Henkistä väkivaltaa parisuhteessa
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Ja etenkin sellaiset joita pystyisin noudattaa! En pääse puolisostani irti vaikka tiedän että hän on pahaksi minulle. Suhde on nykyisin jatkuvaa ylä ja alamäkeä. Mies käyttäytyy välillä niin mukavasti ettei tätä sontaa voi vaan käsittää?! On ihana ja sitten muuttuu kuin toiseksi ihmiseksi. Saa minut tuntemaan aivan kamalia ikäviä olotiloja. Niin että voisin vain itkeä, sitä en kuitenkaan tee. Juuri kun alan luottaa ja tuntea kiintymystä ja rakkautta mieheeni niin tämä tekeekin jotain paskamaista. Puhuu esim. ikävästi, olen kuin vihollinen hänelle jota voi kohdella törkeästi? Mitä tämä on ja mitenkä kykenen lähteä tästä liitosta pois? Sairastun tätä menoa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mies on kuin huumetta minulle. En saa itseäni irti kun kuvittelen että hän muuttuisi tai jotain.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kun mies on tehnyt jotain ikävää ja kun minä siihen sitten reagoin ja sanon että tuli aika paha mieli, oliko nyt pakko tehdä näin, miksi teit näin niin. Mies tokaisee että itsehän sinä aiheutat tämänkin?! Sinun syytäsi että käyttäydyin näin? Ja saattaa jopa valehdella päin naamaa ettei ole IKINÄ näin tehnyt vaikka minuutti sitten on tehnyt. Ja sitten väittääkin jo että minulla on päässä vikaa kun väitän näin älyttömiä. Lopulta en enää tiedä kuka olen ja aiheutinko itse kaiken... ap
Kaikki mitä olet nyt kertonut suhteestasi, täsmää meidän suhteeseen. Syytökset, valehtelut, "päässä vikaa", kaikki. Se että välillä hän on aivan ihana, ja yhtäkkiä sekunneissa kaikki on täyttä heI
Kiitos vastauksesta. Tavallaan ymmärrän tämän. Mutta; minulla oli traumaattinen lapsuus, ei fyysistä väkivaltaa (mutta muuta sontaa ja muilta henkilöiltä olen joutunut väkivallan uhriksi), silti vanhemmat välitti, vaikea selostaa. Puolisolla traumaattinen lapsuus (on saanut fyysistä väkivaltaa), vanhemmat ei yhtään empaattisia.
Minä olen jopa yliempaattinen, kun taas puoliso on tässä ketjussa kuvatun kaltainen.
Ajan ehkä takaa sitä, että jos on kokenut paskaa, niin itse osaa toimia toisin! Miksi mies ei osaa toimia toisin?
Niin, miksi me ihmiset ollaan erilaisia? Miten joku osaa kotain mitä toinen ei? Miksi joillain on hyvä matematiikkapää ja toisella ei? Ensinnäkin, teilläkin on täysin erilainen tausta. Kaikilla ihmisillä on. Sen perusteella ei voi asioita verrata ja ihmetellä miksi joku ei tee jotain, tai tekee jotain. Siihen vaikuttaa niin moni asia eikä kaikelle edes ole selitystä.
Ja kyllä minunkin mieheni osaa, kun opetteli. Siihen tarvittiin ammattilaisen apua ja se oma tahto. Mua joskus suututtaa joidenkin asenne että "joojoo, mullakin oli rankka lapsuus ja hyvin selvisin" 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että kun mies on tehnyt jotain ikävää ja kun minä siihen sitten reagoin ja sanon että tuli aika paha mieli, oliko nyt pakko tehdä näin, miksi teit näin niin. Mies tokaisee että itsehän sinä aiheutat tämänkin?! Sinun syytäsi että käyttäydyin näin? Ja saattaa jopa valehdella päin naamaa ettei ole IKINÄ näin tehnyt vaikka minuutti sitten on tehnyt. Ja sitten väittääkin jo että minulla on päässä vikaa kun väitän näin älyttömiä. Lopulta en enää tiedä kuka olen ja aiheutinko itse kaiken... ap
Miehesi käyttäytyy kuin narsisti. Hän ei koskaan ole itse väärässä ja tee mitään pahaa. Jos hän käyttäytyy ikävästi on vika aina jonkun muun. Minun ei olisi tarvinnut tehdä näin jos sinä et olisi tehnyt noin. Narsisti myös aina leimaa toisen hulluksi jos yrittää esittää että hänessä on jotain vikaa. Narsisti tekee aina niin että kun hän on tehnyt toiselle pahasti, alkaa hän hyvittelemään ja olemaan niin ihana. Sitten kun huokaiset helpotuksesta niin tekee hän saman uudelleen. Ajan kuluessa se hyvän hetken aika lyhenee. Narsistit myös haukkuvat ja yrittävät saada toisen näyttämään huonolta ja sitten he kertovat ettei kukaan muu sinua huolisi tai rakastaisi. En väitä että miehesi on narsisti mutta hän kyllä nyt käyttäytyy samalla tavalla. Sinun pitää nyt avata silmäsi ja ymmärtää että tuo parisuhde on todella haitallinen ja jos tuo jatkuu vielä pitkään niin et ehkä pysty enää lähtemään. Pelasta itsesi ja lähde kun vielä pystyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi käyttäytyy kuin narsisti. Hän ei koskaan ole itse väärässä ja tee mitään pahaa. Jos hän käyttäytyy ikävästi on vika aina jonkun muun. Minun ei olisi tarvinnut tehdä näin jos sinä et olisi tehnyt noin. Narsisti myös aina leimaa toisen hulluksi jos yrittää esittää että hänessä on jotain vikaa. Narsisti tekee aina niin että kun hän on
Tai sitten hän on vaan oppinut tuon tavan jo lapsuudessaan, ja toistaa sitä samaa tapaa joka on iskostunut syvälle. Ja oppii pois tuosta vain jos itse haluaa ja on valmis opettelemaan.
Hiton hyvin kirjoitettu tässä ketjussa. Äsken olin kirjoittamassa viestiä, en huomannut että mies tuli takaa, hän käveli ohitse niin että työnsi minua samalla muka vahingossa, niin että hieman horjahdin. Eikö normaali ihminen olisi sanonut että väistätkö kulta tms?
Turvakoti!! Sieltä tuut ulos aivan uutena ihmisenä. Se apu mitä sieltä saa on huikee! Tapaat muitakin naisia.
Miehesi on sinulle huumetta, kuten kirjoitit, mutta et ole riittävän selvänä kyetäksesi eroamaan hänestä. Sitten kun tajuat, sisäistät totuuden, mies ei tule muuttumaan ikinä. Sinä et häntä muuta, eikä kukaan muukaan. Et tule koskaan tekemään mitään niin ratkaisevaa, joka muuttaisi parisuhteenne terveeksi ja turvalliseksi. Mies hallitsee sinua arvaamattomalla käytöksellään ja se vie sinulta lopulta kaikki voimat. Et jaksa enää edes erota.
Mitä kauemmin annat miehen tuhota mielenrauhaasi sitä hitaampi toipumisaika., jos todellakin lähtisit pian pois.
Kukaan ei voi antaa sinulle selviämisohjeita, vaan sinun täytyy itse auttaa nyt itseäsi. Jos on joku läheinen, luotettava, niin aloita itsesi pelastaminen puhumalla hänelle.
P.S. Vaikka mies olisi kuinka ihana hyvinä hetkinä ryhdy merkitsemään rehellisesti milloin voit hyvin ja milloin et. Laske parin viikon jälkeen plussat ja miinukset. Jos vaaka kallistuu miinuksien puolelle se on jo riittävä todiste elämäsi helvetistä. Edes tasaluku ei puolla miehen käytöstä. Miinuksia pitäisi olla vähän.
Huvittavimpia ovat heteromiehissä roikkuvat naiset, jotka ei ihan oikeasti tajua, että se mies tulee aina olemaan juuri sellainen kuin on. Ei ole maailmassa mitään jäykempää kuin heteromiehen identiteetti.