Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksuaalinen ahdistelu, mikä tämä oikein oli? :(

Vierailija
24.07.2024 |

On nyt sen verran paha olo tästä että päätin tulla tänne kertomaan. Eksän tuttu jonka kanssa kerran noin vuosi sitten vietimme iltaa, oli yökerhossa jossa aloimme jutella ja tarjosi juotavaa. Kysyi mentäisiinkö hänen luokseen musiikkia kuuntelemaan ja juomaan. Mitään flirttiäkään ei ollut enkä osannut epäillä, selvinpäin tuskin olisin mennyt kenenkään miehen asunnolle muutenkaan.

No siellä riisui vaatteensa, vaati minua riisumaan ja myös riisui väkisin ja sitten kun aloin vastustella ja olisin pukenut päälleni uudestaan niin oli jotenkin nopeasti onnistunut piilottamaan vaatteeni ja etsin niitä alasti pitkin kämppää, alaston äijä perässä. Lopulta tartuin kurkusta kiinni ja kirosin niin säikähti ja näytti missä vaatteeni on, kuulemma minä itse riisunut ja sinne laittanut. Puhui minusta törkeästi ja suuttui kun sanoin suorat sanat. Jäi nukkumaan ja minä pääsin lähtemään kotiini.

Mikä tämä nyt sitten oli, voiko tehdä rikosilmoituksen, kannattaako? Ei ole kuin sana sanaa vastaan. Minua on ennenkin ahdisteltu ja nuorena käytetty hyväksi mutta tästä eilisestä tuli nyt jotenkin tosi paha ja ahdistunut olo :( Mistä saisi vertaistukea tai jotain...

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä rikosilmoituksen.

Tukea ja neuvontaa saat esimerkiksi tuolta https://www.riku.fi/palvelut/rikosuhripaivystys-116-006/

Vierailija
2/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyaikana naiset on herkkiä. Ihan normaalia että jokainen nainen tuollaista elämässä kokee. En oo traumoja saanut. Opettele pitämään puolesi miesten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea saa mm. naisten linjalta puhelimitse. Kyllähän tuossa on jonkinlaista pakottamista tapahtunut, mutta suoraan sanottuna en usko että mitään niin vakavaa, että rikosilmoituksesta seuraisi mitään muuta konkreettista, kuin että korkeintaan sinua syytettäisiin kurkusta tarttumisesta. Voit toki olla poliisiin silti yhteydessä, he kertovat kyllä suoraan kannattaako juttua viedä eteenpäin. 

Hyvä että uskalsit hoitaa itsesi pois tilanteesta, ja olen pahoillani että jouduit kokemaan tuollaista. Jaksamisia. 

Vierailija
4/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyaikana naiset on herkkiä. Ihan normaalia että jokainen nainen tuollaista elämässä kokee. En oo traumoja saanut. Opettele pitämään puolesi miesten kanssa.

Se on todella yleistä, mutta ei millään tapaa normaalia. Se että sinä et ole kärsinyt asiasta sen pahemmin, ei tarkoita sitä etteivätkö muut saisi tuntea oloaan pahaksi. Outoa naiselta yrittää normalisoida tuollaista, tai sitten olet katkera siitä että olet joutunut kokemaan pahaa ja toivot sitä muillekin. 

Vierailija
5/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on todella yleistä, mutta ei millään tapaa normaalia. Se että sinä et ole kärsinyt asiasta sen pahemmin, ei tarkoita sitä etteivätkö muut saisi tuntea oloaan pahaksi. Outoa naiselta yrittää normalisoida tuollaista, tai sitten olet katkera siitä että olet joutunut kokemaan pahaa ja toivot sitä muillekin. 

Siitä vaan sitten masennuslääkkeitä popsii ei ole multa pois...

Vierailija
6/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se taas nähtiin, että naiset ei ymmärrä erotiikan päälle.

Vierailija
7/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Moringin kaltainen? Paitsi exän tuttu, ei tuntematon mies kadulta tai baarista.

Vierailija
8/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja tuesta.. Helpottaa kun voi edes kertoa tästä jollekin eikä pitää sisällään. Ja se kurkusta tarttuminen on sitten varmaan "pahempi" kuin tuo kaikki muu, mutta aiheellinen enkä olisi saanut vaatteitani takaisin jos en olisi pelästyttänyt noin. En jäätynyt tilanteessa kuten joskus nuorempana vaan tuli viha ja halu taistella vastaan, kenties säästyin raiskaukselta. Älyttömintä että syytti minua että itse olisin riisunut ja jättänyt vaatteeni siihen, ihan kuin alkaisin muka epäillä itseäni vaikka tiedän miten asia oli. Yleensä en ikinä mene miehen kotiin enkä kutsu kotiini ettei vahingossakaan kävisi näin, vaikka eihän se kotiin meno silti oikeuta ahdistelemaan. Luotin koska kyseessä eksän tuttu jonka kanssa on aiemminkin istuttu iltaa. Mietin kerronko eksälle, päätin kertoa. 

Vierailija
9/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normalisoida laittomuuksia. 

Vierailija
10/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja tuesta.. Helpottaa kun voi edes kertoa tästä jollekin eikä pitää sisällään. Ja se kurkusta tarttuminen on sitten varmaan "pahempi" kuin tuo kaikki muu, mutta aiheellinen enkä olisi saanut vaatteitani takaisin jos en olisi pelästyttänyt noin. En jäätynyt tilanteessa kuten joskus nuorempana vaan tuli viha ja halu taistella vastaan, kenties säästyin raiskaukselta. Älyttömintä että syytti minua että itse olisin riisunut ja jättänyt vaatteeni siihen, ihan kuin alkaisin muka epäillä itseäni vaikka tiedän miten asia oli. Yleensä en ikinä mene miehen kotiin enkä kutsu kotiini ettei vahingossakaan kävisi näin, vaikka eihän se kotiin meno silti oikeuta ahdistelemaan. Luotin koska kyseessä eksän tuttu jonka kanssa on aiemminkin istuttu iltaa. Mietin kerronko eksälle, päätin kertoa. 

Ihan oikein teit, älä siitä ole huolissasi että olisit tehnyt tilanteessa väärin. Rohkea olit. Eihän se kurkusta tarttuminen näin järjellä ole noista yhtään sen pahempi teko, mutta rikosoikeudellisesta näkökulmasta ehkä helpommin todistettavissa jos jäi jotain jälkiä, ja selkeämpi rikosnimike.

Kerro ihmeessä exälle "ystävänsä" tekosista, jos tunnet että häneen voi asiassa luottaa.

Vierailija
11/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukea saa mm. naisten linjalta puhelimitse. Kyllähän tuossa on jonkinlaista pakottamista tapahtunut, mutta suoraan sanottuna en usko että mitään niin vakavaa, että rikosilmoituksesta seuraisi mitään muuta konkreettista, kuin että korkeintaan sinua syytettäisiin kurkusta tarttumisesta. Voit toki olla poliisiin silti yhteydessä, he kertovat kyllä suoraan kannattaako juttua viedä eteenpäin. 

Hyvä että uskalsit hoitaa itsesi pois tilanteesta, ja olen pahoillani että jouduit kokemaan tuollaista. Jaksamisia. 

Kiitos kovasti 

Ap

Vierailija
12/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu oli se äijä mutta olisit itsekin voinut miettiä että ihanko oikeasti se halusi sun kanssa vaan musiikkia kuuntelemaan...

Vierailija
13/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi meni ja nyt alkoi ahdistamaan ? 

Vierailija
14/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan tuo olla seksuaalista ahdistelua, mutta sinä myös syyllistyit ehkä lievään pahoinpitelyyn, kun otit häntä kurkusta kiinni (kuristit). oikeus voi pitää sitä hätävarjelun liioitteluna, mutta kaikenkaikkiaan hyvä, että pääsit sieltä ulos. koita jatkossa muistaa, että jos korotat ääntäsi ja huudat apua, kerrot huutaessasi mitä tapahtuu, niin joku naapuri kuulee ja soittaa häkeen

Vierailija
15/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun vuosi sitten olivat tavanneet. Tämä tapahtui äskettäin.

Vierailija
16/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen? 

Vierailija
17/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se taas nähtiin, että naiset ei ymmärrä erotiikan päälle.

Taisit kirjoittaa vahingossa naiset vaikka tarkoitit miehet... 

Veikkaan kyllä että ap:n tarina on keksitty provo, mutta siinä tapauksessa että ei ole niin olen surullinen että hän joutui tällaista kokemaan, pelottava kokemus varmasti. Rikosilmoituksen tekemistä voi harkita jos uskoo että kurkkuun tarttumista tässä tilanteessa ei oikeudessa tulkita hätävarjelun liioitteluksi tai pahoinpitelyksi.

Vierailija
18/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit, älä siitä ole huolissasi että olisit tehnyt tilant

Kiitos, ihan tuli kyyneleet silmiin kun luin viestisi. Sitä niin helposti häpeää ja syyttää itseään, auttaa paljon kun joku sanoo ettei tämä ollut minun syytäni. Kamalaa joutua ahdistelluksi ja vielä se häpeä siitä vaikka sen miehen pitäisi hävetä eikä minun. Olen nyt tyytyväinen kun löysin rohkeutta toimia... Tämä on nyt koko ajan mielessä mutta toivottavasti unohtaisin ajan kanssa

Ap

Vierailija
19/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu oli se äijä mutta olisit itsekin voinut miettiä että ihanko oikeasti se halusi sun kanssa vaan musiikkia kuuntelemaan...

Siis täh? Minä olen usein lähtenyt vastakkaisen sukupuolen mukaan jatkoille ihan vaan sitä musiikkia kuuntelemaan, juttelemaan, pelaamaan korttia, saunomaan tai muuta ei seksiin liittyvää. Se on aivan normaalia. Epänormaalia on se, että toiseen mitenkään kajoaa fyysisesti luvatta. 

Vierailija
20/39 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tuo tapahtui eilen. Sitä ennen olin vuosi sitten eksän kanssa tuon miehen kanssa viettämässä iltaa ja silloin vaikutti normaalilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä