Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkistä väkivaltaa parisuhteessa

Vierailija
23.07.2024 |

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Ja etenkin sellaiset joita pystyisin noudattaa! En pääse puolisostani irti vaikka tiedän että hän on pahaksi minulle. Suhde on nykyisin jatkuvaa ylä ja alamäkeä. Mies käyttäytyy välillä niin mukavasti ettei tätä sontaa voi vaan käsittää?! On ihana ja sitten muuttuu kuin toiseksi ihmiseksi. Saa minut tuntemaan aivan kamalia ikäviä olotiloja. Niin että voisin vain itkeä, sitä en kuitenkaan tee. Juuri kun alan luottaa ja tuntea kiintymystä ja rakkautta mieheeni niin tämä tekeekin jotain paskamaista. Puhuu esim. ikävästi, olen kuin vihollinen hänelle jota voi kohdella törkeästi? Mitä tämä on ja mitenkä kykenen lähteä tästä liitosta pois? Sairastun tätä menoa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mies on kuin huumetta minulle. En saa itseäni irti kun kuvittelen että hän muuttuisi tai jotain.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanarvontunne on sinulle avainsana. Kasvata sitä. Älä hyväksy huonoa käytöstä. Kun näet tuon miehesi käyttäytymisen läpi ikään kuin ylhäältäpäin torakkaa katselisit, niin huono käytös ei enää tehoa sinuun. Se on vain huonoa käytöstä. Kun et reagoi, niin et mene mukaan näihin peleihin. 

Etsi itsellesi omaa kiinnostavaa ajanvietettä ilman miestä, ettei sinun tarvitse ajatellakaan häntä. Voisitko lähteä jonnekin yksin matkalle?

Ala elämään itsellesi ihan omaa elämää.

Suunnittele ero kuviot rauhassa ajan kanssa ja kun kaikki on valmista niin toteutus.

Itse jäin tällaiseen suhteeseen elämään kämppiselämää, mutta en voi suositella. 

Vierailija
22/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijien kannattaisi kuunnella aloittajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi NUT lehti, siis kookleta.

Vierailija
24/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti asiaa niin, että jossain tuolla on sulle mies, jossa on pelkästään sitä hyvää ja ihanaa eikä yhtään kamalaa ja ikävää. Miksi siis olisit kenenkään muun kuin sen ihanimman kanssa?

Itse koin vastaavaa, mutta lähdin jo toisesta kerrasta, kun huomasin ongelman hänen käytöksessään. Eikä kaduta pätkääkään. Arvosta itseäsi! Sinä olet sinulle tärkein ja rakkain. Jos sinulla olisi tytär, niin tuskin haluaisit hänellekään tuollaista ukkoa.

Vierailija
25/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on, muuttuu vaan pahemmaksi.kerää kimpsut ja kanpsut kasaan ja lähde

ne huonot asiat varmaan voittaa ne hyvät, saat itsellesi rauhan

Vierailija
26/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa niin, että jossain tuolla on sulle mies, jossa on pelkästään sitä hyvää ja ihanaa eikä yhtään kamalaa ja ikävää. Miksi siis olisit kenenkään muun kuin sen ihanimman kanssa?

Täydellistä ja pelkästään ihanaa ihmistä ei olekaan.

Vierailija
27/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla että Ap on epätasapainoinen hullu, ehkä bipolaarinen, ja miehen käytös TUNTUU välillä täysin päinvastaselta vaikka onkin todellisuudessa tasaisen samanlaista.

Vierailija
28/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallan kehä: höyrykattilassa alkaa paine nousta pikkuhiljaa. Sitten se purkautuu. Vähän aikaa on rauhallista, mutta paine alkaa taas nousta. Jne jne.

Vierailija
29/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös olla että Ap on epätasapainoinen hullu, ehkä bipolaarinen, ja miehen käytös TUNTUU välillä täysin päinvastaselta vaikka onkin todellisuudessa tasaisen samanlaista.

Jospa onkin niin että tuo asioiden ylösalaisin laittaminen ei vain toimi tällä kommettipalstalla. Mene muovailemaan sellaisille sivustoille jotka sopivat paremmin sinunkaltaisille ihmiskuorille.

Vierailija
30/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lutkinut aikasemmi paljonkin?

Vierailija
31/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli valvottua yö kun meni taas tunteisiin. Mies antoi ensiksi ymmärtää että voitaisiin tehdä jotain ns. makuuhuoneen puolella. Silloin on yleensä ollut mukava ja ottaa huomioon jne. Kun sitten aloin itse lähestyä miestä niin mies vetikin liinat kiinni. Alkoi keksiä ties mitä tekosyitä miksi ei alakaan mitään intiimimpää tekemään kanssani. Olin ihmeissäni ja totesin että etkö sinä sitten enää haluakaan, justhan sinä halusit. Mies sanoi todella veemäisellä äänellä että kyllä tässä maailmassa on muutakin tekemistä ja tärkeämpää kuin joku seksin harrastaminen. Ja että kyllä se kerran kuukaudessa riittää?!!! Ethän sinäkään aikoinaan seksistä välittänyt kuin harvoin. No, joo. Oli lapset silloin pieniä ja kovasti valvottivat niin en kyllä aina jaksanut. Ja miksi piti vetää joku sata vuotta sitten tapahtunut asia esiin? Mies jätti minut vain kylmästi sänkyyn ja lähti selaamaan puhelintaan toiseen huoneeseen. Että tämmönen tapaus sitten. Ja tosiaan seksiä meillä on viikottain. Että aika tempun teki.  ap

Vierailija
32/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen avioliitto. Pelkäsin jo etten ikinä pysty eroamaan vaikka halusin sitä niin kovin. Pelkäsin ettei voimat riitä käymään läpi sitä helvettiä jonka mies siitä tekisi. Lopulta tein sen silti kun pelko kävi liian suureksi. Pari vuotta oli järjettömän raskasta, silkkaa selviytymistä, lasten elossa pitoa. Sitten alkoi valo tulla, ja nyt edelleen joskus havahduin siihen helpotuksen tunteeseen että minä todella tein sen. Mikä vapaus ja keveys ja rauha sen myötä tuli. Uusi ihana suhde myös, vaikka ei se ollut mikään pääasia tai edes tavoite. 

Tee se. Eroa. Vaikka mikä olisi. 

Vierailija
33/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on epävakaa. Epävakailla on monesti vahvoja narsidtisia piirteitä. Eivät ole oikein kosketuksissa omien tunteidensa kanssa eivätkä osaa selittää käytöstään itsekään, ellei sitten käy vuosikausia terapiassa ja näe paljon vaivaa kehittääkseen itseään. 

Kaks vaihtoehtoa... Hän menee ensin terapiaan ja sitten ehkä yhdessä pariterapiaan, tai sitten eroat ennen kuin rikot itsesi. Itsellä on kokemusta vastaavanlaisesta naisesta. Siitä sirkuksesta toipuminen oli aika vaikeaa. 

M30

Vierailija
34/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että kun mies on tehnyt jotain ikävää ja kun minä siihen sitten reagoin ja sanon että tuli aika paha mieli, oliko nyt pakko tehdä näin, miksi teit näin niin. Mies tokaisee että itsehän sinä aiheutat tämänkin?! Sinun syytäsi että käyttäydyin näin? Ja saattaa jopa valehdella päin naamaa ettei ole IKINÄ näin tehnyt vaikka minuutti sitten on tehnyt. Ja sitten väittääkin jo että minulla on päässä vikaa kun väitän näin älyttömiä. Lopulta en enää tiedä kuka olen ja aiheutinko itse kaiken...  ap

Hyvin selkeät narsistin ominaispiirteitä. Eroa! Hån ei tule muuttumaan.

Vierailija
35/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä toinen nainen kuvioissa ? Onko uhkapelaaja ?

Vierailija
36/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä toinen nainen kuvioissa ? Onko uhkapelaaja ?

Uusia ihmisiä on tavannut uuden harrastuksen myötä ja ainakin yksi heistä kyllä on nainen ja tämäkin on joskus käynyt mielessäni että onkohan ihan vain kaveri kun näkee usein ja viestittelee välillä. Mutta en tiedä. Kun ei tiedä mitä miehen päässä liikkuu ja ei osaa yhtään ennakoida että millä mielellä on milloinkin! Itsekin näen ettei muuta vaihtoehtoa enää ole kuin ero mutta irti en vaan meinaa osaa päästää. On jo niin kasvanut kiinni toiseen kun on oltu kauan aikaa yhdessä. Ja hölmönä kuvittelee että toinen voisi muuttua ja olla joskus vain ns. normaali ihminen.  ap

Vierailija
37/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että kun mies on tehnyt jotain ikävää ja kun minä siihen sitten reagoin ja sanon että tuli aika paha mieli, oliko nyt pakko tehdä näin, miksi teit näin niin. Mies tokaisee että itsehän sinä aiheutat tämänkin?! Sinun syytäsi että käyttäydyin näin? Ja saattaa jopa valehdella päin naamaa ettei ole IKINÄ näin tehnyt vaikka minuutti sitten on tehnyt. Ja sitten väittääkin jo että minulla on päässä vikaa kun väitän näin älyttömiä. Lopulta en enää tiedä kuka olen ja aiheutinko itse kaiken...  ap

Hyvin selkeät narsistin ominaispiirteitä. Eroa! Hån ei tule muuttumaan.

Voi muuttua, mutta pitää olla oma tahto siihen.

Vierailija
38/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä olet nyt kertonut suhteestasi, täsmää meidän suhteeseen. Syytökset, valehtelut, "päässä vikaa", kaikki. Se että välillä hän on aivan ihana, ja yhtäkkiä sekunneissa kaikki on täyttä heIvettiä. Ja itse miettii kumpi hän on oikeasti, onko se ihanana oleminen huijausta vai se riehuminen ja haukkuminen. Ja miten törkeäati voikaan haukkua i

Mistähän se johtuu, että joku huonon lapsuuden omannut on empaattinen...ja toinen on tuollainen HIRVIÖ?

Vierailija
39/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä olet nyt kertonut suhteestasi, täsmää meidän suhteeseen. Syytökset, valehtelut, "päässä vikaa", kaikki. Se että välillä hän on aivan ihana, ja yhtäkkiä sekunneissa kaikki on täyttä heIvettiä. Ja itse miettii kumpi hän on oikeasti, onko se ihanana oleminen huijausta vai se riehuminen ja

Mistähän se johtuu, että joku huonon lapsuuden omannut on empaattinen...ja toinen on tuollainen HIRVIÖ?

En tiedä. Mutta sen tiedän että mies käyttäytyi juuri kuten hänen lapsuuskodissaan käyttäydyttiin. Juuri miten oli siellä oppinut. Ja miten oli siellä joutunut puolustautumaan kun kukaan muu ei koskaan hänen puolellaan ollut. Hyökkäys on paras puolustus, sanotaan.

Vierailija
40/48 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismilla ei ole yhtään mitään tekemistä komeuden kanssa. Suosittelen kuitenkin vakavasti tutustumaan narsismiin, sillä kertomasi kuulostaa hyvin tutulta. Omat silmäni avautuivat eron jälkeen, kun luin kirjan Miksi se ei vain lähde?, ja Narsismin uhrien tuki ry:n keskusteluja lukiessa oli välillä pakko haukkoa henkeä, kun sain lukea sieltä sanasta sanaan samoja solvauksia ja syytöksiä yms., joita olin joutunut omassa suhteessani kuulemaan.

Yksi erittäin hyvä kirja narsismiin tutustuvalle on myös Sata tapaa tappaa sielu. Tai katso videoita YouTubesta, esim. Danielle Radinilla on hyviä, lyhyitä tietoiskuja. Narsisti vs minä -kanava taas tarjoaa tietoa narsismista suomeksi.

Kiitos paljon vinkeistä! Täytyykin käydä katsomassa. Tätä meidän liittoa on vaikea edes muille selittää. Ihan kuin eläisin jossain pelissä jossa

Ja riekaleina ja maanraossa tarkoittaa dissosioimista, omasta itsestä irtautumista.

Eksä kehui minun näyttävän kauneimmalta koskaan, kun olin uupunut ja poissaoleva pitkän, rasittavan päivän jälkeen. Itsellä kulki oikein kylmät väreet selkäpiitä pitkin, kun kuulin nuo sanat. Vaisto varoitti :D Mutta tuohon tilaanhan se yrittää ajaa sutkin. Poissaolevaksi, tyhjäksi, uupuneeksi. Ei kannata jäädä uuvutettavaksi, jos joku tahallaan uuvuttaa sinua.