Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikanvälittäjä ostaa mustikoita 2 e/kg

Vierailija
25.07.2024 |

Poimisitko mustikkaämpärin ja putsaisit sen ja saisit koko hommasta 10 e?!  Siihen hintaan kuljet metsään, hikoilet, olet paarmojen syötävänä? 

Poimijapula | Marja- ja sieniyrittäjä: Kilo mustikoita ei voi maksaa alle kaksi euroa: https://www.hs.fi/suomi/art-2000010583477.html

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä saa aika paljon kerätä että saa kymppitonnin kasaan.

Vierailija
2/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se olikaan, tonni päivässä? Kyllähän sitä nyt 500 kg kerää suit sait. Ei tee edes tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalla Valle on puhdas riistäjä, myykää ne marjat ihmiset itse!!!

Vierailija
4/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan tuota määrää: 10 l mustikkaa on noin 7 kg. Hinnaksi tulisi 14 e ämpäri. Ei hyvin sekään, jos joutuu paljon etsimään ja kulkemaan! Torissa myydään ämpärillistä 45-50 e.

Vierailija
5/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan mustikkayrittäjä maksaa huomattavasti enemmän, joten mikä idea on kysymykselläsi? Missä tahansa alkutuotantoon liittyvässä asiassa oli se klapikauppa tai viljanmyynti pitää etsiä paras ostaja.

Vierailija
6/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjayrittäjät itse pilasivat kaiken ahneudellaan. Toivottavasti kukaan ei myy marjojaan niille.

Vierailija
7/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjayrittäjät itse pilasivat kaiken ahneudellaan. Toivottavasti kukaan ei myy marjojaan niille.

Bisnes perustui thaikkujen riistämiseen. Kun sille pantiin stoppi, tuli tenkkapoo. 

Vierailija
8/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaampa että noi kilohinnat on thai poimijoilta riistettynä, menkööt itte mettään poimimaan jos ei huvita maksaa käypää hintaa.

Vierailija
9/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat ei riitä kuvaamaan kuinka halveksun tuota miestä! Kaveri tekee hädänalaisilla työt ja vetää voitot taskuunsa

Vierailija
10/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikanpoiminta on s...nasta, etenkin näillä keleillä. Hiki valuu, paarmat ja muut ötökät pörrää, selkään sattuu. Poimin juuri omaan käyttöön ämpärillisen vain siksi, että tiedän, mistä ja miten marjat on poimittu, muuten en ikinä tekisi tätä hommaa itse. Suurin kunnioitukseni kaikille teille, jotka tekevät tätä tienestin vuoksi. Sitten  kun en enää pysty jostain syystä tätä itse tekemään, voisin ilomielin maksaa ihan reilusti.

Vierailija
11/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myydä pilkkahintaan kun saan helposti myytyä paikallisessa facessa 50€ 10l ämpäri,350€ oon jo saanut.

Vierailija
12/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhdistaisit kun Dalla Valle maksaa tuon 2€kg roskineen.

Vierailija
13/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan tuota määrää: 10 l mustikkaa on noin 7 kg. Hinnaksi tulisi 14 e ämpäri. Ei hyvin sekään, jos joutuu paljon etsimään ja kulkemaan! Torissa myydään ämpärillistä 45-50 e.

Eli roskaisista saa 14€/ämpäri ja hyvältä paikalta menee 0,5h/ämpäri.  Oletko AP koskaan maistanut itse kerättyä mustikkaa?

Vierailija
14/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn puhdistettua mustikkaa 60e/ämpäri. Kaikki menee mitä saan poimittua. Joten tietenkään en myisi marjayrittäjälle.

Mutta oletteko ajatelleet mihin perustuu se, että voit kaupan pakastealtaasta ostaa  pakastemarjajoja kohtuuhintaan? Niinpä. Kyllä minullekin on sanottu että mitä järkeä poimia kun kaupasta saa.

Vierailija
15/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli roskaisista saa 14€/ämpäri ja hyvältä paikalta menee 0,5h/ämpäri.  Oletko AP koskaan maistanut itse kerättyä mustikkaa?

Siinäpäsitä on löytää ae hyväpaikka, tänään 3 tuntia kävelyä kainuun korvessa ja eipä kovin kummmoisia paikkoja löytynyt.

Vierailija
16/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on, italiaanomaffioso.

Vierailija
17/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ostaa teollisuuteen. Hän sanoi, että tuon kalliimmalla ihmiset ei osta tuotetta kaupasta.

Ja hän olien pää tuote on herkkutatti. Niistä jännon ainakin maksanut ihan kivasti. Ja sanoi, että kerääjille on kiva, kun voi samalla, samaanpaikkaan myydä mustikatkin. 

Vierailija
18/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanat ei riitä kuvaamaan kuinka halveksun tuota miestä! Kaveri tekee hädänalaisilla työt ja vetää voitot taskuunsa

Höpö höpö. Ne kerääjät voivat myydä facessa tai muualla millä hinnalla tahansa. Mutta tuskin ostat kaupasta mustikkatuotetta, jonka alkutuotanto hinta on 10€ kilo tai edes 5€ kilo. 

Vierailija
19/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ostaa teollisuuteen. Hän sanoi, että tuon kalliimmalla ihmiset ei osta tuotetta kaupasta.

Ja hän olien pää tuote on herkkutatti. Niistä jännon ainakin maksanut ihan kivasti. Ja sanoi, että kerääjille on kiva, kun voi samalla, samaanpaikkaan myydä mustikatkin. 

Tateilla olen tienannut monia tuhansia euroja.  Paras syksy 4600€ vaikka olenkin köntys.  Marjoja en ole myynyt.

Vierailija
20/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä itse marjat, saat huomattavasti enemmän. Nämä marjayrittäjät voivat mennä itse poimimaan marjansa.