Hah, siitäs saivat, tyhmät karpit!! :D
Ei mitään oikeaa, tieteellistä näyttöä, että karppaamalla pysyvästi paino putoaisi. Hälyttävää on, että moni ihan oikeasti luulee, että voita syömällä laihtuu. Ja ihmettelee tälläkin palstalla, miksei onnistu.
Jos joku paranee vaivoistaan ja haluaa syödä karppiruokaa, se on oma asiansa, mutta väkisin sellaisen ruokavalion noudattaminen, vaikka mieli tekisi muuta - yksinomaan säälittävää.
Kommentit (39)
Miten sitten selität, että vähärasvaisella, mutta normaalihiilarisella dieetillä voi laihtua?
Vierailija:
että olen jo kauan pysynyt ihannepainossani (johon pääsin karpaten) eli 168 cm ja 54 kg (ennen painoin 73 kg), vaikka syön todella paljon. En laske kaloreita, enkä näe nälkää. Syön kinkkua, kalaa, kanaa, lihaa, fetajuustoa, raejuustoa, jogurttia, tummaa suklaata, pähkinöitä, salaattia, kurkkua, friteerattua kukkakaalia, herkkusieniä yms jotka ovat herkkujani. Tässä painossa olen pysynyt jo vuoden päivät, ja kiitän siitä hiilareiden välttelyä.
Mulle on aivan oikeasti yks ja sama, mikä on muotia jenkkilässä, ja onko mulla kalorivaje vai ei (syön 5-6 ateriaa päivässä eikä koskaan ole nälkä), kunhan vaan pysyn tässä kuosissa ilman suurempia panostuksia =) Ikää on jo 32 v, ja kilot oli tosi tiukassa ennen kun aloin karppaamaan.
Ja hiilareiden välttäminenhän on helvetin paljon hauskempaa kuin rasvan välttely, ainakin minun kaltaiselleni ihmiselle, joka rakastaa kunnon juustoja ja suklaata :)
Jos ruoassa on hiilareita ja rasvaa, hiilarit täyttävät elimistön energiatarpeen ja rasva lihottaa. Jos ei ole hiilareita, elimistö käyttää rasvaa, eikä se jää lihottamaan. Ja jos ei ole rasvaa, elimistö käyttää hiilarit jotka eivät jää lihottamaan. Siinä se erittäin yksinkertaistettuna.
T: ei nro 26
Vierailija:
Miten sitten selität, että vähärasvaisella, mutta normaalihiilarisella dieetillä voi laihtua?
Tiesittekö muuten, että aivot tarvitset glukoosia toimiakseen? Ja sitä saa hiilareista. Ilmankos karpit on niin kärttyisiä, kun aivot eivät saa tarpeeksi ravinteita.
Ainoastaan karppaus on toiminut.
Enkä koe olevani kärtty, sinähän tässä kärttyiseltä vaikutat =)
Vierailija:
Tiesittekö muuten, että aivot tarvitset glukoosia toimiakseen? Ja sitä saa hiilareista. Ilmankos karpit on niin kärttyisiä, kun aivot eivät saa tarpeeksi ravinteita.
Mitä sit, jos ap ei ole onnistunut karppaamalla laihtumaan? Minä ainakin olen laihtunut reilussa kuukaudessa aika paljon karppaamalla, joten se sopii mulle. Miksi pitää aina nostaa saatananmoinen haloo jos joku epäonnistuu karppaamisessa? Eiköhän laihtuminen kuten lihominenkin ole aika yksilöllistä...
Tyhmä on se ihminen, joka muita täällä koittaa haukkua. Kannattaisi katsoa ihan sitä omaa napaa ja omia kiloja.
Mä en karppausta vaihtaisi mistään hinnasta pois!
Sen rasvan ja hiilareiden tasapaino löytyy hiilareiden laadusta, mitä ilmeisemminkin. Tai laihtuuhan sitä silläkin että syö vain pullan päivässä, mutta kauanko elää, on taas toinen juttu...
Vierailija:
Koska proteiini+rasvapitoinen ruoka pitää nälkää paremmin ja heilauttelee verensokereita paljon vähemmän kuin paljon hiilihydraatteja sisältävä ruoka, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla on äärettömän paljon helpompi syödä vähän myös kaloreita.
Muuten toivoisin, että karppausta kommentoitaisiin vasta, kun ollaan hankittu siitä tietoa.
Vähähiilihydraattiset dieetit eivät laihduta kalorimäärään nähden poikkeuksellisesti (ts. niillä saatu laihdutustulos vastaa luotua kalorivajetta). Ts. vähähiilihydraattisuus ei takaa automaattisesti laihtumista, jos ruoan kokonaisenergiamäärä on liian iso.
Karppaus tehokkaasti korjaa kropan virheet ja se näkyy mittauksessa =)
Vierailija:
Karppaus tehokkaasti korjaa kropan virheet
" Oikeasti" mun tulisi syödä jotain 18 pojoa päivässä paikkariruokaa, että laihtuisin. Sitten siitä pitäisi vielä maksaakin ;D
ihan mielenkiintoista sinänsä. Karppaukseen vaan pitäisi jaksaa opetella kaikki sallitut/kielletyt ruoka-aineet enkä itse halua rajoittaa mitään. Tulee helposti sellaisia himoja, kuten karkki - sitä tulisi ikävä. Itse kun en näe suurta syntiä siinä, että syö karkkilaatikon silloin tällöin. Jos kieltäisin sen kokonaan, tulisi elämästä jotenkin ankeaa. Minä kun pidän ruokailua yhtenä elämän suurimmista nautinnoista, ja kaikenlaiset periaate-rajoitteet vievät sitä nautintoa pois. Ja olen aina ollut normaalipainon alarajoilla, eli en ole mikään kyltymätön läski.
Mutta tuosta tummasta suklaasta. Eikö siinä tosiaan ole sokeria? Voisi nimittäin korvata karkkia meikäläisen ruokavaliossa jos kokeilisin...
Vierailija:
Mutta tuosta tummasta suklaasta. Eikö siinä tosiaan ole sokeria? Voisi nimittäin korvata karkkia meikäläisen ruokavaliossa jos kokeilisin...
t: karppi joka äsken juuri söi kahvin kanssa pari palaa ennen niin inhoamastaan suklaasta =)
että olen jo kauan pysynyt ihannepainossani (johon pääsin karpaten) eli 168 cm ja 54 kg (ennen painoin 73 kg), vaikka syön todella paljon. En laske kaloreita, enkä näe nälkää. Syön kinkkua, kalaa, kanaa, lihaa, fetajuustoa, raejuustoa, jogurttia, tummaa suklaata, pähkinöitä, salaattia, kurkkua, friteerattua kukkakaalia, herkkusieniä yms jotka ovat herkkujani. Tässä painossa olen pysynyt jo vuoden päivät, ja kiitän siitä hiilareiden välttelyä.
Mulle on aivan oikeasti yks ja sama, mikä on muotia jenkkilässä, ja onko mulla kalorivaje vai ei (syön 5-6 ateriaa päivässä eikä koskaan ole nälkä), kunhan vaan pysyn tässä kuosissa ilman suurempia panostuksia =) Ikää on jo 32 v, ja kilot oli tosi tiukassa ennen kun aloin karppaamaan.