilkaisulla jo näen, onko mies "varteenotettava". Miten pukeutuu, onko panostanut kuviin. 

Yleensä, jos mies läpäisee tämän seulan, niin kun sit lukee bion niin ekstrohan se ja ekstroa vailla. 

Eli, introt miehet ei panosta.

Introversio ei tarkoita, etteikö ulkonäöstä voisi ja pitäisi pitää huolta. Minä olen intro ja huoliteltu. En mikään överi, ei ole mitään täytteitä ja lisäkkeitä, mutta olen puhdas, siisti, hillitysti meikattu, hillityn siististi pukeutunut. Samaa toivon mieheltäkin, oli mikä oli.

Ap

Etsit väärästä paikasta. Ulkonäkö ei merkkaa niin paljoa. Kokeile IRL harrasteporukoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi katsot niitä jokapaikanhöyliä etkä kaltaistasi introverttiä?

Kuten sanoin jo aiemmin. Ensivilkaisulla jo näen, onko mies "varteenotettava". Miten pukeutuu, onko panostanut kuviin. 

Yleensä, jos mies läpäisee tämän seulan, niin kun sit lukee bion niin ekstrohan se ja ekstroa vailla. 

Eli, introt miehet ei panosta.

Introversio ei tarkoita, etteikö ulkonäöstä voisi ja pitäisi pitää huolta. Minä olen intro ja huoliteltu. En mikään överi, ei ole mitään täytteitä ja lisäkkeitä, mutta olen puhdas, siisti, hillitysti meikattu, hillityn siististi pukeutunut. Samaa toivon mieheltäkin, oli mikä oli.

Ap

Etsit väärästä paikasta. Ulkonäkö ei merkkaa niin paljoa. Kokeile IRL harrasteporukoista.

Tähän olenkin päätynyt että IRL varmaan täytyisi alkaa etsimään. Ongelmana vain että introna saa kyllä vähän potkia itseä että lähtee sosiaalisiin harrastuksiin:) Omat harrastukset tällä hetkellä paljolti sellaisia, joita tehdään yksin. 

Ap

Vierailija
24/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat liikaa painoarvoa miten joku hiton oma esittelysivusto on tehty jossain Tinderissä.

Mulle taas liian hyvä esittely itsestään ois jo red flag itsessään.

Vierailija
25/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mahdollisuus niille introverteille miehille niin löydät parin. Ei introvertin ja ekstrovertin suhde ole hyvä kuitenkaan, aina jompaa kumpaa harmittaa toisen sosiaaliset tarpeet tai tarpeettomuudet. Minun suhteeni olivat aiemmin ekstroverttien kanssa, koska aluksi aina ihastuin siihen puheliaisuuteen, sosiaalisuuteen ja sanavalmiuteen, kun itse olen päinvastainen. Eron jälkeen menin ekaa krt elämässäni Tinderiin. Siellä vastaan tuli kivan näköinen, mukavan kohtelias ja lempeän oloinen mies. Tapasimme, tykästyin, tapailimme lisää.. välillä tuntui vähän tylsältä, kun sain pitää keskustelua yllä vaikka itsekin olen vähäpuheisempaa tyyppiä. Sai hän sentään sanottua että tykkää ja olen ihana hänen mielestään. Hänessä oli niin paljon hyviä ominaisuuksia, että päätin antaa hiljaiselle miehelle mahdollisuuden. Tässä ollaan 7v myöhemmin ja 2 lasta yhdessä. Loppuelämän kumppani minulle <

Kyllä meitä introjakin siellä on. Eikä se, että on jotain matkustelukuvia tms. Tinderissä tarkoita, että olisi kokoajan menossa ja ihmisten kanssa tekemisissä. On minullakin siellä vaikka mitä reissu- ja purjehduskuvia, mutta nytkin olen viikon viettänyt kotona laatuaikaa kirjoja lukien ja kitaraa opetellen. Yksin. 

Vierailija
26/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat liikaa painoarvoa miten joku hiton oma esittelysivusto on tehty jossain Tinderissä.

Mulle taas liian hyvä esittely itsestään ois jo red flag itsessään.

Nope. 

Kuvista näkee kyllä miten ihminen esim pukeutuu, pitää itsestään huolta.

Pukeudun itse klassisen tyylikkäästi, käytän esim usein korkokenkiä. En oikeasti voisi kuvitella seurustelevani miehen kanssa, joka pukeutuu aina ja kaikkialla huppareihin, lököhousuihin ja lippalakkeihin. 

Antaa tulla, sanokaa vain pinnalliseksi. Pidätän silti oikeuden tähän.

Kerran ajattelin, että no annan mahdollisuuden. Menin treffeille miehen kanssa, joka ei kuvien perusteella vaikuttanut panostavan ulkonäköönsä. Treffeillä otti kengät jaloistaan ja hirveä jalkahiki haisi. Sekä suu löyhkäsi kammottavalle, ilmeisesti oli jokin hoitamaton tulehdus. 

Ap

Vierailija
27/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu syksyllä Lapissa nykäisemään hihasta! :) Olen se, jolla on pieni punainen teltta.

t. kiva intromies

Vierailija
28/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä meitä introjakin siellä on. Eikä se, että on jotain matkustelukuvia tms. Tinderissä tarkoita, että olisi kokoajan menossa ja ihmisten kanssa tekemisissä. On minullakin siellä vaikka mitä reissu- ja purjehduskuvia, mutta nytkin olen viikon viettänyt kotona laatuaikaa kirjoja lukien ja kitaraa opetellen. Yksin."

Kuten sanoin avauksessani, minun kokemukseni mukaan käytännössä aina jos mies vaikuttaa varteenotettavalta ulkoisen habituksen perusteella, niin biossa sitten luetellaan nämä toiveet sosiaalisuudesta, aurinkoisuudesta ym. Eli en väitäkään, etteikö introja olisi. He vain eivät läpäise seulaani jonka mukaan ulkoisen habituksen pitää vaikuttaa siistiltä ja fiksulta. Matkustuskuvien perusteella en ole sanonut tekeväni päätelmiä suuntaan enkä toiseen. 

Ap

Vierailija
29/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti ei noita vaatimuksia täytä vaikka tietenkin on välillä iloinen ja hymyilee mutta eiväthän kaikki jatkuvasti ole. Suomessa kyllä harvoin näkee noin räiskyviä ja riehakkaita pariskuntia mutta kukin tavallaan.

On näitä. Tämä onkin jännä kun tuntuu että Suomeen on ihan muutamien viimeisten vuosien aikana rantautunut sellainen tietynlainen Amerikan meininki. Vedetään tietynlaista showta kokoajan. Kaikki on kokoajan ihanaa, mahtavaa, pusuja ja sydämiä. Puhutaan huudahdellen, hehkutetaan. 

Itse ei introna jaksa ollenkaan. 

Ap

Se on somea, ei todellisuutta. Yleensä hehkutetaan somessa vain huippuhetkiä ja vääristää niin miesten kuin naistenkin odotuksia.

Vierailija
30/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu syksyllä Lapissa nykäisemään hihasta! :) Olen se, jolla on pieni punainen teltta.

t. kiva intromies

Tulen. 👍😊

Ap

Vierailija
31/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin panostaa siihen, että löytyisi introvertti puoliso. Itse introverttinä olen tullut siihen tulokseen, että elämä ekstrovertin kanssa ei todellakaan sujuisi. Ei johdu sosialisoinnin eriparisista tarpeista, vaan siitä, että introvertit ovat syvällisempiä. Siitä nuo nimityksetkin tulevat. Ekstrovertin päähuomio elämässä suuntautuu ulkoiseen maailmaan, introvertin taas sisäiseen.

Kumpikaan ei itsessään ole toista millään tavalla parempi, mutta introverttinä turhaudun ekstovertin kumppanin pinnalliseen ajattelutapaan. Varsinkin jos filosofia kiinnostaa, niin unohda ekstrovertti kumppani.

Nainen olen siis, jos sillä jotain merkitystä.

Vierailija
32/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertti ei noita vaatimuksia täytä vaikka tietenkin on välillä iloinen ja hymyilee mutta eiväthän kaikki jatkuvasti ole. Suomessa kyllä harvoin näkee noin räiskyviä ja riehakkaita pariskuntia mutta kukin tavallaan.

On näitä. Tämä onkin jännä kun tuntuu että Suomeen on ihan muutamien viimeisten vuosien aikana rantautunut sellainen tietynlainen Amerikan meininki. Vedetään tietynlaista showta kokoajan. Kaikki on kokoajan ihanaa, mahtavaa, pusuja ja sydämiä. Puhutaan huudahdellen, hehkutetaan. 

Itse ei introna jaksa ollenkaan. 

Ap

Se on somea, ei todellisuutta. Yleensä hehkutetaan somessa vain huippuhetkiä ja vääristää niin miesten kuin naistenkin odotuksia.

Siis ihan tunnen näitä ihmisiä. Enkö tarkoita pelkkää somehehkutusta vaan ihan ihmisten tapaa olla ja puhua. Jos esim itse näen vanhan kaverin pitkästä aikaa, niin en haluaisi tehdä siitä numeroa. Sanoa vain, että moi, pitkästä aikaa. Mutta sitten esim yksi kaveri, jota näin 2 v tauon jälkeen, kapsahti nähdessämme kaulaan, puhui kiihkeällä, korotetulla äänellä, "siis oikeesti, niin kiva nähä, eikä, kaks vuotta jo, siis en kestä! Mitä sulle kuuluu? Kerro oikeesti kaikki! En kestä, kaks vuottako jo?"

Samaa sarjaa on esim sydänemojien käyttö. Joskus aikoinaan pienempikuinkolme oli teinien juttu. Nykyään aikuiset ihmisetkin tuuttaa sydäntä joka paikkaan ja ihkuttelee. 

Tämä on amerikkalaisen kulttuurin invaasiota. Ei hyvä tai paha asia sinänsä varmaankaan. Mutta itselle vierasta.

Vierailija
33/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap:lta

Vierailija
34/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin panostaa siihen, että löytyisi introvertti puoliso. Itse introverttinä olen tullut siihen tulokseen, että elämä ekstrovertin kanssa ei todellakaan sujuisi. Ei johdu sosialisoinnin eriparisista tarpeista, vaan siitä, että introvertit ovat syvällisempiä. Siitä nuo nimityksetkin tulevat. Ekstrovertin päähuomio elämässä suuntautuu ulkoiseen maailmaan, introvertin taas sisäiseen.

Kumpikaan ei itsessään ole toista millään tavalla parempi, mutta introverttinä turhaudun ekstovertin kumppanin pinnalliseen ajattelutapaan. Varsinkin jos filosofia kiinnostaa, niin unohda ekstrovertti kumppani.

Nainen olen siis, jos sillä jotain merkitystä.

Näin luulen kans. 

Kunpa vain löytyisi se syvällinen introverttimies joka kuitenkin panostaa ekstron tapaan (kohtalaisesti) ulkonäköönsäkin:)

Haastehan on sitten sekin, että inroversio ei kuitenkaan takaa kykyä syvälliseen, analyyttiseen ajatteluun. Tai ainakin itse tapasin kerran intromiehen, joka sanoi olevansa intro ja myös vaikutti aivan introlta, mutta joka ei ollenkaan osannut keskustella syvällisiä. 

Voi olla kyse jonkinlaisista lukoista. 

Ap

Vierailija
35/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet täydellistä miestä. 

Vierailija
36/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet täydellistä miestä. 

Näin teen.

Ap

Vierailija
37/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ei ole synonyymi sosiaalisesti lahjattomille tai hiljaisille. Introvertti vain kuormittuu nopeammin sosiaalisissa tilanteissa. Terveisin, introvertti mies

Vierailija
38/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en introverttinä halua nähdä niitä miehiä, jotka puhuvat paljon ja tauotta vain omasta itsestään. Ei mitään halvatun taukoa, ei hiljaisia hetkiä lainkaan. Jos puhut itse, niin hyökkäävät puhumaan itse päälle? Mielestäni introvertille sopii parhaiten mies, joka toki osaa puhua, mutta myös kuunnella toisen mielipiteitä, ja arvostaa toisen erilaisuutta, koska tuskin kukaan meistä on täysin samankaltainen. Introvertti tarvitsee vain enemmän aikaa ja taukoja ja ainakin itse pidän myös hiljaisista hetkistä toisen kanssa, että voi vain vaikka katsella merta yhdessä turvallisesti toisen kanssa, ja siihen ei tarvitse sanoja lainkaan. Filosofia ja taide ovat mielenkiintoisia aiheita, ja uskon, että myös sellaisia miehiä löytyy maapallon päältä aika paljon. Kunhan vain kohtaan sen oikean, jonka kanssa on hyvä olla. Mutta tuskin kukaan meistä on besser wisser sanomaan asiasta yhtään mitään toiselle, että mikä on oikein hyvä ja toisille ei. Tämä oli vain minun kokemus asiasta. Ja toki huumori yhteisistä aiheista helpottaa aina. Yhteinen huumorintaju on lääke mihin asiaan tahansa. 

Vierailija
39/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en introverttinä halua nähdä niitä miehiä, jotka puhuvat paljon ja tauotta vain omasta itsestään. Ei mitään halvatun taukoa, ei hiljaisia hetkiä lainkaan. Jos puhut itse, niin hyökkäävät puhumaan itse päälle? Mielestäni introvertille sopii parhaiten mies, joka toki osaa puhua, mutta myös kuunnella toisen mielipiteitä, ja arvostaa toisen erilaisuutta, koska tuskin kukaan meistä on täysin samankaltainen. Introvertti tarvitsee vain enemmän aikaa ja taukoja ja ainakin itse pidän myös hiljaisista hetkistä toisen kanssa, että voi vain vaikka katsella merta yhdessä turvallisesti toisen kanssa, ja siihen ei tarvitse sanoja lainkaan. Filosofia ja taide ovat mielenkiintoisia aiheita, ja uskon, että myös sellaisia miehiä löytyy maapallon päältä aika paljon. Kunhan vain kohtaan sen oikean, jonka kanssa on hyvä olla. Mutta tuskin kukaan meistä on besser wisser sanomaan asiasta yhtään mitään toiselle, että mikä on oikein hyvä ja toisille ei. Tämä

Hyvin sanottu. 

Jospa se sopiva löytyisi vielä, jonka kanssa juurikin vaikka katsella hiljaa merta..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän