Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se teistä normaalia, että jos puoliso kuolee, heti löytää muutamassa kuukaudessa uuden? Esim äkillinen kuolema?

Vierailija
25.07.2024 |

Minusta tuntuu, ettei oo enää rakastanut sitä puolisoaan eikä tarvitse aikaa surutyöhön.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä olisi epänormaalia?

Vierailija
2/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sinusta tuntuu siltä.

Minulle on ihan sama, mikä on "normaalia".

Jokaisella on oikeus tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Se kuollut puoliso ei tiedä, mitä hänen kuolemansa jälkeen tapahtuu. Ja sinä et tiedä mitään toisten rakkaudesta ja surutyöstä, sinusta vain tuntuu että tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa, jos kuollut puoliso alkaa seurustella.

Vierailija
4/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kertoo vain siitä tosiasiasta että ei kaikki parisuhteessa elävät ole syvästi rakastuneita puolisoonsa. On muuten aika naivi ajatus että jokainen olisi löytänyt sen ainoan oikean. Moni valitsee "ihan hyvän" tai pysyy yhdessä lasten vuoksi. Joku on tottumuksesta, tai kun ei ole löytänyt sitä ainoaa oikeaa. Moni on todella huonossakin suhteessa vain rahan vuoksi tai kuten eräs rouva sanoi että talo on miehen mutta hän teki siitä viehättävän kodin eikä jaksa aloittaa alusta. Koki ettei myöskään pärjäisi pelkästään omilla tuloillaan. Joku toinen ei uskalla erota, mies uhkailee. Jotkut todellakin pääsee hengestään kun eroaa. Kuten eräs vanhempi rouva totesi miehensä kuoleman jälkeen osaaottaville "hyvä kun kuoli". On myös sellaisia jotka pelkää erota suvun tai lähipiirin tuomion pelossa. Eräs sanoi pysyvänsä rikollisen miehensä kanssa säälistä, sillä miehellä ei olisi ketään muuta.

Nämä selitykset olen kuullut elämäni aikana ja kun puoliso sitten kuolee, en hämmästy jos vierellä onkin heti toinen. Ainutkertainen elämä.

Vierailija
5/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli juuri hiljattain keskustelu. Etkö saanut mieluisia vastauksia vai miksi tätä pitää vatvoa uudelleen?

Vastasin silloinkin että itse aloitin uuden parisuhteen puolisen vuotta mieheni kuoleman jälkeen ja olemme nyt olleet yli kymmenen vuotta yhdessä. Ja ei, en ollut päässyt yli mieheni kuolemasta enkä ole vieläkään päässyt enkä koskaan pääsekään. Kyllä tämä on elämänmittainen suru joka kulkee mukana ja jonka kanssa pitää vain elää. Olin todella rakastunut mieheeni ja onnellinen ja sitä rakkautta riitti ja riittää nykyisellekin miehelle.

Mun neuvoni olisi että älä tuomitse äläkä tee johtopäätöksiä asiasta josta et tiedä yhtään mitään. Kukaan joka tätä ei ole kokenut ei voi edes kuvitella millaista on menettää puolisonsa. Siihen lisäksi ei kaipaa muiden tuomitsemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan