Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kullalle olla allerginen?

Vierailija
04.02.2007 |

Vai miksi minun korvakorut aiheuttavat joka käytön jälkeen punoitusta ja töhnän muodostusta? Ihan kuin korviksen reiät tulehtuisi, käytin mitä tahansa kultaisia korviksia. Punoittaa ja töhnää valuu... yäk. Putsaan kyllä korviksia saippualla ja desinfiointiaineella, vaikka onhan niihin pinttynyt kiinni kaikenlaista jännää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa voi olla nikkeliä joukossa.

Vierailija
2/6 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse allerginen laajasti ja mulle on sanottu kultakoruista, että kullalle ei yleensä koskaan herkistytä, MUTTA

kultakoruissa pitoisuudet vaihtelee ja matkoilta esim voi saada epäpuhtaampaa kultaa olikohan koboltti se , mitä voi olla seassa ja aiheuttaa allergiaa.

Just korviksissa arempi iho joutuu kosketuksiin ja voi herkistyä.

Vissiin suomalainen laatukulta olis turvallisin vaihtoehto (tietää mitä saa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sitten kysyi asiaa lääkäriltä, joka näytti artikkelia, joka käsitteli asiaa. Ja tuossa todettiin, että kyllä kullalle voi tulla allergiseksi (Miehen vihkisormus vaihdettiin platinaiseen, koska valkokoulta saattaa aiheuttaa vielä herkemmin oireita, eikä ihottumaa enää ole)

Vierailija
4/6 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monille asioille allerginen ja nikkelille varsinkin. Tuli mieleen että onhan mulla yhdet ei-kultaiset korvikset, joiden piti sopia nikkeli-allergikoillekin. Ne aiheuttaa tuota samaa. Voiskohan mun korvarei' issä asua joku sitkeä pöpö?

-ap

Vierailija
5/6 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla yhdet ei-kultaiset korvikset, joiden piti sopia nikkeli-allergikoillekin. Ne aiheuttaa tuota samaa. Voiskohan mun korvarei' issä asua joku sitkeä pöpö?

-ap

[/quote]

Vierailija
6/6 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kotimaisia kultaisia lahjaksi ja perinnöksi saatuja korviksia, joita en voi pitää, mutta rihkamakorvikset eivät aiheuta mitään oireita. Että omasta puolestani sanon, että kullalle VOI olla allerginen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi