Stressivapaa työ, onko sellaista nykypäivänä?
Löytyykö nykyajan työmarkkinoilta sellaista työtä, missä ei olisi jatkuvaa painetta/stressiä? Mikä sellainen työpaikka voisi olla?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
No mietitäänpäs. Joka työssä on aikarajat jonka puitteissa pitää työ suorittaa. Joten ei ole.
No sekin vähän riippuu, oletko vastuussa siitä hommasta vai onko pomosi vastuussa, teet sen mikä työajan puitteissa ehdit ja jos ei tule valmiiksi niin ei tule, ei siitä pidä stressiä sen enempää ottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin kirjastossa omatoimiajalla milloin ei siis ole palvelua ollenkaan ja siellä näkyi 3! työntekijää. Hyvin oli rauhallista ja lähinnä juttelivat keskenään. Palautin automaattiin 2kirjaa ja heti yksi vei ne paikalleen. Siitä sai kuvan, että kirjastossa saa ainakin aika rennosti vielä ottaa.
Joo ei todellakaan. Kirjastoalalla saat tehdä monen eri alan hommat yhden ammattinimikkeen alla huonolla palkalla ja usein surkeilla resursseilla. Asiakkaissa saattaa olla ties mitä nistejä ja mt-potilaita, koska ovathan kirjastot kaikkien olohuoneita.
Eiköhän ne mt-potilaat ja nistit ole siellä palkkatuella tai harjoittelussa.
Yleensä lähinnä vain hengaamassa tai piikittämässä vessassa.
Minulla on stressitön työ. Olen kirjallisuuden suomentaja.
Itselläni on stressivapaa työ.Tai pääosin. On toki toisinaan päiviä jolloin hemmetinmoinen kiire ja pitää tehdä yhtäkkiä työtehtäviä/selvittää asioita joista ei ole mitään hajua eikä yksiselitteisiä vastauksia, mutta niitä ehkä 10 %.
Teen toimistotyöntekijän/-sihteerin hommia. Laskutusta, ostolaskujen tarkistusta, avustavaa kirjanpitoa ja palkanlaskentaa (tilitoimisto kyllä hoitaa pääosan), vastailen puhelimeen (soi ehkä muutaman kerran päivässä), ja sähköposteihin tai ohjaan niitä oikeille henkilöille. Varailen muille työntekijöille hotellihuoneita työreissuilleen jne.
Mikä ihaninta ja parasta, aikaa työlle on yleensä riittävästi. Kaikki työtehtävät ehtii tehdä pääosin rauhassa.
Rakastan tätä työtä.
IT-helppari teollisuudessa, helpdesktyötä vain oman talon väelle. Toisinaan on kiireisempiä hetkiä, mutta en sanoisi sitä stressaavaksi. Olen ollut samoissa hommissa kansainväslisessä vuokratyöfirmassa, joka myy yrityksille helpdesk/servicedesk työtä. Siinä kytättiin vessataukojakin minuutilleen ja tikettien suorittamisaikaa kytättiin kans.
Nyt ei haittaa jos tiketti jää roikkumaan vähän pidemmäksi aikaa (tiketin tekijä ei joko vastaa mulle vähään aikaan tai en ole vielä löytänyt ratkaisua asiaan). Rentoo hommaa, toki senverran tehdään, mitä pystytään. Noissa kyttäysfirmoissa tuntui että vaaditaan mahdottomia eikä anneta yllättäville sattumille pelivaraa.
Poliitikko ja virkahenkilö, niillä ei vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on stressitön työ. Olen kirjallisuuden suomentaja.
Eivätkö deadlinet stressaa koskaan?
Vierailija kirjoitti:
IT-helppari teollisuudessa, helpdesktyötä vain oman talon väelle. Toisinaan on kiireisempiä hetkiä, mutta en sanoisi sitä stressaavaksi. Olen ollut samoissa hommissa kansainväslisessä vuokratyöfirmassa, joka myy yrityksille helpdesk/servicedesk työtä. Siinä kytättiin vessataukojakin minuutilleen ja tikettien suorittamisaikaa kytättiin kans.
Nyt ei haittaa jos tiketti jää roikkumaan vähän pidemmäksi aikaa (tiketin tekijä ei joko vastaa mulle vähään aikaan tai en ole vielä löytänyt ratkaisua asiaan). Rentoo hommaa, toki senverran tehdään, mitä pystytään. Noissa kyttäysfirmoissa tuntui että vaaditaan mahdottomia eikä anneta yllättäville sattumille pelivaraa.
Ei finanssialallakaan olisi stressiä ilman helvetillistä kyttäys porrasta. Jos nämä ihmiset, jotka palkataan kyttäämään, osallistuisivat työn tekemiseen, työstä tulisi mielekkäämpää.
Kyttääminen ja se että ihmisiin ei yhtään luoteta, tekevät työstä ala-arvoista pakkotyötä, jota tehdään vain se aika kunnes saadaan parempi paikka. Eli fiksuimmat lähtevät. Työ itsessään olisi ihan fine. Ajatelkaa miten tyhmää johtamista? Eipä ole kyttääjätkään penaalin terävämpiä kyniä.
Luuletko että kirjastotyö on sitä mikä sinulle näkyy?