MUUTTO lasten kanssa edessä ja pitäisi päättää: Joko melko levoton taloyhtiö mutta oma sauna,bussipysäkki ja kauppa vieressä TAI
Tai rauhallinen taloyhtiö mutta ei saunaa,kauppaan pari kilometriä ja bussipysäkkikin vähän kauempana (oletteko ikinä koettaneet ehtiä bussiin lasten kanssa).
Lapset ovat 2 ja 6,vanhempi opettelee ulkoilemaan yksin.
Kommentit (13)
Lapsen turvallisuus menee kaiken edelle. Ettei lapsi joudu pihalla leikkiessään katselemaan jotain juopporemmiä.
Jokaisella on omat prioriteettinsä. Minulle bussipysäkin tai kaupan sijainnilla ei ole pienintäkään merkitystä.
Rauhallinen taloyhtiö ja oma auto.
Miksi vedät aikataulun niin tiukille ettei kiukkujen takia ehdi bussiin?
Levottomista asukkaista voi aina valittaa ja joskus se levottomuus vaan hiipuu pois.
Lapset on niin pieniä, että ottaisin tuon ekan vaihtoehdon. Arki sujuisi eikä pienet lapset liiku yksin pihalla. Mutta jos aiot asua siinä vuosia, niin siinä tapauksessa se rauhallisempi taloyhtiö.
Ottaisin sen mistä päivättäisjutut onnistuu helpoiten, eli eskari ilmeisesti alkaa toisella lapsella, sen läheisyys ja miten haku+nouto sinne ja päikkyyn (jos nuorempi on) onnistuu? Onnistuuko kauppareissut yhdistää siihen?
Millainen työmatka, voiko kauppareissun yhdistää siihen?
Kuinka tarpeellinen sauna on? Tuleeko vesimaksu lisäksi vai kuuluuko vuokraan?
Onko vuokrassa eroa ja mitä sillä summalla voisi tehdä?
Itse asuin "rauhattomalla" alueella, mutta loppujen lopuksi olikin kuitenkin yllättävän rauhallinen ja turvallinen, puisto vieressä, leikki- ja lenkkeilymahdollisuudet vieressä.
Sitten asuin "rauhallisemmalla" alueelle, mutta siellä ei lasta uskaltanut laittaa yksin pihalle, kun kaahareita ajoi niillä hiljaisilla teillä, jopa leikkikentän hiekkaisella tiellä joskus.
Veikkaan, että molemmissa on puolensa lopulta. Tsemppiä ja energiaa muuttoon!
Vierailija kirjoitti:
Lapset on niin pieniä, että ottaisin tuon ekan vaihtoehdon. Arki sujuisi eikä pienet lapset liiku yksin pihalla. Mutta jos aiot asua siinä vuosia, niin siinä tapauksessa se rauhallisempi taloyhtiö.
Et osaa lukea? Ap selkeästi sanoi että isompi opettelee olemaan yksin pihalla.
"Levoton" on aika laaja käsite. Tarkoittaako se sitä, että nurkat on täynnä huutavia narkkareita ja neuloja ja verta, vai sitä, että naapurit on eläväisiä ja äänekkäitä, mutta yöt ollaan hiljaa ja eletään suurin piirtein normaalien sääntöjen mukaan?
Itse arvostan rauhan korkealle, kun työvuoroon pitää herätä jo neljältä.
(lasten kanssa ehtii bussiin, jos vanhempi itse tajuaa alkaa pukea niitä lapsia ulos ovesta tarpeeksi aikaisin. se on vanhemman oma kasvutehtävä)
Sijainti