Miten sinä suhtautuisit ulosotossa olevaan kumppaniin?
Itselläni talous on ollut aina kunnossa. En millään ole pystynyt luomaan suhdetta kumppaniin, jonka talous on retuperällä.
Olen huomannut hyvin monien ihmisten olevan ulosotossa tai hoitavan muuten raha-asiansa todella huonosti.
Olenko liian tiukka? Ja hox, koskaan en kenenkään lainoja maksaisi missään olosuhteissa, mutta voisihan sitä tiukoin ehdoin olla tekemisissä raha-amputoidunkin kanssa.
Onko jolla kulla onnistunut suhde ihanan, mutta raha-asiansa ryssineen kanssa? [Omaa talouttaan uhraamatta.]
Kommentit (51)
joskus on teknisesti ja taloudellisesti viisasta vaan mennä ulosottoon, ei tarvii maksaa suuria velkoja ja valtio maksaa sen perusturvan eikä kaikkia rahoja voi viedä ja varsinkin jos olet myynyt vaikka talosi niin vie rahat ulkomaille sinne ulosotto eii voi koskea! mitä järkeä on maksaa velkoja jos on työtön? kaikki rahat menee velkojen ja korkojen lyhennyksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa voisin olla, mutta yhteistaloutta en perustaisi. Toisin sanoen niin kauan ok, kun asunnot/omaisuus on erillään eikä ala tulla vinkumista tyyliin "maksa sä, kun sulla on enemmän rahaa"
Mistä se suhde sitten mielestäsi koostuisi, eikö suhteiden pointti ole tähdätä nimenomaan yhteiseen talouteen ja perheellistymiseen? Vai tarkoitatko, että voisit käyttää seks.hyväksi aikansa, kunnes löytyy parempi, ja sitten perustaa perheen sen paremman kanssa?
Seurustelin nykyisen mieheni kanssa kolmisen vuotta asuen erillään. Ihan parisuhteessa, mutta eri talouksissa. Nykyään meillä on lapsia ja asummekin yhdessä. En käsitä miksi pitäisi heti muuttaa yhteen, varsinkaan henkilön kanssa joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan. Kyllä sen sitten huomaa mihin suuntaan on menossa ja jos tilanne paranee ja ihminen selkeästi hoitaa asiansa, niin sitten voisi asuakin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä missä kunnossa tissit, tussu ja perse on
yhdestä sellaisesta kokemusta jolla oli nuo erittäin kunnossa, mutta toista kertaa en samaa virhettä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meni rakastuin ulosotossa olevaan naiseen. Autoin häntä saamaan haettua sosiaaliasen luoton jolla pääsi pois uo:n velkavankeudesta. Luottotiedot on jo takaisin ja laina maksettu pois ensi vuonna ja samalla meill tulee 5v ihanaa vuotta täyteen.
Vaimoni ulosotot johtui osin nuorena tehdyistä hölmöilyistä ja exän sekoiluista.
Hän tarvitsi vain tukea jotta sai asians kuntoon.
Oot hieno tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat tilaili aikanaan kaikenlaista mun nimillä ja jätti laskut maksamatta. Oli hienoa kun 18v kaikki nuo pätkähtivät intrumin (vai mikä olikaan silloin) kirjeenä postiluukusta sisään.
Nyt tiedän, että minun ei olisi ollut pakko hyväksyä tilannetta, mutta enpä silloin tajunnut. Nykyinen vaimo(silloinen tyttöystävä) tajusi onneksi mitä pitää tehdä ja sai lopulta asian hoidettua. En kyllä saanut enää velkoja vanhempien nimiin kun reagoin liian myöhään, mutta sain painostettua vanhemmat maksamaan ne.
Tämä ei ilmeisesti ole edes kovin tavatonta vaan valitettavan yleistä, että ensin sotketaan omat luottotiedot ja sitten lasten.
Näin kävi mullekin. Mulle sanottiin suoraan poliisista, että olisi parasta, että ne jotenkin vain saisi maksettua. Todistaminen olisi hankalaa, kun vanhempi ei myönnä tehneensä tilauksia. Siihen aikaan pystyi tilailemaan ihan tuosta vaan niillä paperisilla tilauslomakkeilla kaikenlaista. Onneksi nykyään ei ole niin helppoa tilailla toisen nimiin. Oli ihan mukava ylläri omaan kotiin muuttaessa. Sukulaiset tulivat minulla hätiin, mutta muutaman vuoden jouduin olemaan ilman luottotietoja maksamisen jälkeen.
Kyllä voisin, jos henkilö kävisi töissä ja hoitaisi muuten kaikki laskut moitteettomasti. En tietenkään maksaisi hänen laskujaan, saatikka lainaisi rahaa. Omat kukkarot ja tilit, niin mikä jottei.
Riippuu vähän.
Olen nyt parisuhteessa velattoman miehen kanssa, mutta pari vuotta sitten, kun olin keskituloinen yh-äiti sinkkumarkkinoilla ja tuskailin itsekin kohonneiden elinkustannusten kanssa, tapasin mm.
* miehen, joka ainoalla tapaamisella kertoi, että hänellä oli yli 150 000 euroa ulosotossa peliriippuvuuden takia. Mies ei muutenkaan napannut, joten tuo yksittäinen Red flag ei ollut ainoa syy, ettei toisia treffejä tullut. Ei kuitenkaan puhuttu, onko peliongelma jo hallussa tms, ja kun itse onnistuin siihen aikaan juuri ja juuri elättämään itseni ja lapseni, (ja lapseni olivat joutuneet vähentämään mm. ratsastusta ja itse olin luopunut autosta, minkä vuoksi lasten harrastaminen vaikeutui) ei olisi tullut kuuloonkaan, että elättäisin myös miehen itseaiheutetun varattomuuden vuoksi.
* miehen, joka kertoi nuoruudessa velkaantuneensa palkkasotkujen vuoksi, ja tuolloin ei ollut jaksanut hoitaa asioitaan. Sinänsä inhimillinen syy, mutta se huoleton hälläväliä-asenne näkyi kaikessa muussakin, jonka vuoksi hän ei ollut minulle sopivaa puolisoainesta. Jos hän olisi ollut muilta osin sopiva asenteen puolesta ja itsellä ei olisi ollut isoa asuntolainaa ja lapsia, ja minun talous olisi siten ollut leveämpi, silloin ulosotto tuskin olisi ollut esteenä, mutta nykyisessä kokonaisuudessa en edes harkinnut suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat tilaili aikanaan kaikenlaista mun nimillä ja jätti laskut maksamatta. Oli hienoa kun 18v kaikki nuo pätkähtivät intrumin (vai mikä olikaan silloin) kirjeenä postiluukusta sisään.
Nyt tiedän, että minun ei olisi ollut pakko hyväksyä tilannetta, mutta enpä silloin tajunnut. Nykyinen vaimo(silloinen tyttöystävä) tajusi onneksi mitä pitää tehdä ja sai lopulta asian hoidettua. En kyllä saanut enää velkoja vanhempien nimiin kun reagoin liian myöhään, mutta sain painostettua vanhemmat maksamaan ne.
Tämä ei ilmeisesti ole edes kovin tavatonta vaan valitettavan yleistä, että ensin sotketaan omat luottotiedot ja sitten lasten.
Näin kävi mullekin. Mulle sanottiin suoraan poliisista, että olisi parasta, että ne jotenkin vain saisi maksettua. Todistaminen olisi hankalaa, kun vanhempi ei myönnä tehneensä tilauksia. Siihen aikaa
Minä olen myös Elloksen postimyyntikuvaston uhri. En tajua miten tuo on ikinä ollut mahdollista ja miten ne velat on sille lapselle edes periytyneet. Mun nimillä oli tilattu kaikkea koulukuvista Aku Ankkaan ja lämmitysöljyyn. Ja kaikki tietysti jätetty maksamatta.
Hauskaa 18v kun kaverit sai kuka mitäkin talletuksia ja itse vanhemmilta tuli muistamisena tonni tolkulla korkoa kasvanutta velkaa.
Vierailija kirjoitti:
joskus on teknisesti ja taloudellisesti viisasta vaan mennä ulosottoon, ei tarvii maksaa suuria velkoja ja valtio maksaa sen perusturvan eikä kaikkia rahoja voi viedä ja varsinkin jos olet myynyt vaikka talosi niin vie rahat ulkomaille sinne ulosotto eii voi koskea! mitä järkeä on maksaa velkoja jos on työtön? kaikki rahat menee velkojen ja korkojen lyhennyksiin
Se että joskus olisi velaton. Ne velat kyllä löytää tavalla tai toisella lopulta edestään ja helpompi pitkässä juoksussa on maksaa ne pois.
Mistä se suhde sitten mielestäsi koostuisi, eikö suhteiden pointti ole tähdätä nimenomaan yhteiseen talouteen ja perheellistymiseen? Vai tarkoitatko, että voisit käyttää seks.hyväksi aikansa, kunnes löytyy parempi, ja sitten perustaa perheen sen paremman kanssa?