En voi ymmärtää miksi kaikki ei osta ilmalämpöpumppua
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako niitä laittaa kerrostaloon?
Saa, jos ne voi asentaa joka huoneistoon eli joka kämpällä on parveke.
Taloyhtiön lupa vaaditaan.
Ei tarvitse olla joka asuntoon asennettavissa tuota varten.
Vierailija kirjoitti:
Antaako Kela maksusitoumuksen ilmalämpöpumpun hankintaan?
Ainakin mulle antoi.
No en kyllä tarvi sitä mihinkään. Saan makkariin läpivedon ja tänäkin kesänä on maksimissaan ollut 23 astetta, joka ioka itselleni juuri sopiva lämpötila. Lisäksi torppani on iltapäivän jälkeen metsän suojassa, joten ei kämpässäni ole koskaan liian kuuma muissakaan huoneissa. Lisäksi tykkään lämmöstä paljon enemmän kuin kylmästä. Palelen 20 asteessa.
Meidän omakotitalosta ei löydy paikkaa. Asentaja kävi katsomassa. Poistoputki pitäis vetää olohuoneen poikki vinoon laskevasti katonrajaan (koteloon piiloon). En halua mitään sellaista.
Kaikkia muiden tekemiä valintoja ei tarvitsekaan ymmärtää.
Riittää, että keskityt omiisi. 😇
Minulla on mutta vain viilentävä.
Kadun !!!
Se on pirun ruma ja pilasi verhosysteemit. Typerä olin kun laitoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne halpoja?
Just laitettiin uus pumppu. On ihan merkkipumppu ja tehokas, tonni asennuksen kanssa.
Kerro toki pumpun merkki ja malli, että minkä sait tonnilla asennuksineen.
Samaa ihmettelen, merkkiä Ö saa 600-700€ + asennus ja asennus on ainakin 500€
Se on Panasonicin pumppu. Mallia en todellakaan muista, enkä mene katsomaan pumpun kyljestä. Tonnin se maksoi, että oli tuossa seinällä. Ehkä se oli joku tarjous sitten, en tiedä.
En ymmärrä, kuka on niin vajaa, että tekee näitä aloituksia solkenaan. Varmaan olet sama ääliö,joka ei ymmärrä, miksi kaikki ei käy etelässä lomalla.
Luulen kyllä, että olet typerä, elämäänsä kyllästynyt Provo, joka luulee olevansa nokkela, kuin että olet oikeasti noin tyhmä, ettet ymmärrä
Tästä päätellen asioita joita et ymmärrä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa saada lupa asentaa laite ilman parveketta olevaan kerrostaloasuntoon. Mikä hyöty siitä on talvella kerrostaloasunnossa, kun pattereissa on vakiolämmön pitävät termostaatit?
Se hyöty että ehdit palella monta kertaa ennen kun lämmitys tulee päälle ja keväällä katkaistaan melko aikaisin.
Ei täällä palella. Toisin on sun homemökissäs :D
Olen kuullut, että ne eivät välttämättä istu kovin hyvin painovoimaisen ilmanvaihdon ja hengittävien rakenteiden kanssa hyvin yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa
Joihinkin saa, mihin sijoittaisit ilpin parvekkeettomaan asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa laittaa, jos on parveke mihin sen ulkoyksikön laittaa. Itsellä on.
Ei välttämättä saa.
En tarvitse. Enkä osta yleensä mitään, mitä en tarvitse.
Asun vanhassa, isossa kerrostaloasunnossa joka on talvisin mukavan lämmin ja kesällä mukavan viileä.