Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua hammaslääkäri haluaa poistaa viisaudenhampaan

Vierailija
24.07.2024 |

En halua poistaa yhtään hammasta suusta..onko se viisauden hampaan poisto niin paha kun huhutaan..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit niitä turhaan poista. Toimenpide itsessään ei ollut kummoinen, vaikka yksi viisurini piti pilkkoa ennen poistoa. Sen sijaan meni hyvä tovi, ennen kuin se kuoppa oli umpeutunut niin, että sillä kärsi syödä. 

Vierailija
2/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole puudutteet. Ja ammattitaitoakin monilla poistaa se. Joillakin lähtee helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa usein vaivaamaan ennemin tai myöhemmin. Reikiintyykin muita hampaita helpommin.

Vierailija
4/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu hammaslääkäristä. Yks halusi multa ne vetää,veti 2 ja hioi 2 valmiiksi kun ne joskus poistetaan. Seuraava hammaslääkäri sanoi,miks ne pitäis poistaa? Ei hän niitä ota. Kiikun kaakun. Aivan sama.

Vierailija
5/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä hampaasi ja hitoako täällä siitä uliset.

Vierailija
6/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli helpot poistot, molemmat yläviisurit samalla kertaa ja minuutti per hammas.

Vierailija
7/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ikääsi, mutta + 35v viisurin poistot yleensä menee vaan vaikeammaksi, joten kannattaa varmaan poistaa, itsekin pelkäsin mutta hyvinhän nuo meni kun hyvin puudutettiin.

Vierailija
8/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpuolelta viisaudenhampaat on helppo napata, alhaalla voivat olla kietoutuneita naamahermoihin.

Vierailija
9/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle annetaan puudutteet eli hyvin se menee.

Vierailija
10/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme visuria poistettu leikkaamalla. Puudutteet on niin hyvät, ettei mitään tiedä. 

Vierailija
11/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin kaikki neljä samalla kertaa.

Ei ollut mitenkään kamalaa. Oli niin mukava s.

YTHS.ssä oli silloin sellainen tapa, että halutessaan voi poistattaa viisaudenhampaat ennen valmistumista.

Kannattaa poistattaa ne. Ei tarvitse pelätä!

Vierailija
12/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä poistettiin leikkauksella, koska se oli syvällä ja tulehtui. Puudutukset olivat niin hyvät, etten tuntenut mitään kipua. Jälkikivut kestivät pari päivää mutta selvisin hyvin tavallisilla kipulääkkeillä. Viisaudenhampaat tulehtuvat helposti ja se voi olla pahempi juttu kuin niiden poistaminen. 

Vierailija
13/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäältä viisaudenhampat lähtee helpommin kuin alhaalta. Itse menin pelkopotilaisiin erikoistuneelle hämmaslääkärille ja hän osasi laittaa puudutuspiikin kitalakeen niin, että se ei tuntunut yhtään. Ylhäältä paikattiin ensin kaksi hammasta ihan kivuttomasti. Uskaltauduin sitten poistattamaan reikiintyneet viisaudenhampaat ja nekin meni hyvin. Isoin riesa oli muutaman päivän pehmeiden ruokien syöminen, viilit ei kauaa pitäneet nälkää.

Vierailija
14/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa poistettiin kaikki neljä samalla kertaa.

Ei ollut mitenkään kamalaa. Oli niin mukava s.

YTHS.ssä oli silloin sellainen tapa, että halutessaan voi poistattaa viisaudenhampaat ennen valmistumista.

Kannattaa poistattaa ne. Ei tarvitse pelätä!

Oli niin mukava hammaslääkärikin. (=s.)

Vierailija
15/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 40v eikä ikinä kukaan oo puhunu et pitäis poistaa. Yhen kerran lääkärissä kuvasivat ja mulla kai menee poikittain joku viisaudenhammas. Mutta ei siitä sen enempää puhuttu.

Vierailija
16/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot voittanu lotossa jos ne suostuu poistamaan. Onneksi olkoon!

Vierailija
17/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sekuntia meni, kun se otettiin pois. Puudutettuna en tuntenut mitään.

Vierailija
18/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäältä poistaminen on ihan minuutin juttu, melkein kertavedolla lähtee. Eli ihan pikkujuttu. Alhaalta saa repiä enemmän... mutta ei se puudutuksen jälkeen mitään satu.

Itse jätin viisaudenhampaat vetämättä muinoin, ja reiäthän niihin tuli ja viereisiin hampaisiin myös. Eli sitten vedettiin ja paikattiin ja maksoi paljon.

Selviät kyllä!

Vierailija
19/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 40v eikä ikinä kukaan oo puhunu et pitäis poistaa. Yhen kerran lääkärissä kuvasivat ja mulla kai menee poikittain joku viisaudenhammas. Mutta ei siitä sen enempää puhuttu.

Joo. Monesti ne kasvaa poskeen päin, joten parempi ne poistaa. Ei ole mitään käyttöä poskeen päin kääntyneellä hampaalla.

Vierailija
20/32 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi myös niin että, eka hammaslääkäri oli sitä mieltä että viisaudenhampaat poistetaan. Yhden ehti poistaa. Hammaslääkäri vaihtui ja hän oli sitä mieltä ettei lopouja tarvii poistaa, koska niissä ei ollut mitään ongelmia. Mahtuivat hyvin suuhun, eikä reikiintymistä. Eka hammaslääkäri olisi siis vain varmuuden vuoksi halunnut poistaa ne. Järjetöntä lähteä repimään niitä irti varsinkaan "vanhemmalla" iällä kun juuret on noh, kunnolla juurtuneet. Juuret voi olla solmussa kasvohermoissa, poskiontelossa tai niin kovin kiinni leukaluussa että poisto aiheuttaa vain enemmän vahinkoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi