En voi ymmärtää miksi kaikki ei osta ilmalämpöpumppua
Kommentit (114)
Saako niitä laittaa kerrostaloon?
Vierailija kirjoitti:
Osaan saa.
No niin vähän aikaa vuodesta sille olisi tarve, ettei ole tillut hommattua. Tänä kesänäkään ei ole ollut vielä tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Saa
Asunnon viilentäminen koneella ei ole luomua.
Vierailija kirjoitti:
Saa laittaa, jos on parveke mihin sen ulkoyksikön laittaa. Itsellä on.
Asennus vaatii taloyhtiön luvan. Asun vuokralla, ja minulla on siirrettävä ilmastointilaite. Tällä hetkellä kotonani on 21 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne halpoja?
Sulle kaikki on kallista
Antaako Kela maksusitoumuksen ilmalämpöpumpun hankintaan?
Vierailija kirjoitti:
No niin vähän aikaa vuodesta sille olisi tarve, ettei ole tillut hommattua. Tänä kesänäkään ei ole ollut vielä tarvetta.
Kärsi sitten 4 viikkoa
Miksi ihmeessä sellaisen hankkisin kun kaivoista saa kylmää vettä jäähdyttämiseen
Vierailija kirjoitti:
Asunnon viilentäminen koneella ei ole luomua.
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Onko ne halpoja?
Meillä hommattiin taloyhtiön yhteishankintana, maksoi 1400 euroa muutama vuosi sitten. Sehän on halvempi kun sitä kerrostalossa käytetään vain asunnon viilennykseen, ei lämmittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Mutta tarvii tietty taloyhtiöltä olla lupa. Kaikissa yhtiöissä ei onnistu. Mun anopilla on ilp kerrostalossa. Itse maksoi pumpun ja asennuksen, taloyhtiö halusi tietää asennusfirman etukäteen.
Tykkään kuumasta ja se on todella lyhyt aika Suomessa, viikkoja vaan. Mutta lämmittimen tarttisin talvella.
Mikä on sinun syysi, että et osta ilmalämpöpumppua ja nauti mansikoista samppanjan kera viileässä asunnossa.
Niin?
Miten sinua voisi auttaa, mitä muuta et ymmärrä ?
Kaksiko niitä pitäisi olla?