Apua hammaslääkäri haluaa poistaa viisaudenhampaan
En halua poistaa yhtään hammasta suusta..onko se viisauden hampaan poisto niin paha kun huhutaan..
Kommentit (32)
Sanoiko syyn miksi? Jos ei niin ei kyllä kuulosta siltä että ois osaava hammaslääkäri...
Pojalta poistettiin neljät viisaudenhampaat samalla kertaa.
Ei ollut paha
Kysy toisen hammaslääkärin mielipidettä ennen kuin suostut
Sattuu ihan helkaristi! Siihen kuollutkin ihmisiä.
Minulla poistettiin yläpuolen viisaudenhampaat noin 35-vuotiaana humautuksessa koska olen jänishousu. Alapuolelle jätettiin. Niitä ei näy ollenkaan, ovat täysin ikenen sisällä. Kaipa ne poistetaan vain jos alkavat kipuilla.
Vierailija kirjoitti:
Minultakaan ei ole poistettu, vaikka ensimmäinen hammaslääkäri ehdotteli. En antanut poistaa vaikka pelotteli niistä koituvia vaivoja. Ei ole kuitenkaan ollut mitään vaivaa niistä.
Tulee mieleen, että onkohan niitä muilta poistettu motiivina euron kuvat mielessä?
M. 70v
Kyllä minulta alhaalta poistettiin ihan aiheesta ja parannuttua ei niiden puuttumista huomaa mitenkään. Mutta parani ja viereiset piti paikata. Ylhäällä on puhkeamatta ja seurannassa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko syyn miksi? Jos ei niin ei kyllä kuulosta siltä että ois osaava hammaslääkäri...
Sanoi, että reikiintyvät helposti. Eivät ole vieläkään reikiintyneet ja tuosta on jo neljäkymmentä vuotta.
Muutenkaan ei hampaani ole reikiintyneet paljon. Muutama paikka on, ei muuta.
M. 70v
Vierailija kirjoitti:
Sattuu ihan helkaristi! Siihen kuollutkin ihmisiä.
Joopa joo. Jengiläisiltä on poistettu ilman puudutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi, että reikiintyvät helposti. Eivät ole vieläkään reikiintyneet ja tuosta on jo neljäkymmentä vuotta.
Muutenkaan ei hampaani ole reikiintyneet paljon. Muutama paikka on, ei muuta.
M. 70v
Hampaiden reikiintyminen päättyy/vähenee noin 30-40 -vuotiaana, kun
ihmettelin kerran hammaslääkärille, että miten minulle ei enää ilmesty reikiä. Olin silloin 40 vee.
N. 68v
Vierailija kirjoitti:
Oon 40v eikä ikinä kukaan oo puhunu et pitäis poistaa. Yhen kerran lääkärissä kuvasivat ja mulla kai menee poikittain joku viisaudenhammas. Mutta ei siitä sen enempää puhuttu.
Mulla on toisella puolella viisaudenh ampaat poikittain, niiden poistamisesta ei ole kukaan sanonut mitään. Toisista nyt viimeksi lääkäri sanoi, että voisi poistaa kun ne ovat," no, tarpeettomat". Eipähän tarvitsisi huolehtia niiden puhtaudesta, en tiedä, ikää on melkein 70.
Kun ne viisaudenhampaat ovat siellä ihan takana, niin ei niiden puuttumista jälkeen päin juuri huomaa. Hammasrivissä ei näy aukkoja ja jää vielä aivan tarpeeksi hampaita pureskelemiseen. Itse poisto oli helppo nakki, hammaslääkäri väänsi kerran jollain työkalulla ja irti oli, kunnollisesti puudutettuna ei tuntunut mitään kipua eikä jälkeen päinkään niin pahaa ettei kipulääke olisi tehonnut. Pelkäsin etukäteen eniten sitä, että poistokohdasta vuotaisi hirveästi verta, mutta ihan kohtuulliseksi sekin jäi.
Minultakaan ei ole poistettu, vaikka ensimmäinen hammaslääkäri ehdotteli. En antanut poistaa vaikka pelotteli niistä koituvia vaivoja. Ei ole kuitenkaan ollut mitään vaivaa niistä.
Tulee mieleen, että onkohan niitä muilta poistettu motiivina euron kuvat mielessä?
M. 70v