Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko toisen puolisoa kehua kauniiksi tai komeaksi "kohteliaisuudesta"?

Vierailija
24.07.2024 |

Mietin vaan, kun jos joku näyttää minulle vaikkapa kuvan esimerkiksi uudesta miehestään tai mikseipä vanhastakin, jos ei ole ollut puhetta, niin kuvaa katsoessa voi sanoa "Komea mies!" olipa se sitten tai ei. 

Eräs hyvä työkaverini äitiyslomaltaan tullessaan halusi sitten tietää, millainen nykyinen mieheni on, niin näytin mielestäni hyvää kuvaa ja hän vaan tuumasi kohteliaana "Nonniin kiva! Tollanen perusmies, kiva juttu!" tarkoittiko hän, että mieheni on sitten ruma?

Omasta mielestäni mieheni on tietysti paras kaikista. 

Mitenkäs te kommentoitte, jos tulee vastaavanlainen tilanne vastaan? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko suomalaisessa kulttuurissa kehua yhtään mitään tai ketään?

Niinpä, kehujen takana on usein jotain taka-ajatuksia. Tunnetaan sanonta "vaimoaan ja koiraansa ei saa kehua vieraille". Ehkä voit päätellä, miksi.

Itse en keksi yhtäkään syytä, miksi puolisoaan tai koiraansa ei voisi kehua muille.

Vierailija
22/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa äijän ulkonäkö? Äikässä tärkeintä on että on mukava ja reilu. Ei mustasukkainen ei juo ei polta eikä oo väkivaltainen. Ei määrää eikä petä

Eli kunnon tossukka xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon aina että en ole ajatellut kyseistä henkilöä ns sillä silmällä ja siksi en osaa ottaa kantaa.

Ai jos joku tuosta vaan näyttää kuvaa puolisostaan, eikä edes suoraan kysy mitä mieltä olet (kuten ap:n tapauksessa), niin silti heti kerrot, ettet ole ajatellut kyseistä henkilöä sillä silmällä?

Vierailija
24/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmat läskit ei kommentoi ulkonäköä. 

Vierailija
25/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko suomalaisessa kulttuurissa kehua yhtään mitään tai ketään?

Niinpä, kehujen takana on usein jotain taka-ajatuksia. Tunnetaan sanonta "vaimoaan ja koiraansa ei saa kehua vieraille". Ehkä voit päätellä, miksi.

Itse en keksi yhtäkään syytä, miksi puolisoaan tai koiraansa ei voisi kehua muille.

Voihan sitä kehua samalla tavalla kun voi olla kehumatta. Tärkeämpää kuitenkin on kehutko sitä ulkonäköä puolisollesi vai jätätkö sanomatta mitään.

Vierailija
26/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tollanen perusmies" on kyllä silkkaa kettuilua ap:lle

Vierailija
27/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitäs rumille puolisoille sanotaan?

Vierailija
28/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkonäköön voi ottaa suoraan kantaa. Itse kommentoin yleensä onpa hyvä kuva teistä, missä tämä olikaan otettu tmv. 

Vierailija
29/29 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelin että tuollainen perusmies voi olla kohteliaisuuskin. Riippuu toki millä äänenpainolla asia sanotaan. Monet ainakin vanhemmista naisista etsii vaan ihan vakaata ja hyvää perusmiestä ja niidenkin saaminen on vaikeaa.

Itse en lähtökohtaisesti valehtele, enkä oleta sitä muilta. En ymmärrä miksi pitää esitellä muille seurustelukumppanin kuvia ja olettaa että kaikki sanoo vaan että on komee joo (jos mies ei sitä edes erityisesti ole, mutta toisaalta miksi miehen pitäisi olla edes komea, mitä väliä sillä on?) Ehkä AP on hakenut vaan itselleen omaa itsetunnon pönkitystä.