Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen havainto sairaalan/terkkarin ja röökinpolton välillä

Vierailija
25.07.2024 |

Sattuneesta syystä olen tänä kesänä odotellut paljon autossa lääkärillä/tutkimuksissa kulkevaa läheistä ja tässä on tullut tehtyä sellainen havainto, että tuonne potilaaksi (tai sitten henkilökunnaksi) menevistä huomiota herättävän moni polttaa röökiä. Ja ei ole keuhkosairaala tämä :-)

Nykyään tuo röökinpoltto on kuitenkin jo aika harvinaista ja vähentynyt hurjasti, mutta sitten näemmä tänne kokoontuu kaikki kessuttelijat.

Lienee taas sellainen havainto josta pitäisi olla hiljaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten tuo ryhmä vain on näkyvästi esillä, kun tupakoivat samalla paikalla.

Vierailija
2/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielenterveyspotilaita? Heidän parissaan tupakointi on yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mitä se sua haittaa?

Vierailija
4/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖕

Vierailija
5/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ap sen voi tietää.

Vierailija
6/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa onko tässä sellaistakin, mutta ainakin on labra, röntgen ja päivystys ja terveyskeskuksen lääkärit. Ja ei ole mikään röökipaikka mitä katselen vaan ihan tuonne pääoville kulkevia ja sieltä poistulevia ihmisiä, kun joku sitä epäili havainnon syyksi joka siis ei ole vain tämä yksi kerta vaan sama tilanne se on joka kerta vaikka heti siihen en huomiota kiinnittänytkään. 

Vierailija
7/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä(kään) saa keskustella vaikka ei tuo minua mitenkään haittaakaan. Omatpa on keuhkonsa, mutta kaikki me tuosta hoidosta maksetaan.

Vierailija
8/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.  Todella outoa käytöstä.  Tee huoli-ilmoitus.

Vierailija
9/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä(kään) saa keskustella vaikka ei tuo minua mitenkään haittaakaan. Omatpa on keuhkonsa, mutta kaikki me tuosta hoidosta maksetaan.

Niin? Maksat aika monesta muustakin hoidosta. Pelkästään lihavuus on jo paljon suurempi ja laajempi terveysongelma kuin tupakointi.

Vierailija
10/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainko sellaisista asioista saa jutella mitkä haittaa jotenkin?

/s

Vierailija
11/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs takia se sinun tuttu on hoidossa? Huolehdi nyt vaan siitä, niin me maksetaan.

Vierailija
12/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten?

Vierailija
13/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain etukäteen savukkeen verossa maksavat, en polta itse.

Vierailija
14/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tupakatta useita vuosia, mutta retkahtanut taas vanhan harrastukseni pariin. Nykyään on kyllä tosi harvinaista nähdä röökaajia. Itsekin joutuu kylillä hakemalla hakemaan mestaa, jossa voisi rauhassa poltella. Baarin terassit sallittuja paikkoja, ok, mutta ei sitten paljon missään muualla. Paitsi ehkä junaa odotellessa. 

Ymmärrän ihan hyvin tuon sairaalakontekstin. Monella hermo kireällä syystä tai toisesta tai jännitystä tutkimuksiin mennessä tai helpotusta sieltä palatessa. 

Vierailija
15/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa työterveyslääkäri kertoi, että eniten polttavat ammattiryhmät ovat hoitajat, kapan myyjät ja rakennustyöntekijät. Eniten polttaminen kuulemma vähentynyt raksalla.

Vierailija
16/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ap sen voi tietää.

Ei mistään mutta ap tunnistaa sellaiseksi melko helposti.

Vierailija
17/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on keskustelua jos et halua vadta asiallisesti edes kysymyksiin? Ja mitä tästä on keskusteltavaa?

Vierailija
18/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa onko tässä sellaistakin, mutta ainakin on labra, röntgen ja päivystys ja terveyskeskuksen lääkärit. Ja ei ole mikään röökipaikka mitä katselen vaan ihan tuonne pääoville kulkevia ja sieltä poistulevia ihmisiä, kun joku sitä epäili havainnon syyksi joka siis ei ole vain tämä yksi kerta vaan sama tilanne se on joka kerta vaikka heti siihen en huomiota kiinnittänytkään. 

Sairaalakävijät röökaa pääovilla ja ei ole röökauspaikkaa? Anteeksi mutta taitaa olla provo.

Vierailija
19/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänä kesänä joutunut käymään useamman kerran sairaalassa. Tässä samassa rakennuksessa on myös terveyskeskuksen puoli labran ja röntgenin lisäksi sekä tietenkin polit ja osastot. Pääovella on jatkuvasti ihmisiä menossa tai tulossa. Kun siinä olen odotellut kyytiä puolisen tuntia, niin ihmisiä on ehtinyt kulkea paljon minun ohi. Olen huonannut, miten harva heistä menee tupakkapaikalle tai sytyttää tupakan kauempana.

Vierailija
20/24 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Tupakka on laillista, sitä saa kaupasta.

Toisin on esim. kannabis tai suonensisäiset huumeet.

Älä sie aloittaja huoli, tästä menee max 5 vuotta ja sun on ikävä laillisesti tupakoivia (myös parvekkeella) kun kaiken näköiset ja kokoiset narkit mönkii tuolla kaduilla ihan vapaasti. Huokailet vanhojen hyvien aikojen perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän