Mustikanvälittäjä ostaa mustikoita 2 e/kg
Poimisitko mustikkaämpärin ja putsaisit sen ja saisit koko hommasta 10 e?! Siihen hintaan kuljet metsään, hikoilet, olet paarmojen syötävänä?
Poimijapula | Marja- ja sieniyrittäjä: Kilo mustikoita ei voi maksaa alle kaksi euroa: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010583477.html
Kommentit (32)
Miten se olikaan, tonni päivässä? Kyllähän sitä nyt 500 kg kerää suit sait. Ei tee edes tiukkaa.
Korjaan tuota määrää: 10 l mustikkaa on noin 7 kg. Hinnaksi tulisi 14 e ämpäri. Ei hyvin sekään, jos joutuu paljon etsimään ja kulkemaan! Torissa myydään ämpärillistä 45-50 e.
Tuossahan mustikkayrittäjä maksaa huomattavasti enemmän, joten mikä idea on kysymykselläsi? Missä tahansa alkutuotantoon liittyvässä asiassa oli se klapikauppa tai viljanmyynti pitää etsiä paras ostaja.
Marjayrittäjät itse pilasivat kaiken ahneudellaan. Toivottavasti kukaan ei myy marjojaan niille.
Vierailija kirjoitti:
Marjayrittäjät itse pilasivat kaiken ahneudellaan. Toivottavasti kukaan ei myy marjojaan niille.
Bisnes perustui thaikkujen riistämiseen. Kun sille pantiin stoppi, tuli tenkkapoo.
Veikkaampa että noi kilohinnat on thai poimijoilta riistettynä, menkööt itte mettään poimimaan jos ei huvita maksaa käypää hintaa.
Sanat ei riitä kuvaamaan kuinka halveksun tuota miestä! Kaveri tekee hädänalaisilla työt ja vetää voitot taskuunsa
Mustikanpoiminta on s...nasta, etenkin näillä keleillä. Hiki valuu, paarmat ja muut ötökät pörrää, selkään sattuu. Poimin juuri omaan käyttöön ämpärillisen vain siksi, että tiedän, mistä ja miten marjat on poimittu, muuten en ikinä tekisi tätä hommaa itse. Suurin kunnioitukseni kaikille teille, jotka tekevät tätä tienestin vuoksi. Sitten kun en enää pysty jostain syystä tätä itse tekemään, voisin ilomielin maksaa ihan reilusti.
Miksi myydä pilkkahintaan kun saan helposti myytyä paikallisessa facessa 50€ 10l ämpäri,350€ oon jo saanut.
Vierailija kirjoitti:
Korjaan tuota määrää: 10 l mustikkaa on noin 7 kg. Hinnaksi tulisi 14 e ämpäri. Ei hyvin sekään, jos joutuu paljon etsimään ja kulkemaan! Torissa myydään ämpärillistä 45-50 e.
Eli roskaisista saa 14€/ämpäri ja hyvältä paikalta menee 0,5h/ämpäri. Oletko AP koskaan maistanut itse kerättyä mustikkaa?
Mä myyn puhdistettua mustikkaa 60e/ämpäri. Kaikki menee mitä saan poimittua. Joten tietenkään en myisi marjayrittäjälle.
Mutta oletteko ajatelleet mihin perustuu se, että voit kaupan pakastealtaasta ostaa pakastemarjajoja kohtuuhintaan? Niinpä. Kyllä minullekin on sanottu että mitä järkeä poimia kun kaupasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli roskaisista saa 14€/ämpäri ja hyvältä paikalta menee 0,5h/ämpäri. Oletko AP koskaan maistanut itse kerättyä mustikkaa?
Siinäpäsitä on löytää ae hyväpaikka, tänään 3 tuntia kävelyä kainuun korvessa ja eipä kovin kummmoisia paikkoja löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Dalla Valle on puhdas riistäjä, myykää ne marjat ihmiset itse!!!
Näin on, italiaanomaffioso.
Vierailija kirjoitti:
Hän ostaa teollisuuteen. Hän sanoi, että tuon kalliimmalla ihmiset ei osta tuotetta kaupasta.
Ja hän olien pää tuote on herkkutatti. Niistä jännon ainakin maksanut ihan kivasti. Ja sanoi, että kerääjille on kiva, kun voi samalla, samaanpaikkaan myydä mustikatkin.
Vierailija kirjoitti:
Sanat ei riitä kuvaamaan kuinka halveksun tuota miestä! Kaveri tekee hädänalaisilla työt ja vetää voitot taskuunsa
Höpö höpö. Ne kerääjät voivat myydä facessa tai muualla millä hinnalla tahansa. Mutta tuskin ostat kaupasta mustikkatuotetta, jonka alkutuotanto hinta on 10€ kilo tai edes 5€ kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ostaa teollisuuteen. Hän sanoi, että tuon kalliimmalla ihmiset ei osta tuotetta kaupasta.
Ja hän olien pää tuote on herkkutatti. Niistä jännon ainakin maksanut ihan kivasti. Ja sanoi, että kerääjille on kiva, kun voi samalla, samaanpaikkaan myydä mustikatkin.
Tateilla olen tienannut monia tuhansia euroja. Paras syksy 4600€ vaikka olenkin köntys. Marjoja en ole myynyt.
Kannattaa myydä itse marjat, saat huomattavasti enemmän. Nämä marjayrittäjät voivat mennä itse poimimaan marjansa.
Siinä saa aika paljon kerätä että saa kymppitonnin kasaan.