Elisan ja Dna jne asiakaspalvelija nuoret, loukkaantuvat olemattomista ja käyttäytyvät ylimielisesti.
Pitkä ura asiakspalvelutyössä, ja ajatus aina on ollut, että yksi asia jota et koskaan tee: on osoita mieltäsi asiakkaalle vaikket sattuisi tästä pitämään. Nyt jo kaksi kokemusta joissa näin keskiän ylittäneenä olen sisäisesti jäänyt suu auki kun lumihiutale myyjät loukkaantuu kun en olekkaan heidän kanssaan samaa mieltä, tai kysyn jotain heidän mielestään tyhmää.
Miten nämä nuoret on koulutettu työhönsä? Kuka kouluttaa heidät?
Asia hoitui, mtta mekein jouduin asiakkaana pyytämään anteeksi olemassaoloani ja joo, kiire ei ollut hällä, olin 2sta se toinen joka oli asioimassa 5 myyjän liikkeessä. Tulin pois allapäin.
Kommentit (40)
Outoa jos sinä aina saat huonoa palvelua. Löytyyköhän syyllinen peilistä? Itse olen saanut tosi hyvää palvelua aina ja nimenomaan nuoret asiakaspalvelijat ovat nykyään todella ystävällisiä. Jos joku tyrkyttää jotain palvelua, sanot vaan kiitos ei.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne ottaa henkilökohtaisesti jos sanoo että sun tarjous (25 €/kk) on huono 😅
Riittää kun sanoo kiitos ei.
🇺🇦🇮🇱
Nykyiset myyjät ovat tottuneet siihen, että asiakas on aina väärässä. Aasiakas-sivuston peruja se, että aspa-työ on muuttunut asiakkaan puolesta tekemisestä asiakkaan typeräksi tekemiseen.
Ei niitä kukaan opasta. Korkeintaan jälkeenpäin ruoditaan (ja nauretaan). Ihan hyvä, että on edes yksi ala, jonka soisikin keinoälyistyvän.
Vierailija kirjoitti:
Noh 10 euron tuntipalkalla ei oiken kukaan jaksaisi kuunnella Karenien v*ttuilua tyhjästä.
Sitten ei pidä olla asiakaspalvelussa töissä jos ei palautetta kestä. Asiakaspalvelijan työhön kuuluu ottaa kiltisti palaute vastaan on se sitten hyvää tai huonoa. Jos on joku kiukkuinen asiakaspalvelija niin valitus hänen esimiehelle asiasta.
En tiedä mitä ap tapauksessa on tapahtunut enkä ota siihen kantaa. Olen ollut DNA asiakas vuosikausia. Minulle on aina oltu ystävällisiä. Olen heikkonäköisenä ja vanhempana ihmisenä kysynyt monta kertaa liikeen asiakaspalvelussa kaikkein tyhmimmätkin kysymykset ja olen aina saanut kiireettöntä ja ystävällistä asiantuntevaa palvelua. Asiat on selitetty minulle ystävällisesti ja selkeästi. Vaikka olisin ollut eri meiltä, ei siitä ole vääntöä tai riitaa syntynyt. Kukaan ei ole loukkaantunut. Ei myyjä eikä asiakas. Jos toistuvasti kokee kohtaavansa kaikkialla vain huonoa asiakspalvelua, kannattaa tarkastella asiakkaana myös omaa toimintaa ja tapaa esittää asiat. Oman 60 vuoden elämäni aikana en ole montaa kertaa huonoon asiakaspalveluun törmännyt. Päinvastoin. Koen saavani kaikkialla pääsääntöisesti erinomaista palvelua. Kaikkialla vaikuttaa olevan ystävällisiä ammattitaitoisia asiakaspalvelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Nämä parikymppiset "asiantuntijat" ovat huvittavia. Tekninen tietämys rajoittuu lähinnä nopeaan näpyttelyyn ja kuvafilttereiden tietämiseen mutta esim. tiedostonhallinta on ihan tuntematonta. Yksi tälläinen kertoi ettei kännykässä ole tiedostoja ja suuttui että vaikka oliskin ei niitä voi ihminen nähdä.
Millaista tiedostonhallintaa tarvitsit kännykkäsi?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä ap tapauksessa on tapahtunut enkä ota siihen kantaa. Olen ollut DNA asiakas vuosikausia. Minulle on aina oltu ystävällisiä. Olen heikkonäköisenä ja vanhempana ihmisenä kysynyt monta kertaa liikeen asiakaspalvelussa kaikkein tyhmimmätkin kysymykset ja olen aina saanut kiireettöntä ja ystävällistä asiantuntevaa palvelua. Asiat on selitetty minulle ystävällisesti ja selkeästi. Vaikka olisin ollut eri meiltä, ei siitä ole vääntöä tai riitaa syntynyt. Kukaan ei ole loukkaantunut. Ei myyjä eikä asiakas. Jos toistuvasti kokee kohtaavansa kaikkialla vain huonoa asiakspalvelua, kannattaa tarkastella asiakkaana myös omaa toimintaa ja tapaa esittää asiat. Oman 60 vuoden elämäni aikana en ole montaa kertaa huonoon asiakaspalveluun törmännyt. Päinvastoin. Koen saavani kaikkialla pääsääntöisesti erinomaista palvelua. Kaikkialla vaikuttaa olevan ystävällisiä ammattitaitoisia asiakaspalvelijoita.
Et vain näe sitä.
Samanlainen kokemus jo pari vuotta sitten. Sanoin että en halua vaihtaa puhelinoperaattoria. Kaupittelija, joka oli nuori nainen, jäi puhisemaan että etkö ymmärrä että tämä on parempi tarjous kuin sulla on. Olin että mulla on oikeus asiakkaana tehdä typeriä päätöksiä ja sun pitää se kestää. En siis sanonut, mutta ajattelin. Ei ole mun työ kasvattaa tai kouluttaa muiden lapsia tai työntekijöitä. Nykyisin en ajaudu edes juttusille, koska mulla ei ole mitään halua vaihtaa mitään, ja en jaksa näitä nuoria.
Taitaa olla melko yleistä matkapuhelin- ja muissa elektroniikkaliikkeissä. En tiedä, perehdytetäänkö aspoja tehtäviinsä lainkaan vai onko alan liikkeiden linja se, että hyvä asiakaspalvelu on päällekäyvää, röyhkeää ja asiakkaan toiveet sivuuttavaa. Vähän niin kuin jurriset iskuyritykset valomerkin aikaan.
Joku kirjoitti:
Jos toistuvasti kokee kohtaavansa kaikkialla vain huonoa asiakspalvelua, kannattaa tarkastella asiakkaana myös omaa toimintaa ja tapaa esittää asiat.
Aloittaja tässä : en sanonut aina kokevani huonoa palvelua. Tuon lisäsit ihan itse.
Nyt sain huonon asiakaskokemuksen, jota ei taas heti unohda, ja ei tee mieli mennä liikkeeseen enää. Aikoinaan sanottiin yhden mielipide vastaa vähintään 10 samanlaista, joka ei ole ääneen asiaa esiin tuonut, joten eiköhän meitä ole aika monta joilla on huonojakin kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä parikymppiset "asiantuntijat" ovat huvittavia. Tekninen tietämys rajoittuu lähinnä nopeaan näpyttelyyn ja kuvafilttereiden tietämiseen mutta esim. tiedostonhallinta on ihan tuntematonta. Yksi tälläinen kertoi ettei kännykässä ole tiedostoja ja suuttui että vaikka oliskin ei niitä voi ihminen nähdä.
Voi hyvää päivää! 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista tiedostonhallintaa tarvitsit kännykkäsi?
Mitä tuo kysymys tarkoittaa? Tarkoittaako, että millaiseen tiedostonhallintaan tarvitsit kännykkääsi? Oletko ehkä aspa? Vierailta mailta?
Samaan törmännyt, honoon asikaspalveluun dna:n liikkeessä. Tyyppi puhuu ja puhuu eikä anna suunvuoroa ja kun hieman korotan ääntäni, jotta hän keskettäsi yksinpuheluns, niin alkaa haukku minua, että huudan. Sellaista asiakaspalvelu. Kävelin liikkeestä ulos.
Ja huijaa minkä ehtii tuputtaa turhaa sontaa jota asiakas ei selvästi tarvi. Sitten pitää jälkikäteen selvitellä ja purkaa sopimuksia joita myyjä on omavaltaisesti myynyt sinulle.
No kyllä se nykykoulukin on heitä hyvin "valmentanut" sivistymättömään öykkäriyteen.
Oletteko saaneet mistään 50m nettiä? Minulle ei myydä enää mitään muuta kuin 200megan ja sellaista ei oma (vanha) puhelimeni jaksa edes pyörittää.
En halua maksaa turhasta.
elisan kauppojen edessä kaupustelijat ovat saaneet monet vaihtamaan liittymänsä pois elisalta. ovat kuin kerjäläiset kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne ottaa henkilökohtaisesti jos sanoo että sun tarjous (25 €/kk) on huono 😅
Hehehe, sehän on huono tarjous
Tietotekniikka ei ole oma osaamisalueeni, joten voin suhtautua juuri tämän alan asiakaspalvelutapahtumiin melko vähäisin odotuksin. Livenä eli liikkeessä voi valita eli perääntyä, jos sujuvaa palvelua ei saa. Puhelinpalvelussa on joskus ollut teknisen tuen osalta hieman kuumottava, kun yhteistä käsitteistöä ei aina löydy: itse en osaa kaikkea teknistä terminologiaa, ja aspa-henkilö ei välttämättä kykene keskittymään ongelman ratkaisemiseen ihan yleiskielen avulla. Joskus palvelu on ollut sellaista, että aspa-henkilön neuvontakyky on ollut koetuksella, kun hänen ja minun puhelimeni ovat olleet erimerkkisiä! Eipä siinä oikein voi muuta kuin äänettömästi itsekseen hihitellä.
Opastaa? Aikanaan kun menin rautakauppaan töihin kerrottiin mitä missäkin on, miten kellokortti toimii ja miten noutopihan kuittivihko toimii. Opastus kesti vajaan 30 minuuttia kun kävelimme kaupan läpi. Olisin yllättynyt, jos meno on kivijalkamyymälöissä muuttunut.