Elisan ja Dna jne asiakaspalvelija nuoret, loukkaantuvat olemattomista ja käyttäytyvät ylimielisesti.
Pitkä ura asiakspalvelutyössä, ja ajatus aina on ollut, että yksi asia jota et koskaan tee: on osoita mieltäsi asiakkaalle vaikket sattuisi tästä pitämään. Nyt jo kaksi kokemusta joissa näin keskiän ylittäneenä olen sisäisesti jäänyt suu auki kun lumihiutale myyjät loukkaantuu kun en olekkaan heidän kanssaan samaa mieltä, tai kysyn jotain heidän mielestään tyhmää.
Miten nämä nuoret on koulutettu työhönsä? Kuka kouluttaa heidät?
Asia hoitui, mtta mekein jouduin asiakkaana pyytämään anteeksi olemassaoloani ja joo, kiire ei ollut hällä, olin 2sta se toinen joka oli asioimassa 5 myyjän liikkeessä. Tulin pois allapäin.
Kommentit (40)
En vittuillut. Uskalsin vain olla tarjouksestaan eri mieltä, en koskaan kiroile tai huuda, joten riidasta ei olut kyse, ei vain olisi saanut kai nuorta häiritä.
Joo, ne ottaa henkilökohtaisesti jos sanoo että sun tarjous (25 €/kk) on huono 😅
Sain erään operaattorin toimipisteessä niin huonoa palvelua, että samana päivänä vaihtui koko perheen 8 liittymää toiselle operaattorille. Menin siis noutamaan tilaamaani tuotetta, niin nuori naismyyjä alkaa inkuttamaan ja yritti ajaa pois myymälästä sanoen, että liike suljetaan 10 minuutin päästä, joten en voi enää ottaa uutta asiakasta. Yritin näyttää noutolappua, mutta ei ottanut kuuleviin korviinsakaan. Sitten ärähdin, että kerro esihenkilösi nimi, että saan kertoa milten töykeä asiakaspalvelija olet, niin sitten muuttui ääni kellossa ja minuutin päästä kävelin tilaamani tuote kainalossa liikkeestä ulos.
Ne loukkaantuvat, kun et tilaa heidän kauppaamiaan tuotteita, koska he saavat niistä bonuksia. Kun vaihdoin nettiliittymäni toiseen dna:ssa (pystyi hoitamaan vain puhelimitse), myyjä jäi synkkänä jauhamaan yhä uudestaan ja uudestaan, miten "hän ei käsitä, miten en ymmärrä, kuinka minun kannattaisi vaihtaa puhelinliittymäni dna:lle". En edes voinut katkaista puhelua tylysti, että sain nettiliittymäasiani hoidettua.
No heillä on tarjoukset, ja jos olet eri mieltä tarjouksesta niin mitä luulet sen aspan tekevän? Ei se sun veetuilu ainakaan auta saamaan parempia tarjouksia. En ole koskaan kuullut että naurettaisiin kysymyksille. Mutta minä en asioikaan missään kivijalkakaupoissa niin jää tämä aspakokemus väliin
Oli kyse tuteen hinnasta liikkeessä jne..mutta kun en halua tälle nuorelle vaikeuksia niin en viitsi tarkemmin avata. Kuitenkin kysehän on kuka heidät opastaa asiakaspalvelu työhön? Kenen vastuulla on ettei perusjuttuja, mitä se työ on opetata? Kaikki on ,kun ei ota henkilökohtaisesti joka puolikasta sanaa joka on palveluntarjoasta sanottu. Eihän tuo nuori siitä ole vastuussa. Omasta työpanoksestaan asiakasta kohtaan on vastuussa.
Bonusten saaminen on varmaan kovaa työtä, mutta se ei lie asiakkaan vika.
Vierailija kirjoitti:
Noh 10 euron tuntipalkalla ei oiken kukaan jaksaisi kuunnella Karenien v*ttuilua tyhjästä.
Mitäs nyt kun äiti ei olekaan helikopterivanhemmoimassa🙄. Onnea vaan työelämään.
Boomerina olen nuorien myyjien kanssa oppinut sen, että minä puhun marsia ja he jupiteria silloin kun on kyse aspasta. Loukkaantuminen, uhkailu ja sen sellainen ei oikeastaan ole kuin oire omasta avuttomuudesta tilanteessa, jossa pitäisi keksiä ihan muuta. Niinpä suosittelen kiitoksia ja kehuja joka käänteessä. He eivät ole tottuneet kritiikkiin, vastuuseen, vaatimuksiin, vaan kaikki menee eteenpäin asiakkaan ihastelujen ja ihmetyksen äänekkäällä säestyksellä. Saat sillä tavoin kuun taivaalta ja vähän päällekin. Suurin osa nuorista myyjistä eivät ole ihannetyössään ja kokevat vain nöyryyttävänä joutua niihin tehtäviin (vertaa rotuerotteluun) jotakin rahaa saadakseen.
Muista, että joku kaltaisesi boomeri on kasvattanut ne nuoret aspat. He ovat juuri sellaisia kuin me olemme heidät kasvattaneet ja arvot opettaneet. Toimi siis sen mukaan ja unohda ne nuoruuden oppisi. Sinä edustit silloin sinun vanhempiesi oppeja ja arvoja.
Boomer tai ei boomer, ei asiakkaan "työ" ole kumarrella näitä keltanokkia. Oppikoot tavoille:)!
Heillä itselläänkin on mukavampaa kun on oikea asenne.
Vierailija kirjoitti:
Boomerina olen nuorien myyjien kanssa oppinut sen, että minä puhun marsia ja he jupiteria silloin kun on kyse aspasta. Loukkaantuminen, uhkailu ja sen sellainen ei oikeastaan ole kuin oire omasta avuttomuudesta tilanteessa, jossa pitäisi keksiä ihan muuta. Niinpä suosittelen kiitoksia ja kehuja joka käänteessä. He eivät ole tottuneet kritiikkiin, vastuuseen, vaatimuksiin, vaan kaikki menee eteenpäin asiakkaan ihastelujen ja ihmetyksen äänekkäällä säestyksellä. Saat sillä tavoin kuun taivaalta ja vähän päällekin. Suurin osa nuorista myyjistä eivät ole ihannetyössään ja kokevat vain nöyryyttävänä joutua niihin tehtäviin (vertaa rotuerotteluun) jotakin rahaa saadakseen.
Muista, että joku kaltaisesi boomeri on kasvattanut ne nuoret aspat. He ovat juuri sellaisia kuin me olemme heidät kasvattaneet ja arvot opettaneet. Toimi siis sen mukaan ja unohda ne nuoruuden oppisi. Sinä edustit silloin sinun vanhempiesi oppeja ja arvoja.
Kyllä! Meidän maksavien asiakkaiden täytyy myötäelää nuorten työntekijöiden ongelmissa. Kenties tarjota vielä kasvamisapua ja tukea siinä tiskillä. Sellaista, jota itse olemme saaneet vastaavassa tilanteessa nuorina...
Kaiva boomeri nöyrästi kuvettasi vaan!
Nykyajan wokettajat ovat kireitä kuin viulun kieli ja kiukuttelevat ylimielisyyttään ja vieroitusoireiden takia.
Asiakaspalvelun yksi ilo on onnistunut palvelu. Ei siitä työstä koskaan makseta kyllin että se sinällään hymylyttäisi. Digimaailman tuntemus kun " boomeriksi" nimittämällä on yhä hiukan niin ja näin, niin joudun kysymään "tyhmiäkin":).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh 10 euron tuntipalkalla ei oiken kukaan jaksaisi kuunnella Karenien v*ttuilua tyhjästä.
Ovat työuransa alkupäässä. Kuinka paljon heille tulisi mielestäsi maksaa, että tekisivät työnsä edes kelvollisesti?
Ainakin sinun kanssa asioidessa pitäisi antaa kunnon bonukset saat anan pdfile
Kuinka niin? Vähän perusteluja pliiiis!
Vaihdoin juuri kännykkäliittymän toiseen sellaisessa useampaa liittymää edustavassa palvelussapisteessä. Kaksi nuorta asiakaspalvelijaa ja sain todella hyvää palvelua.
Kun itse on asiakkaana, niin kannattaa muistaa, että nuoret vasta opettelevat töitään ja hankalissa tilanteissa vihainen asiakas ei auta yhtään sitä tilannetta. Ei ne ongelmat ole niiden nuorten syy.
Siis kuka kouluttaa heidät työhön? Joku digikoulutus ja miten päästä hyviin bonuksiin? Keskustelussa toki haluan huomioida, on ollut ihan mukaviakin nuoriakin asiakaspalvelijoita,näissä liikkeissä aika ajoin, liian usien kuitenkin kuulee juurikin, ettei ole mennyt nappiin, kun nuori ei ole halunnut palvella täysillä.
Ketjun aloittajan; en ollut edes vihainen! Lähinnä äimistynyt kun nuori ei halunnut minua siihen laikaan. Kun kysyin asiaa joka ei mielstään ollut kyllin tuottava tms ... niin osoitti koko olemuksellaan ettei ollut minuun tyytyväinen. Hyvällä mielellä menin liikkeeseen, ja allapäin tulin ulos. Ei se ihan niin pitäisi mennä.
Nämä parikymppiset "asiantuntijat" ovat huvittavia. Tekninen tietämys rajoittuu lähinnä nopeaan näpyttelyyn ja kuvafilttereiden tietämiseen mutta esim. tiedostonhallinta on ihan tuntematonta. Yksi tälläinen kertoi ettei kännykässä ole tiedostoja ja suuttui että vaikka oliskin ei niitä voi ihminen nähdä.
Olen huomannut, että operaattoreiden asiakaspalvelijoihin pitää suhtautua äärimmäisellä varauksella. Jos sinulle sanotaan "hyvää päivää", kannattaa ensimmäiseksi varmistaa, että on tosiaan päivä.
Tämä ei tietenkään johdu itse asiakaspalvelijoista, vaan yritysten lyhyen tähtäimen voiton maksimoinnista.