Paljonko olet poiminut mustikkaa tähän mennessä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan yhtä laiska poimija kuin minä: otan matalan jakkaran metsään ja istun siinä poimiessani. Nyt on niin runsaasti mustikkaa että yhdellä istumalla saa jo hyvin.
Onko hyttyskää?
10 litran ämpärillisen ostin tänään.
Kävin aamulla poimimassa seitsemän litraa ennen kuin ihan hirveä paahde. Vielä saisivat hivenen kypsyä täällä pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan yhtä laiska poimija kuin minä: otan matalan jakkaran metsään ja istun siinä poimiessani. Nyt on niin runsaasti mustikkaa että yhdellä istumalla saa jo hyvin.
Jaa onko? En löytänyt kovin paljoa ainakaan, vaikka menin melko kauas, alueen syrjäisimpään kolkkaan. Kypsiä tosin oli kaikki mustikat (puolukkaa paljon, mutta vielä kaikki vaaleanvihreitä).
En marjan marjaa. En pidä mustikoista.
Mellä jotain 30 litraa. Joista suurimman puhdustin ja annaoin vanhemmilleni, he tykkäävät syädö mustikoita. Ja keittelevit siitä soppaa, puurojen kyytipojaksi.
Osan annoin tytön perheelle. Loput ovat omassa pakkasessa. Kaksi herkullsta mustikkapiirasta on jo sananmukaisesti ahmittu suuhumme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hyttyskää?
Yllättäen vain yksi tuli häiritsemään. Ei ollut paarmojakaan.
Pari kahvikupillista. Täällä on ollut kaamea helle, hilloja on kerätty ensin ja päivät on menneet palkkatyössä. Mutta ehkä jo ensi viikolla enemmän.
E yhtään :( pitää kyllä viikonlopun aikana käydä. Meillä on mustikan laatu huonontunut jo kostean nihkeän kelin vuoksi
Eräs sukulainen antoi meille pari litraa. Iso lahja <3
2,5 l. Mutta meillä päin mustikka-aikaa riittää vielä, joten ehtii hyvin vielä metsään, vaikka tuli lomamatka väliin sotkemaan marjastuskuvioita.
Keräilen nyt vadelmia, niitä tullut n.15 litraa. Mustikat voi vielä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
568 kiloa
En usko.
Kolme kappaletta. Kaikki meni suoraan suuhun.