Kaikillako Fiskarsin sakset?
Kuulemma jokaisesta suomalaisesta kuolinpesästä löytyy oranssit Fiskarsin sakset.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olen vasenkätinen ja tuo vasenkätisten sakset ovat mielestäni syrjintää. Suutuin oikein kunnolla kun äitini sellaiset pyytämättäni itselleni osti, enkä suostunut niitä käyttämään. Äitini taas suuttui tästä. Kas kummaa kun sukupuoli ja seksuaalivähemmistöille ei sitten ole tehty sateenkaarikuvioisia saksia. Ihan vakavasti ihmettelen tätä, että Fiskars ei ole tuollaisia tuonut markkinoille.
Fiskarssilla on ollut myös syöpätutkimuksen tuntemiseen tarkoitetut Roosa-naulan sakset. Noista hirveistä vasenkätisten Saksasta taisin muuten hankkiutua vähin äänin eroon kun tosiaan loukkaannuin niistä niin paljon.
Minulla on Fiskarsin keltaiset keittiösakset, yleissakset, paperisakset, lasten sakset ja vauvan kynsisakset. Lisäksi on Fisķarsin valkoiset ja Oiva Toikan ruskea-valkoiset design sakset. Minulla oli valtavat räätälisakset, oranssit nekin, ja ne olen myynyt pois. Harmaat ompelusaksetkin löytyvät.
Silti saan aina etsiä sakseja jostakin :D
Vain yhdet Fiskarsin sakset ovat menneet kahvoistaan rikki, 30 - 40 vuoden käytön jälkeen.
Minulla on viidet oranssit. Kolmet kotona ja kahdet kesäpaikassani.
Mulla on parit oranssit Fiskarsin sakset, toisissa terä on vähän vääntynyt, joten ei leikkaa kovin hyvin, toisissa tylsynyt muuten vaan. Parhaimmassa kunnossa on semmoiset muunmerkkiset monitoimisakset, vihreänvärisillä kahvoilla.
Sitten on vielä kotiparturikoneen mukana tulleet pienemmät sakset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Fiskarsin keltaiset keittiösakset, yleissakset, paperisakset, lasten sakset ja vauvan kynsisakset. Lisäksi on Fisķarsin valkoiset ja Oiva Toikan ruskea-valkoiset design sakset. Minulla oli valtavat räätälisakset, oranssit nekin, ja ne olen myynyt pois. Harmaat ompelusaksetkin löytyvät.
Silti saan aina etsiä sakseja jostakin :D
Vain yhdet Fiskarsin sakset ovat menneet kahvoistaan rikki, 30 - 40 vuoden käytön jälkeen.
Fiskars-saksia on nyt tarjoushinnoin Citymarketissa. Sieltä vaan ostamaan lisää, jos tarve. Myös näitä designkuvioisia saksia on tarjoushinnalla.
No tietysti on, isot ja pienemmät oranssit. Lisäksi on Fiskarsin gepardikuvioiset sakset.
Tyttärellenikin olen ostanut kahdet Fiskarsin sakset Britanniaan. Ei löydy parempia mistään.
Äidiltä jäi kahdet keittiösakset, yleissakset ja pienet ompelusakset oransseilla kahvoilla ja bonuksena yhdet valkoiset sakset.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasenkätinen ja tuo vasenkätisten sakset ovat mielestäni syrjintää. Suutuin oikein kunnolla kun äitini sellaiset pyytämättäni itselleni osti, enkä suostunut niitä käyttämään. Äitini taas suuttui tästä. Kas kummaa kun sukupuoli ja seksuaalivähemmistöille ei sitten ole tehty sateenkaarikuvioisia saksia. Ihan vakavasti ihmettelen tätä, että Fiskars ei ole tuollaisia tuonut markkinoille.
Tämän täytyy olla provo, jos ei, niin mikä siinä on niin loukkaavaa, sillä iät ja ajat on valmistettu työkaluja myös vasenkätisille esim. saksia, pihtejä, jopa poran terejä, jopa ammattikäyttöön ja näin työkalut saadaan tehokkaaseen käyttöön ja mahdollisimman suuri hyöty.
Mulla on ollut koko elämäni ajan käytössä äitiyspakkauksesta 1988 saadut oranssit kynsisakset :D
Ostin eilen ensimmäiset Fiskarsit; vaaleanpunaiset Roosa nauha tissi-sakset
Niitä näkee ulkomaillakin peruskäytössä.